Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy ktoś wymieniał statecznik magnetyczny na elektroniczny? Mam na taką zmianę ochotę, bo mój sąsiad bardzo lubi spawać (lakiernik-blacharz) i mam dyskotekę w baniaku. No i żegnajcie 50Hz i 7 milionów stopni na stateczniku. ;)

Opublikowano
A czy ktoś wymieniał statecznik magnetyczny na elektroniczny? Mam na taką zmianę ochotę, bo mój sąsiad bardzo lubi spawać (lakiernik-blacharz) i mam dyskotekę w baniaku. No i żegnajcie 50Hz i 7 milionów stopni na stateczniku. ;)
I to chyba tłumaczy krótką żywotność żarnika.
Opublikowano

Ja troszkę z innej beczki, mianowicię jestem w fazie projektowania oświetlenia wraz z pokrywą do akwarium 630L 180x70x50h. W planach były już halogeny led, aktualnie są T5 54W raczej jedna sztuka, zastanawiam się też nad HQI 70W co dla mnie było by najlepszym rozwiązaniem ale ... czy taka HQI oswietli dobrze taki baniak ? Nie zależy mi tu nad jakimś super doswietleniu boków bo obecnie w 300L swieci 1x39W T5 i boki są przyciemnione. Pytanie brzmi czy doinwestować w HQI i zrobić otwarte akwarium czy kupić t5 54W i akwa zamknięte ?


PS. Do lamp HQI trzeba osobno kupić statecznik ? Na jednej z aukcji na Allegro piszę : kompletne oswietlenie HQI 70W gotowe do odpalenia za 350zł :P


link do aukcji : http://allegro.pl/lampa-zarnik-zestaw-oswietlenia-hqi-70w-6500k-i2358439757.html

Opublikowano

Mam 390l narożne, czarne PCV po bokach, czarny żwirek, jasne kamienie i 70W HQI. Jasne (żółte) ryby wyglądają super, niebieskie mniej, ciemne (calvusy) widoczne są w zasadzie tylko w głównym snopie światła. Popieram aarseta - 70W będzie mało. Możesz na razie kupić 70W HQI, a potem dołożyć drugą. IMO wszystkie inne źródła światła to "pomyje" przy HQI - zaraz będzie krzyk. :)


PS


Wymieniłem statecznik magnetyczny na elektroniczny i nie mruga :)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Ja troszkę z innej beczki, mianowicię jestem w fazie projektowania oświetlenia wraz z pokrywą do akwarium 630L 180x70x50h. W planach były już halogeny led, aktualnie są T5 54W raczej jedna sztuka, zastanawiam się też nad HQI 70W co dla mnie było by najlepszym rozwiązaniem ale ... czy taka HQI oswietli dobrze taki baniak ? Nie zależy mi tu nad jakimś super doswietleniu boków bo obecnie w 300L swieci 1x39W T5 i boki są przyciemnione. Pytanie brzmi czy doinwestować w HQI i zrobić otwarte akwarium czy kupić t5 54W i akwa zamknięte ?


PS. Do lamp HQI trzeba osobno kupić statecznik ? Na jednej z aukcji na Allegro piszę : kompletne oswietlenie HQI 70W gotowe do odpalenia za 350zł :P


link do aukcji : http://allegro.pl/lampa-zarnik-zestaw-oswietlenia-hqi-70w-6500k-i2358439757.html



tego za 350zł bym nie kupował...

dzisiaj kupiłem 3x70W klosze za 11zł/szt z tej aukcji

oraz 2x150W klosze też za 11zł/szt z tej aukcji

ponieważ nie mogłem się zdecydować co chce nad swoim zawiesić... czy 3x70 czy 2x150 czy kombinację... zobaczymy jak przyjdą...

do tego wystarczy układ zapłonowy taki (70W) lub taki (150W) + żarniki jakie tam kto lubi...

te klosze wsadzasz w korytko zrobione z płyt w kolorze szafki pod akwa i wieszasz nad zbiornikiem na linkach - góry nie widać (że odkryta) a świeci ładnie...


spokojnie nad baniakiem tych rozmiarów wisi u mnie 150W i jest jasno, nie wiem jak z 70-tką bo jeszcze nie testowałem - zobaczymy

Opublikowano

Pawcio no policz sobie... złożyłem Ci zestaw za ~125zł liczac bez żarnika....

na aukcji którą pokazałeś jest zarnik 6500K który można już kupić za 65zł

Więc oświetlić można już za 200zł a nie 350 ;)

Zdzierają, a zestaw mają beznadziejny - dokładnie tak j.w. - kupisz i zaraz będziesz dokupował porządny żarnik :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.