Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie jestem na forum już od dłuższego czasu i już zaliczyłem swój pierwszy raz z Malawi. Pierwszy raz okazał się niestety porażką. Wydaję mi się ze nie dostarczyłem rybkom odpowiedniej liczby kryjówek a co za tym idzie agresja wewnątrz akwarium pozbawia mnie przyjemności oglądania tych pięknych ryb.

Nie zraziłem się i podchodzę do tematu jeszcze raz tym razem mam nadzieje ze się uda.

A wiec posiadam akwarium 112 l profilowane.


Wyposażenie:

Filtr wewnętrzny: AQUAEL FUN 2

Filtr zewnętrzny: JBL CristalProfi e901 (GreenLine )

Grzałka z termostatem 150 W

Oswietlenie : 2 x 18W standardowe z pokrywy (będzie zmienione nie wiem jeszcze na jakie)

Podłoże : grys dolomitowy o granulacji 1-4 mm

Ozdoby : wapień filipiński ok. 15 kg

W planie także tło czarne (FOLIA)

Obsada : 11 x Pseudotropheus Saulosi F1* około 3cm (*-przynajmniej tak twierdzi sprzedawca)

Docelowa obsada : 1+4/5


Mam nadzieję że zbyt mocno nie oberwę bo wiem że nie ma zbyt wielu zwolenników Malawi 112l. ;)


Bardzo chętnie usłyszę wasze rady i spostrzeżenia.

Pozdrawiam wszystkich

post-11289-14695714198573_thumb.jpg

post-11289-14695714208767_thumb.jpg

post-11289-14695714220414_thumb.jpg

Opublikowano

Witaj

Ciesze się że jesteś otwarty na sugestie.

Ale powiedz mi jedną rzecz czy podobają się Tobie te bąbelki?

Masz dobrą filtrację i według mnie to wylot z jbl-a powinien być ustawiony na taflę wody co spowoduje ruch i natlenianie wody.

Opublikowano

Witam

na zdjęciach widać ze wylot JBL-a (deszczownia) jest ustawiona pod taflę wody co powoduje jej ruch i natlenianie. Może miałeś na myśli AQUAEL-a i te bąbelki z wewnętrznego filtra to jakoś mi to nie przeszkadza nawet się nad tym nie zastanawiałem, bo filtr wew. nie pracuje przez cały dzień tylko wieczorami po około 3-4 h a używam go głównie jako swoistego cyrkólatora wody bo ma dość spory " wygar " i lepiej znikają zanieczyszczenia z dna akwarium i przy okazji jeszcze lepiej dotleniam wodę.

Opublikowano

Witam kolegę z sąsiedniego miasta.

Tym razem na pewno Ci się uda, zakładając że w akwarium zostanie odpowiednia liczba ryb nie innych niż saulosi. Ja mam też 112l i jest wszystko ok. Właśnie będę redukował obsadę, jak chcesz to mogę Ci odstąpić jednego samczyka lada moment zacznie się wybarwiać ;)


Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Opublikowano

Witam Kolego.

Dzieki za propozycję ale raczej nie skorzystam bo i tak na pewno będzie ich nadmiar z moich 11-stu szt. Zerknąłem na Twój profil i widziałem że masz obsadę 6 szt. a jeśli mogę zapytać jakie proporcje?? Domyślam się ze 1 samczyk. I chciałbym Cię zapytać gdzie zaopatrujesz się w ryby, karmy itd??

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Osobiście polecam sklep akwarystyczny24( nie zawiedziesz się ). Dostaniesz tam wsio czego potrzebujesz, ceny bardzo dobre , wysyłka i kontakt pierwsza klasa. Jeżeli chodzi o pokarmy to dostaniesz tam sam TOP - OSI , nature food i dainichi.

Dla pseudotropheus saulosi polecam ;

-spirulina OSI (podstawa żywnienia pyszczaków roślinno i wszystkożernych codziennie)

-brine shrimp OSI ( idealny pokarm mięsny jak i wybarwiający x 3 w tygodniu)

-NFcichlid plant roślinny ( w dni kiedy nie podajesz brine shrimp)

Z czasem możesz coś kupić z Dainichi np. veggie FX - pokarm roślinny z dodatkiem Cyclop-eeze - dodatek zwierzęcy wybarwiający zarazem.

Opublikowano
Witam Kolego. Dzieki za propozycję ale raczej nie skorzystam bo i tak na pewno będzie ich nadmiar z moich 11-stu szt. Zerknąłem na Twój profil i widziałem że masz obsadę 6 szt. a jeśli mogę zapytać jakie proporcje?? Domyślam się ze 1 samczyk. I chciałbym Cię zapytać gdzie zaopatrujesz się w ryby, karmy itd?? Pozdrawiam Łukasz


Osobiście polecam sklep akwarystyczny24( nie zawiedziesz się ). Dostaniesz tam wsio czego potrzebujesz, ceny bardzo dobre , wysyłka i kontakt pierwsza klasa. Jeżeli chodzi o pokarmy to dostaniesz tam sam TOP - OSI , nature food i dainichi. Dla pseudotropheus saulosi polecam ; -spirulina OSI (podstawa żywnienia pyszczaków roślinno i wszystkożernych codziennie) -brine shrimp OSI ( idealny pokarm mięsny jak i wybarwiający x 3 w tygodniu) -NFcichlid plant roślinny ( w dni kiedy nie podajesz brine shrimp) Z czasem możesz coś kupić z Dainichi np. veggie FX - pokarm roślinny z dodatkiem Cyclop-eeze - dodatek zwierzęcy wybarwiający zarazem.

Panowie robicie OT.

Zapraszam do innych działów

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jeżeli akwarium Malawi, to na rośliny za bardzo się nie nastawiaj, chyba że glony na kamieniach. Co do wyboru lampy, zależy jaki budżet przewidujesz, ale weź pod uwagę, że oświetlenie, podobnie jak filtracja, to dwie rzeczy, na których nie warto za bardzo oszczędzać. Jeżeli nie masz pewności, jakiego światła potrzebujesz, najlepszym (choć nie  najtańszym) rozwiązaniem są belki oświetleniowe i to nie te z najniższej półki. Ja używam i mogę Ci ze spokojnym sumieniem polecić lampy Entriq firmy Skylight. W ofercie jest 10 rozmiarów od 15 do 150 cm, więc coś dobierzesz. Lampy są programowalne, sterowane smartfonem. Szerokie spektrum widma światła pozwala zastosować je w każdym rodzaju akwarium, a łatwość zmieniania ustawień daje możliwość dobrania takiego oświetlenia, jakie Ci pasuje. Filmy o tej lampie, podobnie zresztą jak i o innych rodzajach oświetlenia znajdziesz na YouTube, np. na kanale 'Podwodne światy".  Oczywiście zapewne modele innych firm też oferują podobne, a może nawet lepsze możliwości, ale opisuję Ci to co używam i z czego jestem zadowolony.
    • Kurczę.  Chyba nie potrafię wytłumaczyć o jaki chodzi mu przypadek… ale jeszcze raz.    zatykamy możliwość powrotu wody do sumpa.  ostatnia komora ma pompygdzie woda wraca do Akwa. Tam jest również czujnik dolewki i wlewa się woda.  zatkany powrót, woda dalej dolewa się przez pompy, komora pusta wiec czujnik dolewki dolewa wodę i pompy ją wlewają. Wtedy przelewa się góra przez akwarium na mieszkanie.    najlepiej by było odciąć zasilanie z pomp gdy tylko będzie pusta komora. I wtedy też żeby dolewka się zatrzymała. Takie awaryjne odcięcie zasilania. Tylko nie mam pomysłu jak.    Zatkanie jest możliwe np gdy wpadnie ryba i bokiem zatka rewizję a główna rura spustowa również się zatka.    moze maloptawdopodobne ale możliwe i chciałbym taki przypadek Wykluczyć.     Góry dzięki za pomysły. 
    • Moje Synodontis njassae nie wygryzają tła strukturalnego (dotyczy to dwu zbiorników i długiego czasu)
    • Witam,    Panowie mam pytanie czy wasze sumiki także mają zdolność do wygryzania tła modułowego?  Od jakiegoś czasu zauważyłem że z małej dziurki na narożniku powstała większa i ilość się zwiększyła.    
    • Może warto jeszcze raz przemyśleć projekt. Jeśli udało się zrobić dolewkę, to może da się również zrealizować stałą podmianę wody. Potrzebny będzie tylko odpływ do kanalizacji. Można to zrobić przez wykonanie otworu w sumpie – w komorze pompy – oraz zastosowanie: śrubunku, kolanka, sitka do regulacji poziomu. Do ustalenia stałego poziomu podmiany możesz użyć kroplownika z kompensacją ciśnienia. Rurkę doprowadzającą wodę można poprowadzić w rurze odpływowej do kanalizacji – w celu odzyskiwania ciepła w chłodnych miesiącach. Dodatkowo warto rozważyć wykonanie wyższego akwarium, zintegrowanego z pokrywą, które mogłoby pełnić funkcję magazynu wody na nieprzewidziane sytuacje (raz uratowało dom – moje rozwiązania znajdziesz w stopce). Otwór w sumpie może znajdować się w innym miejscu – ale trzeba się liczyć z wszystkimi tego konsekwencjami. Pamiętaj, aby policzyć spiętrzenie na grzebieniu przy danej wydajności pompy – pozwoli to dobrać odpowiednią wielkość komory pompy i zabezpieczyć się przed zatkaniem spływu. Z rozwiązań DIY możesz też użyć np. ESP32 + czujnika poziomu cieczy + ESPHome do sterowania elektrozaworem. Ja ogarniam teraz problem parowania i wyłączonej wody w domu przy długich wakacjach... będę zdalnie włączał wodę  
    • Poszukałem, poczytałem, przemyślałem i .... zrezygnowałem 
    • W takim razie nie jasno to opisales, bo z powyższego cytatu wynika, że już wypompowanie wody z ostatniej komory przeleje zbiornik. Chyba jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie zamontowanie czujnika poziomu wody w kominie, który po osiągnięciu minimalnego poziomu rozłączy pompę w sumpie. Nawet nie wiem czy są takie czujniki🤔 coś musisz wykombinować. 
    • Ok. Jest maloprawdopodobne.  mnie nie chodzi o to że woda z ostatniej komory się nie zmieści do Akwa. Chodzi o przypadek gdzie zatkany jest komin a dolewka cały czas działa i dolewa a pompa pompuje.  myślałem o jakimś awaryjnym odcięciu zasilania od pomp w przypadku całkowitego braku braku wody w ostatniej komorze.    chyba że ktoś ma inny pomysł. 
    • I to jest najbardziej ryzykowne, bo może się zdarzyć że wyporność tła naruszy Ci wytrzymałość tylnej konstrukcji akwarium.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.