Skocz do zawartości

Wysokie NO3 a rośliny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok ,dzięki za wskazówki co do obsady .


Pomóżcie mi jeszcze od nośnie sprzętu czy sam kubeł wystarczy ?


Mam dość duży problem NO3 może to powodować zielenina ?


Proszę trzymać się tematu.OT wydzieliłem...Perez666.

Opublikowano
Pomóżcie mi jeszcze od nośnie sprzętu czy sam kubeł wystarczy ?

To zależy od ilości ryb, ale ja któryś raz z kolei powiem/napisze, ze akwa bez mechanika sobie nie wyobrażam...

A co do sprzętu, to wewnątrz standardowo głowica o przepływie przynajmniej 2000l/h i zapewne jakiś cyrkulator.


Wejdź w dział ''osprzęt do akwarium'' i tam trochę poszukaj, dokładna odpowiedź na Twoje pytanie się tam znajduje :).

Mam dość duży problem NO3 może to powodować zielenina ?

Z mojej wiedzy wynika, ze akwaria roślinne mają no3 bliskie 0, więc zapewne tak, chyba, że chodzi Ci o odwrotną sytuację...

Opublikowano

Rośliny wcale nie żywią się no3 tylko nh3/4 i przy wysokim no3 będą rosły słabo albo wcale, oraz z pewnością będą im przeszkadzały glony...

... tu należało by dodać że w malawi nie będzie tych rosnących ultraszybko, które jako jedyne są w stanie przetworzyć tyle nh3/4 żeby nie powstawały no2 i dalej no3, także cykl bedzie działał nadal i dlatego jak niżej... ;)


Imho jedyną receptą na dobre wzrosty nawet w malawi są:

- wystarczająco światła (co najmniej 0.7W/l)

- jedna ze świetlówek z tych różowawych roślinnych

- częste podmiany aby no3 było <15mg/l


A wtedy nawet mech rośnie w malawi i to tak:

http://galeria.klub-malawi.pl/details.php?image_id=11375

tu ukazany 4-miesięczny wzrost mchu z jednej gałązki - bez nawożenia jakiegokolwwiek


Także da się mieć wzrosty roslin w malawi, ale nie mieć rośliny żeby redukować wzrosty azotu (wypowiedź nie dotyczy hydroponiki). ;)

--

To zależy od ilości ryb, ale ja któryś raz z kolei powiem/napisze, ze akwa bez mechanika sobie nie wyobrażam...

A ja akwarium malawi bez wewnętrznego/mechanika sobie jak najbardziej wyobrażam.

160l prowadziłem z powodzeniem na samym kuble...

240 prowadzę na tym samym kuble...

720l poprowadzę za tydzień na samym sumpie...


Także da się, tylko trzeba chcieć.

A już napewno ciężko znoszę wypowiedzi w stylu: "no mam wewnętrzny choć wygląda w baniaku równie źle jak kupy ryb, bo na forum powiedzieli że musze mieć bo inaczej się nie da i jedynie kazali ukryć, jak się nie podoba..." :P


Wystarczy kubeł odpowiednio duży

np do 160l używałem hw-303 1400l/h,

do 240l użyłbym już większego hw-304 2000l/h,

a o sumpie nie piszę bo to nie ten kaliber


oczywiście kubły te z pełnym dolnym koszem gąbek - czyszczonym co 3 tygodnie "umiejętnie filtr otwierając" bez psucia go...


i da się i to bez problemu...

jak się chce ;)

Opublikowano
Rośliny wcale nie żywią się no3 tylko nh3/4 i przy wysokim no3 będą rosły słabo albo wcale, oraz z pewnością będą im przeszkadzały glony...

A właśnie że jest coś takiego zjadającego NH4 i równie chętnie azotyny - choćby moczarka kanadyjska. Taki pospolity błyskawicznie rosnący rogatek pochłonie również NO3, ponadto sama jego obecność działa hamująco na rozwój glonów (alleopatia). Oczwiście tak jak makok wcześniej napisał, aby cokolwiek uczwicie rosło musi mieć zapewnione znacznie światła niż popularne malawijskie "mroki".


Problem z "zieleniną" to pewnie zielone glony wszędzie? Zacznij od porządnego odmulenia podłoża, nie przekarmiaj, nie doprowadzaj do nadmiernej kumulacji fosforanów.


A akwa bez tandemu filtrów też pojedzie, kwestia kosztu mocniejszego sprzętu albo pomysłu na utrzymanie czystości.

Opublikowano
A właśnie że jest coś takiego zjadającego NH4 i równie chętnie azotyny - choćby moczarka kanadyjska. Taki pospolity błyskawicznie rosnący rogatek pochłonie również NO3, ponadto sama jego obecność działa hamująco na rozwój glonów (alleopatia).

Nie znam oczywiście wszystkich roślin, jednak chodziło mi o te stricte malawijskie, mimo że podałem przykład rosnącego mchu, co rzeczywiście mogło wprowadzić zamieszanie. :roll:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.