Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Makoku, żarniki 8800K ponoć mają filtr UV, a zimniejsze? Bo producent nic nie napisał.

Opublikowano

Aha jeszcze jedna sprawa, elektrykiem to ja nie jestem wiec wole zapytać czy do lampy HQI musze dokupić tylko statecznik elektroniczny + okablowanie czy jeszcze coś ? :P

Opublikowano
Makoku, żarniki 8800K ponoć mają filtr UV, a zimniejsze? Bo producent nic nie napisał.


spalite'y mają filtry, nepturiony nie - ale to dlatego że nepturiony są projektowane do morskich gdzie korale lubią to ;)

jak masz obawy too w klosz montujesz zwykłą szybę 4mm z hartowanego szkła (takie jak w samochodach, bije się na drobny mak), ono pochłania do 80% promieniowania UV - sprawa załatwiona ;)

--

Aha jeszcze jedna sprawa, elektrykiem to ja nie jestem wiec wole zapytać czy do lampy HQI musze dokupić tylko statecznik elektroniczny + okablowanie czy jeszcze coś ? :P


układ zapłonowy (jakikolwiek czy elektr. czy konwencjonalny) + żarnik + oprawa z gniazdem + kabel 3 żylowy + drugi kabel 3 żyłowy z wtyczką (ja na ten element zawsze uzywam kabla od kompa stacjonarnego, któremu ucinam ta wtyczkę którą się wsadzało do kompa)

Opublikowano
układ zapłonowy (jakikolwiek czy elektr. czy konwencjonalny) + żarnik + oprawa z gniazdem + kabel 3 żylowy + drugi kabel 3 żyłowy z wtyczką (ja na ten element zawsze uzywam kabla od kompa stacjonarnego, któremu ucinam ta wtyczkę którą się wsadzało do kompa)


A czy do tego nie potrzeba jeszcze statecznka ? Na str. http://www.aqva-light.pl przy stateczniku konwencjonalnym pisz, że potrzeba jeszcze układu zapłonowego, a przy elektronicznym nic wiecej. Czy elektroniczny posiada juz wszystko co potrzeba do odpalenia HQI ? Tylko podpiac oprawke i gotowe ?

Opublikowano

Statecznik elektroniczny to czarodziejskie pudełeczko z sześcioma dziurkami na kabelki: wpuszczasz 230V + uziemienie i dostajesz 4kV, uziemienie proponuję też podpiąć, bo będziesz robił za żarnik. :D

Opublikowano
A czy do tego nie potrzeba jeszcze statecznka ? Na str. http://www.aqva-light.pl przy stateczniku konwencjonalnym pisz, że potrzeba jeszcze układu zapłonowego, a przy elektronicznym nic wiecej. Czy elektroniczny posiada juz wszystko co potrzeba do odpalenia HQI ? Tylko podpiac oprawke i gotowe ?


przy zaproponowanym przeze mnie w poście #70 "układzie zapłonowym" (link podałem) nic więcej nie potrzeba (nie mylić z samym statecznikiem indukcyjnym do którego potrzeba dodatków)

ja idę na łatwiznę i stosuję gotowce ;)

Opublikowano
przy zaproponowanym przeze mnie w poście #70 "układzie zapłonowym" (link podałem) nic więcej nie potrzeba (nie mylić z samym statecznikiem indukcyjnym do którego potrzeba dodatków)

ja idę na łatwiznę i stosuję gotowce ;)



No też się nad tym zastanawiam ale tam jest statecznik konwekcyjny a koledzy wyżej polecali odrazu elektroniczny:P Wiec mnie to zaciekawiło... ;)


--

w takim razie oprucz statecznika potrzebny mi będzie jeszcze oddzielny układ zapłonowy taki jak ten : http://aqva-light.pl/shop.php?UID_c=51e7f5956c65&UID_p=072e63ba45d8&UID=bd9e9f71b499

Opublikowano

tak naprawdę ten elektroniczny z allegro w cenie konwencjonalnego (nie konwekcyjnego) zalatuje chińszczyzną... porównaj z cenami VolschSchwallbe albo innymi markowymi ;)

nie wiem czy to atut czy ryzyko - nie miałem chińskiego ;)

--

ponadto należy brać pod uwagę pomijany fakt, że europejscy producenci produkują żarniki dedykowane konwencjonalnym układom zapłonowym - ma to związek z istniejącą w nch elektrodą zapłonu (ta trzecia)... pisałem już o tym dwukrotnie - poszukaj tematów o żarnikach hqi

Opublikowano
tak naprawdę ten elektroniczny z allegro w cenie konwencjonalnego (nie konwekcyjnego) zalatuje chińszczyzną... porównaj z cenami VolschSchwallbe albo innymi markowymi ;)

nie wiem czy to atut czy ryzyko - nie miałem chińskiego ;)




Szczerze to wszystko teraz chińskie jest ;D czasem troche lepsze ale chińskie :) Zastosuje taki jak podałeś w poscie wyzej. A w_ogÓle to dlaczego tak ten elektroniczny polecają ? Jedyna różnica jaką widze to to, że świetlówka startuje odrazu a nie miga :P


--


Chce zamówić zarnik BLV 10000k Nepturion. Pisałeś wcześniej o emisji promieni UV. Czy te oprawki które wcześniej mi polecałeś mają jakieś szkło które w jakimś stopniu je niweluje ? Bo jesli nie to zamówie sobie 8800k spalite

Opublikowano

zastosuj gotowca choćby z tego powodu że ma zabezpieczenie przed gorącym startem - czego sobie samemu lutując z komponentów nie zlutujesz ;)

elektroniczny ma swoje zalety - poszukaj,

ale akurat BLV'ki są projektowane pod konwencjonalne ;)

jakbyś zamawiał z aqva-light to każ sobie ustawić długość kabli wychodzących z układu zapłonowego na 150cm - żebyś nie musiał lutować


nepturion nie ma filtra UV, możesz w tym kloszu zastąpić szybkę, szybką hartowaną 4mm (taka co się tłucze na drobny mak) - koszt żaden a filtr w 80% eliminujący UV

te klosze za 11zl nie mają takiej szybki w standardzie :P:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.