Skocz do zawartości

Rybka ugrzęzła za tłem akwarium - jak jej pomóc

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem początkującym akwarystą -akwarium wromak narożne 70x70x56 190l tło jest w środku wygląda super ale jest niestety nieszczelne czy żle dopasowane i w niewielką szczelinę jakimś cudem wpłynęła rybka malutka 1,5-2cm pseudothropheus socolofi albino ( jestem dopiero w trakcie ustalania swojej obsady - pyszczaki dostałam od hodowcy a teraz trzeba je nazwać wtej chwili to chyba nie istotne ) znajomy przestraszył mnie że jesli rybka tam zostanie to będę musiała wymienić całą wodę bo zmętnieje i będzie śmierdzieć jak rybka zacznie się rozkładać :( na początek moje akwarium zostało zarybione ; 2xglonojad zbrojnik 2xsynodontis 5xlebidochromis coralous yellou 5xpseudothropheus socolofi albino 5xcobalt metriaclima callainos 5xpseudothropheus acei 7xaulonocara calico 5xnimbochromis livingstonii są malutkie 1,5-4cm może ktoś zna sposób żeby go wyciągnąć bo siedzi tam chyba 5-6dni proszę o radę

Opublikowano

Hmm.. Po pierwsze to masz obsadę na akwa pow.700 litrów. A co do rybki - jeżeli tło nie jest przyklejone to weź wężyk i zassaj ją do wiaderka. Nimbochromisa widzę masz :mrgreen:

Opublikowano

Wpłynęła i pływa czy nie może sie ruszać bo zaklinowała się pomiędzy tłem a szkłem? Jeżeli to pierwsze to jak sama wpłynęła to i wypłynie. Ja mam za tłem (bez siatek) jakieś 15 sztuk maluszków takich miesięcznych i sobie tam dobrze zyją, są bezpieczne bo zadna duża ryba tam nie wpłynie. Oczywiście sypie im tam pokarm.

• 4 miesiące temu...
Opublikowano

ania1

Super hodowca :twisted: , ktory polecil Ci taka obsade to takiego akwa.Polecam poczytac FAQ i zobaczyc co juz na poczatku zrobiles zle.

Jezeli chodzi o rybke to tak jak mowili przedmowcy, mozesz probowac ja wyciagnac lub zostawic az sama wyplynie.

z kąt wiesz że tam mają dobrze za tłem jest syf chyba że tam masz filtr i dobrą cyrkulację wody :roll:
~