Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Daniel to ma byc akwa czy bunkier?:) bez przesady :)) pozatym zrobienie 3 nog z bloczkow 38cm wiaze sie z tym ze przy dlugosci akwa 150cm na dole miedzy slupkami zostana 2 dziury po 18cm :)) to juz lepiej calosc zabudowac

Opublikowano

ja pod swoje zrobiłem szafkę z płyt 25mm , ale gdy zacząłem napełniać akwa i zobaczyłem jak szafka siada wtedy dołożyłem jeszcze 18mm płyty :D tak na wszelki wypadek.Te bloczki 38 cm to po to coby odległość między filarkami , czy jak je tam zwał zmniejszyć do 50cm bo przy 60 może się ugiąć blat a to byłby ból straszny:(((.

Poza tym pracuję pod ziemią , a tam wszystko bolsze i ciężkie i może to skrzywienie zawodowe :?:

Opublikowano

Ale mowimy o 3 filarkach czyli blat nie ma jak sie ugiac bo w polowie jest podparty. dokladnie tak mam u siebie i stoi to juz prawie 2 lata a blat idealnie prosty :) nawet mimo wody ktora czasem zdarzy mi sie wychlapac :) poczatkowo chcialem swoje akwa stawiac na 2 filarach a pod blat wpakowac profile stalowe zamkniete ale w moim zadupialym miescie byl problem z profilami :) mieli tylko te w ksztalcie C wiec pomysl upadl :) dlatego nie wcisnalem 112tki pod spod :(

Opublikowano

Też kombinowałem z przymocowaniem murka do ściany, coby naprężenia przenieść równimierniej. Ale .. jeśli w przypadku lewego murku (stojąc przed akwa), jest proste - wystarczy przewiercić się przez grubość bloczka i zakotwić go w ścianie, tak co zrobić z prawej strony ?? przecież nie dam kotwy przez 60cm głębokości bloczka, a i klejenie go "szczytem" do ściany nie ma większego sensu.

Myślę że sztywność całej konstrukcji nada blat, który będzie zamocowany długimi wkrętami w poszczególne ściany i będzie trzymał się tej zakotwionej - uchroni to przed poprzecznymi ruchami.


Jak to mawia mój kolega, specjalista od spraw różnych: DO GÓRY NIE POLECI :)


Co do rozkładu sił myślałem też o tym żeby u podstawy murka i przy jego zwieńczeniu dać szersze bloczki, powstałoby coś na kształt kolumny, mi i tak to nie będzie przeszkadzało bo jak zrobię drzwiczki to do środka nikt nie będzie zaglądał.


Oczywiście wysokość 1m to za wysoko, ale to wyjdzie w praniu jak zacznę stawiać te "klocki".


Strrasznie długi temat naw wyszedł, ale ja się dużo dowiedziałem zapewne też przyda się innym, którzy również planują podobne przedsięwzięcie.

Opublikowano

U mnie wszystko jest wylacznie klejone cementem. do scian tez - tylu bloczkow + prawa scianka bo tez mam akwa w kacie pokoju. co do wysokosci u mnie podstawa ma 50cm(oczywiscie + 3cm blatu i 1cm styropianu pod akwa) bo lubie z gory grzebac w akwa :)

Opublikowano

A jak masz zagospodarowany środek, może jakieś fot :) muszę zrobić projekcik bo już lada dzień będą wylewali posadzkę.

Opublikowano
A jak masz zagospodarowany środek, może jakieś fot :) muszę zrobić projekcik bo już lada dzień będą wylewali posadzkę.
'


Hehe mialybyc polki ale.... sie nie zrobily :)) tak ze mam 2 dziury w ktorych leza kotnik, pudla i kamienie :)

Opublikowano

Witam. Jestem z drogi mlecznej, Europy czyli z Olsztyna.

Mam 2 metry bieżące Malawi na murowanym podeście.

Do tego coś w rodzaju sumpa, filtr hydroponiczny, pokrywę ze spienionego PCV ze świetlówkami T5. Chętnie podzielę się doświadczeniem z przebudowy mojego akwa (szczególnie popełnionymi błędami - czasem pozornie drobnymi).

Opublikowano

Witam "ziomala" (to modne słowo mojego syna) dziel się, z czego, jak i czy nie spadło do sąsiada :) no i co z tymi błędami, na razie najbardziej interesuje mnie konstrukcja podestu

Opublikowano

Podest murowany z cegły dł 2,6 m (od ściany do ściany), wys. 35 cm. w podeście dwie komory (na drewno do kominka) szerokości 53cm. Szerokość środkowego słupka 18 cm. Blat z dwóch sklejonych płyt kartonowo - gipsowych. Wszystko oklejone terakotą. Grubość blatu 4,5 cm. Na tym 3cm styropianu i ok. 1 tony wody, kamieni, szkła i ryb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.