Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie prowadzicie rozważania na kilka stron, a sprawa jest banalnie prosta bo wystarczy skorzystać z dobrego i sprawdzonego rozwiązania. Kupujesz tyle arkuszy styropianu ile Ci jest potrzebne (1 arkusz ma wymiar 1m x 0,5m) na pierwszym lepszym porządniejszym składzie budowlanym lub w markecie budowlanym, wkładasz do akwa, stawiasz na tym kamienie i obsypujesz piaskiem.


Zresztą prawdę powiedziawszy podkładanie styropianu pod kamienie ma głównie aspekt psychologiczny, żebyśmy się czuli bardziej komfortowo i mieli spokojny sen bo tak naprawdę poza przypadkiem, w którym kamień opadając uderza gwałtownie w dno i je uszkadza, nic złego się nie może stać, a ustawiając stabilną konstrukcję z kamieni na dnie akwarium ( a nie na piasku) taką sytuację wykluczamy.

IMHO nacisk punktowy kamienia na dno nie jest niebezpieczny bo pomimo nacisku w kilku punktach, ciężar kamienia będzie się rozkładał na całe podłoże - w takim przypadku istotniejsze jest to co znajduje się pomiędzy szybą stanowiącą dno akwarium, a szafką na której to akwarium stoi.


Ale oczywiście z uwagi na ten aspekt psychologiczny, o którym mowa powyżej 99% akwarystów kładzie coś na dno akwarium, choć na tym forum są pewne wyjątki ;-)

Opublikowano
Jakiego konkretnie? Jam mam JBL Aquapad i mógłbym go dać do środka ale czy to bezpieczne?


wiesz co niewiem kupilem jakis no name juz rok temu i wlozylem i tak do dzis nic sie nie dzieje parametry ok.Wydaje mi sie ze to ro samo co pianka pod panele

Opublikowano

Post Mortem dobrze to skwitował. Sprawa jest prosta. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest styropian (chociaż zdarza się, że później trzeba wyławiać białe kulki z akwa), stosuje się też spienione pcv i to co ja osobiście wybrałem, czyli kratki malarskie z marketu budowlanego. Skały mam naprawdę ciężkie, ale śpię spokojnie. Cała reszta to niepotrzebna kombinatoryka i gdybanie.

Opublikowano
Najpopularniejszym rozwiązaniem jest styropian (chociaż zdarza się, że później trzeba wyławiać białe kulki z akwa)



Na to też jest sposób: po docięciu styropianu wystarczy delikatnie przypalić zapalniczką miejsca, w których było wykonywane cięcie. Wówczas problem "białych kulek" pływających w akwarium zostaje wyeliminowany ;-)


Ale tak jak słusznie zauważyłeś, styropian nie jest jedynym sprawdzonym rozwiązaniem ;-)


pozdrawiam

Opublikowano

Znalazłem steropian 200. Najtwardszy jaki był w sklepie. Arkusze 100x50, wykombinowałem że 3 wystarczą mi jako podstawka pod akwarium, jeżeli skróce je o połowe otrzymam 2 arkusze 150x50. Niestety okazało się że mają one 49.5cm :) na szczęście wziąłem zapasowe więc można dosztukować brakujące cm robiąc z czterech kawałków. Teraz się to klei. Nie wiem czy to dobre rozwiązanie, ale jednego kawalka 150x50 nigdzie nie mogłem znaleźć, więc będą trzy łączenia a z przodu dam jakaś maskownice żeby nie było tego widać. Steropian pod akwa ma 2cm. Do akwa dam taki sam twardy steropian i na to spienione pcv, ponieważ mam ciemny piasek i widok białego steropianu w wykopie będzie słabiusieńki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.