Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piach wypłukałem raczej dokładnie. Akwarium stało bez obsady 3 tygodnie z pełną filtracją. Woda była kryształ. Potem po wpuszczeniu rybek woda nadal była kryształ. Potem pojawiło się trochę glonów na piachu które zebrałem odmulaczem. Wtedy woda zaczęła tracić klarowność. Zastanawiam się czy zruszanie piachu mogło mieć wpływ. Podmieniłem wtedy około 40 litrów wody. Może za dużo i to zakłóciło równowagę biologiczną. Zastanawiam się też nad jakimiś bakteriami choć na początku dawałem starter z Tetry. Może mechanik jest coś nie tak. RESUN CS-200.

Opublikowano

Ja na pewno jak wsadziłem do świeżego filtra łapska to od razu mętność w baniaku, a po kilku dniach klar ! Dlatego najlepszą metodą jest czekanie i napowietrzanie !

Opublikowano

Zastanawiam się tylko ile jeszcze. Dzisiaj jest 7 dzień. Troch mnie to już złości. Ryby mają się dobrze. Czy teraz wystarczy tylko ruch tafli wody czy napowietrzać dodatkowo? A co z tym filtrem? Może jest za słaby? Proszę mi ewentualnie polecić coś godnego uwagi.

Opublikowano

Akwarium ma 210 litrów. Czyli po odjęciu piachu i kamieni trochę mniej. Filtr zew. to kubełek Eheim 2228 Profesional, tam są 3 kosze, natomiast wew. jak pisałem to RESUN CS-200. Wydajność pierwszego to 1050l/h, a drugiego to 400l/h, dlatego chyba za mały

Opublikowano

Mechanik za mały ale biolog w zupełności wystarczający, jeżeli jest wypełniony cały ceramiką ! Tak po za tematem mętności wody to no2 powinieneś mieć po czasie 1,5 miesiąca nie wykrywalne i to jest jednak trochę dziwne! Biologa czym masz wypełnionego ?

Opublikowano

Jest wypełniony oryginalnymi wkładami. Pierwszy kosz EHEIM MECH, dwa pozostałe SUBSTRATpro. Gąbka na pierwszym koszu i wata na samej górze. Jak popatrzy się pod światło to w akwarium widać jak coś się w wodzie kłębi. Jakby kurz.

Będę dostępny po 16

--

Już jestem. Nie mam już pomysłu na to zmętnienie:(

Opublikowano

Nie wiem co Ci dalej kolego radzić u mnie zmętnienie jest juz na końcówce czyli prawie na 100% był to atak pierwotniaków. Czekać musisz i nic Ci jak na razie więcej nie pozostaje .

Opublikowano

Czyli biolog jest ok. A co z mechanikiem? Jeżeli to jest kwestia piachu to czy czas pomoże, ale na początku tego nie było więc chyba nie. Jaki ewentualnie mechanik?

Opublikowano

Ja osobiście mam podłączony prefiltr do kubła . Z tym że kubeł mam przepływ 1500l/h i wtedy ładnie zasysa nieczystości i za jednym razem mam mechanika i biologa. Oczywiście dodatkowo jest u mnie falownik jvp100 który poprawia cyrkulacje w akwarium. I takie rozwiązanie do akwarium 200l osobiście polecam, żadnych tam turbo-gąbek itp. urządzeń. Nie dość , że prądożernych to jeszcze zajmujących miejsce w i tak małym akwarium.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.