Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja nie chcę obniżać tylko zastanawiam się jakie czynniki mogą samoistnie spowodować jego spadek tak jak pisałem nie chcę podnosić sztucznie kh które jest jak piszecie buforem ph

No właśnie za niskie kh powoguje Ci spadek pH. Podbij, żeby byłóo powyżej 10

w malawi? gdzie kH na dzień dobry jest wysokie ? NO i nie znalazłem nic aby koteczek55 pytał/a o jakikolwiek bufor.

Nie pytałam, ale jak Sławek napisał szukałam tego słowa. Czyli, tak jakby mi uciekło słowo "bufor", a zamiast niego użyłam "wyznacznik". Kto powiedział, że na dzień dobry w malawi kh jest wysokie? Jak widzisz nie, choćby na przykładzie kolegi, u którego wynosi 7. U mnie wynosiło 5. Ale soda działa cuda :D

a co Ci po NO2 w stabilnym akwarium ? u mnie wiecznie "0". Jedynie co mi testy wykrywają to NO3. A jak pisałem, jeśli mamy jakieś problemy to wtedy kupujemy kolejne testy. Wyjaśnisz na jakiej podstawie sadzisz że to NO2 jest najważniejszy? i przeczytaj jeszcze raz co napisałem, abyś nie musial dwa razy udowadniać tego co już napisałem.

NO2 to najważniejszy parametr w dojrzewającym baniaku...

No to mam pytanie czy jak kupie tylko testy pH NO2 NO3 to wystarczą mi na start akwarium ? (wszystkie testy tropical kropelkowe).

Podejrzewam, że test tropicala nie będzie pokazywał dobrych wyników NO3. Lepiej kupić Sery albo Tetry. I przydał by Ci się na kh, on nie jest drogi

Opublikowano

No właśnie za niskie kh powoguje Ci spadek pH. Podbij, żeby byłóo powyżej 10


ale ja mam stabilne ph moje pytanie jest na wszelki wypadek :wink: jakie czynniki mogą wpłynąć na spadek ph, przy kh niższym niż 10

Opublikowano

Chodzi mi o to że wszędzie pisze że aby mieć stabilne ph trzeba podnosić kh i to dla mnie jest zrozumiałe jeśli ktoś ma niskie ph w kranówce to podnosi chemicznie te parametry ale w moim przypadku w kranie jest 7,5. Wiem że zmiany ph mogą spowodować gnijące rośliny lub zalegający na dnie pokarm lub korzenie. Ale jeśli np. nie ma roślin korzeni a karmienie jest ok to czy istnieje jakieś niebezpieczeństwo skoków ph :?:

Opublikowano
czy istnieje jakieś niebezpieczeństwo skoków ph :?:


Tak ! Chocby dzien/noc, niskie kh o ktorym piszesz itp itd. Niewazne zaloz topic n/t parametrow a nie marudzisz w temacie o testach :D

W kazdym razie nuroslaw ma racje. Slawek tez i kasia tez. Wszyscy piszecie o tym samym i to samo, poprawiajac jeden drugiego. Co do testow.. kacaboly pier..., lata juz nie sprawdzalem no2 w startujacych zbiornikach. Ciekawy jestem, ilu z Was drodzy klubowicze WCIAZ to robi? Moj test ph lezy i sie kurzy, no3 to samo, azotyny? Nie wiem czy ma i kiedykolwiek mialem... OK jak pisal nuru (ale elo skrot) jak cos sie dzieje - uzywam w innym przypadku nie.


Reasumujac. Kup test na ph i no3. Tropical moze byc.

Opublikowano
Tak ! Chocby dzien/noc, niskie kh o ktorym piszesz itp itd. Niewazne zaloz topic n/t parametrow a nie marudzisz w temacie o testach :D

OK jeszcze raz sorry :)

Opublikowano

Czasem tez sprawdze, tak dla pewnosci, tak z nudow, tak bo mam testy, tak bo zupa byla za slona. Tylko nie przesadzajcie, ze bez testow nie da sie wystartowac, czy utrzymac baniaka. Nie kazdy kto pyta o pyszczaki nie wie nic o akwarystyce:) Proste pytanie, tyle skomplikowanych odpowiedzi :)

Zalozmy nowy dzial KLUB MALAWI WIAJPI, albo inne dla ludzi z dr badz mgr. i tam mozemy prowadzic dysputy - np.


OK jeszcze raz sorry :)


i'm watching you!

:twisted:

Opublikowano
Tylko nie przesadzajcie, ze bez testow nie da sie wystartowac, czy utrzymac baniaka. Nie kazdy kto pyta o pyszczaki nie wie nic o akwarystyce:)

Ale jeśli nie wie to zawsze lepiej sprawdzić :)

Opublikowano
Tylko nie przesadzajcie, ze bez testow nie da sie wystartowac, czy utrzymac baniaka. Nie kazdy kto pyta o pyszczaki nie wie nic o akwarystyce:)

Ale jeśli nie wie to zawsze lepiej sprawdzić :)



Jasne, jasne, tylko mowie, ktos pyta czy testy tropicala sa OK, dostaje odpowiedz co i jak ma kupic za ile i z czym wymieszac:D Fajnie, ze pelnym zdaniem, ale nie wiem czy zawsze potrzebnie.

Z reszta chyba ten temat zostal wyczerpany pytajacy sie dowiedzial i koniec.


EDIT: skoto temat i tak juz zofftopowany, to:

nie mowi sie pisze tylko jest napisane.

nie rozumie twego oburzenia na kasie skoro nie masz racji



buahaha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.