Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam kupione dwa naswietlacze do mojego akwarium 180x65x60h ale chyba popełniłem bład i dopiero w domu zauważyłem ze sa o barwie zimnej do tego biotopu to raczej ciepła barwa byłaby odpowiednia chciałbym zbliżyc sie do natury a nie do konca do ładnego efektu . Czy ma ktos zamontowane zimne i jak to wyglada i czy te dwa wystarcza czy moze pokusic sie o dwie 20 wat. myslałem tez zeby dodac np jedną swietlówke o barwie ciepłej a te białe zostawic jako refleksy na skałach .

Opublikowano

Właśnie temperatura barwowa powinna być zimna od 6500K w górę . W świetle ciepłym kolory będą strasznie nie naturalne i nie ciekawe.

Opublikowano

Mam 2 naświetlacze w standardowej 240l o barwie zimnej i jestem zadowolony. Przy 180cm być może będziesz potrzebował jwszcze jednego, ale to zależy tylko i wyłącznie od Twojego odczucia. 20W raczej bym nie zakładał bo będzie za jasno.

Opublikowano

Przy 180 cm polecałbym zamontować 3 sztuki takich naświetlaczy po 10W każdy w zupełności wystarczy. Zamontuj je w odległości 45cm mierząc od tylu akwarium, wtedy porządnie doświetlisz przód akwarium polepszając efekt głębi poprzez niedoświetlony tył akwarium.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zgadzam się z powyższym,lepiej nawet dać je maksymalnie z przodu żeby nie było efektu ciemnych ryb na jasnym tle. Idealnie byłoby oświetlać od strony patrzenia, ale to technicznie niewykonalne.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Idealnie byłoby oświetlać od strony patrzenia, ale to technicznie niewykonalne.


Coś takiego mam jak słońce ,,patrzy w okno'' , a baniak mam na przeciwko okna - BAJKA !!!

Opublikowano

Musisz popróbować. Najpierw zamontuj naświetlacze o zimnej barwie 6500K a potem jeśli nie będziesz do końca zadowolony dobierzesz świetlówkę o odpowiedniej barwie.

Opublikowano

Świetlówki bym nie dawał, zepsuje ona całe dzieło i utracisz głębie. Lepiej zapodaj w to miejsce 3 żarówki po 3W ledowe i niech się świecą w czasie kiedy ciebie nie ma w domu . Daje to dużą oszczędność na prądzie, a rybką w żaden sposób nie będzie to szkodzi. A nawet możesz pod wieczór stopniowo gasić światła w akwarium. Ja robię tak, że godzinę przed całkowitą ciemnością w baniaku do halogenów załączają się żarówki ledowe, potem po około 10min gasną halogeny i po kolejnych 40min gasną żarówki i akwarium bezstresowo idzie ,,spać". Przy takim gaszeniu światła nie ma popłochu w akwarium itp. sytuacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.