Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wlasnie skonczylem piankowac swoja samorobke ;) i chcialbym Was prosic o dalsze nakierowanie mnie na wlasciwy trop. Zostawic taki ksiezycowy krajobraz przypominajacy wapien filipinski czy po wyschnieciu porezac go nozykiem nadajac charakter skalnej sciany? Jestem zmuszony malowac emalia akrylowa bezposrednio na styropianie i piance lecz boje sie czy oby pysie nie beda mialy zabawy ze skubaniem tego. Najchetniej tlo pociagnol bym Ceresitem CR-65 lub CX-5 (szarym) lecz w promieniu 50 km od miejsca gdzie mieszkam jest nie do zdobycia. Chyba, ze komus zalego i wietrzeje to z checia odkupie 3 kg...... wiec jesli ktos zyczliwy by pomogl w biedzie to bede niezmiernie wdzieczny (szkoda robic scos na odwal a potem zalowac).

0440d682c0cd68a9m.jpg

28ca2ec1b2b4158cm.jpg

Opublikowano

Moja rada.Nie dłub za mocno w Twojej "konstrukcji".Gdzieś już kiedyś pisałem że im bardziej pociosane tło tym mniej naturalnie wygląda.Pościnaj nie za wiele,opal trochę opalarką(kurcze nie wiem jak pianka zachowa się "pod" wypalarką) i posmaruj Cr.Na Allegro powinieneś dostać na kilogramy,widziałem że dość często się pojawia.

Zobacz w galerii czy podobają Ci się tła podłubane na maxa,wyglądające jak jakieś "kocie łby".Mi nie za bardzo:)

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Ps-Ja żałuje że u siebie nie zrobiłem sam tła,teraz jest trochę za pózno u mnie

Opublikowano

Poprzedni wyglad nie zyskal akceptacji zony wiec nadalem tlu inny ksztalt. Jeszcze tylko w wolne miejsca powklejac drobne wyplukosci i bedzie czekalo az gdzies dostane Ceresit (na allegro to rodzynek ;) ). Po nocce okazalo sie, ze boczna scianka z czescia komina do dciecia bo ja pianka rozepchala ale to juz kosmetyka. Na fotce smiesznie wyglada, bo widac jak sie kolorystycznie odcina pianka od styropianu ale jak dostanie jeden kolor z odcieniami to moze wygladac ciekawie.

Po godinnym rezaniu nozykiem.....

d9f77af1986d7665m.jpg

Ps. Co ma w sobie ten Ceresit (cx5, cr65) ze wylacznie go sie stosuje do tynkowania? Jest duzo podobnych srodkow dostepnych od reki (do spoinowania) tylko czy one pysiom nie zaszkodza.

Opublikowano

Co do opalarki to chodziło mi jedynie o "zmarszczenie" powierzchni a nie żłobienia wzorów:).

Dlaczego Ceresit?A to dlatego że posiada atest i może być używany w zbiornikach z wodą pitną.

Opublikowano

A skąd jesteś? Na forum jest dużo ludzi może komuś z twoich okolic zostało trochę CR-a. Ja mogę parę kilo odstąpić, ale pakować i na pocztę gnać to mi się nie chce.

Opublikowano

Za dużo masz tam płaskich powierzchni. Jak to pokryjesz zaprawą, będzie nieładnie wyglądać. Musisz coś jeszcze pokombinować :wink:

Opublikowano

uwazam że pierwsza opcja była zdecydowanie lepsza,i wygladała bardziej naturalnie. popatrz sobie na zdjecia w dziale DIY gdzie tła były wiele razy prezentowane może przypadnie ci coś do gustu.

Opublikowano

Wiem, wiem ale jest to narazie baza do ktorej bede doklejal dalsze moduliki i gdzieniegdzie nalewal pianke robiac nawisy i niwelowal plaszcyzne.

Aby zabrac jak najmniej miejsca w akwa za tylna sciane (konstrukcja) robi styrobian 1cm. i troszke sie caly tyl powinklowa od sciagania pianki. Zastanawiam sie czy po otynkowaniu tego i gdy juz przyjdzie czas na wlozenie tego do akwarium ceresit nie popeka gdy bede tlo doklejal do szyby akwa (trzeba bedzie to zwichrowanie wyrownac). Chyba najlepszym pomyslem bedzie jeszcze przed tynkowaniem dokleic rowna wymiarem do tylnej sciany tla pleksi lub cienka szybe, co ustabilizuje, wyrowna i dodatkowo lekko obcazy calosc. Dodatkowym plusem tego bedzie sladowa ilosc silikoonu sluzaca do przyklejenia calosci do tylnej szyby w akwarium. Chyba, ze macie inne pomysly to jestem otwarty na nie.

Opublikowano

bedziesz miał problem z tym tłem.ceresit na pewno popęka jak będziesz chciał słia wyprostowac tło.miałem podobna przygodę.styro 1 cm nie nadaje sie za bardzo.sprobuj położyc tło na płaskim i obciązyć je tak aby miało szansę choć trochce sie wyprostować. niech leży parę dni pod obciązeniem.jak bedziesz miał jeszcze jakies garby to po prostu zetnij nożem.najlepiej ja zrobisz to przed nałozeniem masy.pamietaj też że przed nałozeniem ceresitu pianka powinna byc choć troche "poszarpana" - wtedy cr lepiej sie bedzie przyklejał i unikniesz ewentualnych peknieć i odprysków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.