Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko pompy i wszelkiej maści pojemniki (obojętnie z czego) mające dopuszczenie do kontaktu z woda pitną (lub żywnością) mogą być wykorzystywane w akwarystyce.

Pompa CO nie tłoczy wody pitnej bo nie do tego jest projektowana,a więc nie dotyczą jej stosowne obostrzenia - dlatego właśnie pytam.

No chyba że ma,ale nie sądzę.

Zatem z czego wykonane są elementy (wszystkie) mające kontakt z wodą? Lub czy ma w opisie dopuszczenie ?

Woda w kaloryferach to nie to samo co woda w akwarium.

Ze względu na temperaturę i żywotność prawdopodobnie w grę wchodzi ceramika i/lub nierdzewka, ale tylko tak sobie dumam.

Myślę że warto się upewnić.

Opublikowano

Drak , w słodkim , nie ma problemu z pompami do CO , ludzie tutaj używają ich od kilku lat i żadnych negatywnych skutków nie widać.

Dla lepszego samopoczucia można kupić pompę do CWU:)

Opublikowano
Używam zarówno UP3000 jak i UP2000/1 i nie są to najcichsze pompy na rynku, ale w sumpie i w szafce napewno nie będziesz ich słyszał. Na początku zaraz po podłączeniu UP3000 była głośniejsza od AT-203, ale okazało się, że była zapowietrzona. Teraz jest cisza :)


A na jaką wysokość podnoszą one u Ciebie wodę i jaki uzyskujesz realny przepływ (zakłądam, że też są kolanka)?


UP3000 stosuję do mechanicznej filtracji narurowej w akwa 450l. Przy podnoszeniu ok.70cm. przepływ spadł o około 1/3, tak że w Twoim przypadku może być za słaba.

Opublikowano
Szulo a z czego wykonane są elementy pompy CO ?

Plastik nie, więc ceramika czy stal nierdzewna ? :wink:



korpus: żeliwo lub stal nierdzewna

wirnik: stal nierdzewna lub inne ustrojstwo odporne na korozje

Opublikowano
Tylko pompy i wszelkiej maści pojemniki (obojętnie z czego) mające dopuszczenie do kontaktu z woda pitną (lub żywnością) mogą być wykorzystywane w akwarystyce.

Pompa CO nie tłoczy wody pitnej bo nie do tego jest projektowana,a więc nie dotyczą jej stosowne obostrzenia - dlatego właśnie pytam.

No chyba że ma,ale nie sądzę.

Zatem z czego wykonane są elementy (wszystkie) mające kontakt z wodą? Lub czy ma w opisie dopuszczenie ?

Woda w kaloryferach to nie to samo co woda w akwarium.

Ze względu na temperaturę i żywotność prawdopodobnie w grę wchodzi ceramika i/lub nierdzewka, ale tylko tak sobie dumam.

Myślę że warto się upewnić.



Z całym szacunkiem dla twojego stwierdzenia, ale chciałem zauważyć, że woda począwszy od wodociągów a skończywszy na naszych domach płynie rurami, które są wykonane ze stali. Z tego co się orientuję to akwarystyka w Polsce ma 100 i jeszcze nie słyszałem by ryby padały od tego ze woda w akwarium ma kontakt ze stalą i nie wydaje mi się też by stal, która jest wykorzystywana do wytwarzania rur kanalizacyjnych miała atest PZH. A poza tym woda w akwarium jest filtrowana wiec nie sądzę by ten znikomy kontakt (bo pompy CO nie są duże) wody z wnętrzem pompy miał jakikolwiek wpływ na parametry wody w akwarium.

Jedynie o co można się bać (ale to tylko moje przypuszczenia) to o wytrzymałość pompy CO w porównaniu do pomp typowo akwarystycznych.

Opublikowano

Tu chodzi o atest konkretnie dla pompy :wink:

Ale jeśli części mające styczność z wodą są wykonane z materiału odpornego na korozję i nie "emitującego" zanieczyszczeń do wody to nie ma problemu, bo tylko o to tu chodzi w zastosowaniu do akwarystyki.

Jak mi się wydaje wytrzymałość takiej pompy CO w warunkach akwarystycznych będzie większa bo odpada kwestia zużycia w warunkach wysokiej temperatury.

Opublikowano
Tu chodzi o atest konkretnie dla pompy :wink:

Ale jeśli części mające styczność z wodą są wykonane z materiału odpornego na korozję i nie "emitującego" zanieczyszczeń do wody to nie ma problemu, bo tylko o to tu chodzi w zastosowaniu do akwarystyki.

Jak mi się wydaje wytrzymałość takiej pompy CO w warunkach akwarystycznych będzie większa bo odpada kwestia zużycia w warunkach wysokiej temperatury.



Proszę z tego są wykonane te pompy:

1.Skrzynka zaciskowa-kompozyt

2.Obudowa silnika-aluminium

3.Pierścień łożyskowy-ceramika

4.Wał pompy-ceramika

5.Korek odpowietrzający- stal nierdzewna

6.Łożysko oporowe-ceramiczne

7.Tuleja wirnika silnika-stal nierdzewna

8.Tarcza łożyskowa-stal nierdzewna

9.Pierścień labiryntu-stal nierdzewna

10.Wirnik pompy-kompozyt

11.Korpus pompy-żeliwo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.