Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ok, zależało mi bardziej na odpowiedzi ile świetlówek T5 wrzucić na taki baniak.

Bo jest raczej niestandardowy wymiar.



kolego tutaj w linku http://www.klub-malawi.pl/index.php/galeria/?g2_view=dynamicalbum.UpdatesAlbum&g2_albumId=7&g2_itemId=169490 masz przykład oświetlenia mojego baniaka 170x70x55 650l dwoma naświetlaczami led 10w. Powoli coraz więcej użytkowników zmienia świetlówki na oszczędne ledy.

Opublikowano
150x50x60 to standardowa 450-tka.

Sęk w tym, ze dno ma mieć 60cm a nie wysokość.


A jeżeli chodzi o te ledy to jest gdzieś link do forum zrób to sam?

Albo jakieś strony gdzie można nabyć podzespoły.


Ledy dają świetną możliwość modelowania światła. Przykładowo chciałbym puścić 2 snopy światła na 2 duże skały.

W fotografii do ukierunkowania światła używam strumienic/snoot'ów. W akwa pomyśle o czymś własnie takim.

Zastosował bym coś takiego - w środku oczywiście upakowane ledy.

snoot_1.jpg


Co myślicie?

Opublikowano

no właśnie u mnie dno ma 70czyli jeszcze szrsze i jest ok, nie wiem jak chcesz to kombinuj ja swoje naświetlacze kupiłem na aledrogo za 44zeta za sztukę. Bez kombinacji tanio i efekt super a refleksy na dnie extra

Opublikowano

Mam do was pytanko planuje zmienić oświetlenie na ledy na aukcji sprzedający oferuje możliwość dopasowania kolorów do moich potrzeb pytanko jaki zestaw kolorów jest wskazany dla pyszczaków?baniak mam dł.150cm

Opublikowano

wg mnie zdjęcie, na którym chcesz się wzorować jest oświetlone punktowo z 2 miejsc. Świetlówka da równomiernie, a tu tego nie widzę. Chcąc uzyskać podobny efekt, dałbym HQI 2x70.


Jako tło, możesz rozważyć naklejenie czarnej foli, jest o tym na forum.


Jeżeli zyskasz dużo miejsca zmniejszając otwory na 25,20 (np 2x25+20-powrót) warto się, wg mnie, nad tym zastanowić.


ad 2 - myślę, że nie zaszkodzi. Jak chcesz to zrobić?


Zrobiłbym 4 komory (spustowa, 3 filtracyjne) po 20cm + 1 30 na sprzęt. Wysokości musisz sam poobliczać. Sump jest wg mnie odpowiedni pod planowany zbiornik. Np 3 komory po20cm (40x60x30h) = ~72litry filtracji.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ja mam dwa halogeny led po 10w każdy ( po 10W ) w akwarium 140x60x60 ! Mam je zmontowane w odległości od siebie jakieś 40cm tak żeby ,,poświaty" halogenów na siebie nachodził co tworzy jeden słup świetlny. Jak dla mnie boki nie doświetlone w malwce są super , a refleksy na dnie i wystroju akwarium nie ocenione. Jedynie nie dawał bym mniejszego akwarium niż 50cm , jak dla mnie przy tej wysokości akwarium jest za bardzo prześwietlone przez halogeny led.

Oczywiście przy zakupie w/w halogenów należy wybierać halogeny od 6500K w górę.


.............


bajron szkoda kasy na takie świetlówki !!! Lepiej jak już to kup sobie taśmy led jeżeli nie chcesz naświetlaczy . Światełko ładnie daje, a i cenowo wygląda to po ludzku !

  • Dziękuję 1
Opublikowano


ad 2 - myślę, że nie zaszkodzi. Jak chcesz to zrobić?


Zrobiłbym 4 komory (spustowa, 3 filtracyjne) po 20cm + 1 30 na sprzęt. Wysokości musisz sam poobliczać. Sump jest wg mnie odpowiedni pod planowany zbiornik. Np 3 komory po20cm (40x60x30h) = ~72litry filtracji.



Dzieki za rade :)


Jeżeli chodzi o ta skarpete to mysłe, żeby wykonać ja z geowłókniny albo jakiegós innego materiału.

Opublikowano
wg mnie zdjęcie, na którym chcesz się wzorować jest oświetlone punktowo z 2 miejsc. Świetlówka da równomiernie, a tu tego nie widzę. Chcąc uzyskać podobny efekt, dałbym HQI 2x70.
I tu się mylisz.;) Oświetlenie to 1XT5 JBL Solar Ultra Marin Day 54W. Świetlówka jest umieszczona z tyłu zbiornika, za nią jest kątownik aluminiowy osłaniający tło. Dodatkowo po bokach mam kawałki PCV położone na wzmocnieniach wzdłużnych. Z tego powodu boki są niedoświetlone a światło oświetla kamienie od tyłu i stąd widoczne cienie na ich strukturze. Ogólnie jest mroczno.

Dodatkowe informacje o zbiorniku. Wielkość 135X55X50, tył i boki czarne spienione PCV, piasek kwarcowy o granulacji 0,8-1,2 wymieszany z drobnym żwirem, kamienie to serpentynit.

Opublikowano

Zastosuję chyba 2 razy T5 54W, odpalane osobno. Odpalane osobno, wg pomysłu aarseta. Kątownik pomalowany na czarno - oczywiście nie w środku:)

Wydaje mi sie, ze zwykle bedzie chodziła jedna.


Jeżeli chodzi o skałki to wybór padł na otoczaki.

Myśle o czyms ala to

imagejpg_nphhpqn.jpg


imagejpg_nphhpqh.jpg



(oczywiście ze zdecydowanie innym ustawieniem, dwa wzniesienia z otoczaków)


Niestety nieudało mi sie odszukać zadawalajacych zdjeć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.