Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim przypadku ściany "grube" to 29,5 cm. Przez pojęcie ściany kominowej rozumiem taką wewnątrz której biegną szyby kominowe. Mam 2 takie ściany i są one do siebie prostopadłe ;) Kamienica jest poniemiecka, ale żeby nie było tak łatwo to dowiedziałem się ostatnio, że po wojnie została ona wyburzona do fundamentów i postawiona od nowa z zachowaniem standardów niemieckich (wysokość 3,6m, rozstaw grzejników). Stropy najprawdopodobniej są drewniane. Chyba bez rzutu mieszkania nie obejdzie się. Póki nie będę miał pewności to wstrzymam się ze stawianiem nowego zbiornika (450-600 litrów).

Opublikowano

ok :)

tylko tak oficjalnie, to szyby kominowe nie biegną w ścianie a są poprostu kominem o podstawie prostokąta, który dalej jest obudowany wg potrzeb ścianą cienką (działową) lub grubą która może być też ścianą nośną gdy:

układ belek jest mieszany, tzn po drugiej stronie tej ściany, belki stropowe opierają się na niej, a ściana jest prosta, ma tą grubość 25cm (jedna cegła), ale w takim przypadku komin widać tylko z jednej strony jako wystający element o głębokości 38cm+tynk (pół cegły+szyb+pół cegły). nie wiem czy nie zamieszałem, ale chodzi o to ze komin stoi obok ściany na której opierają się belki tylko z jednej strony (tej nie kolidującej z kominem) - ale to tez chyba zadko spotykany przypadek i to w przypadku tylko gdy sa tam kominy wentylacyjne, to jest wykluczone przy kominach dymowych lub spalinowych. tzn taka jest teoria, raz widziałem na zdjęciach przypadek kiedy belka drewniana przechodziła wprost przez komin dymowy i opierała się na nim, ale zawarł bym to w tym 1% przypadków :)

to tylko pokazuje ze nie otrzymasz 100% pewnej odpowiedzi, jednak 99% tez jest niezłe :)

najprostrze do rozpoznania przypadki to

- układ podłużny - ściany podłużne budynku są nośne i najczęściej przez środek biegnie ściana nośna na całej długości budynku.

- układ poprzeczny - ściany klatki schodowej są zwykle nośne i przedłużone aż do drugiej krawędzi budynku + ściany między mieszkaniami (segmentami) + ewentualnie w mieszkaniach ściany równoległe do klatki schodowej.

- no i układ mieszany, niektóre pomieszczenia tak, inne +90 stopni.


ważną kwestią o której zapomniałem, to kształt pomieszczenia, najlepiej jest dać belki stropowe na krótszej rozpiętości (pomijam działowe) - tak jest zrobiona zdecydowana większość budynków bo tak jest poprostu taniej :) mniejsza rozpiętość = większy rozstaw belek lub mniejsze przekroje.


jakiekolwiek rysy na suficie również mogłyby pomóc w ocenie, jedna rysa w środku rozpiętości przez całą długośc byłaby najprawdopodobniej spowodowana nadmiernym ugięciem belek (prostopadłe do rysy)

kilka rys równoległych do siebie mogłoby być spowodowane klawiszowaniem belek, kiedy nie pracują równomiernie (wtedy belki równoległe do rys)


znaków świadczących o układzie jest sporo, można coś sobie wybrać, ale nie należy ich brać za pewnik, bo mogą się zdarzyć jakieś szczególne przypadki, odmienne od ogólnie przyjętych zasad. (ten 1% )


jesli masz dość długi komin, dwie ściany prostopadłe do ściany z kominem są grube i do tego dłuższe niż ściana kominowa, to dałbym te 99%, w środku ścianki działowe rozmieszczone dowolnie, stawia się je i tak na końcu, są tylko dodatkowym obciążeniem stropu i nic więcej.

a rozpiętości belek nie powinny przekraczać około 6 metrów, tak z reguły, względy ekonomiczne itp, ale 6m jest jak najbardziej ok. :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.