Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


przeczytałem to forum za ostatnie 2 lata i jednak nie znalazłem odpowiedzi, więc piszę :-)


Mam zbiornik 680l, komin zewnętrzny 50l wypełniony biobalami, sump 125l z 20l ceramiki. Obecna pompa Atman 306 jest zdecydowanie za słaba - niby 2000l nominalnie, niestety tylko 430l realnie (h=1,1). Zbiornik dość przerybiony (ok 80 dorosłych pyszczaków z grupy Mbuma). Muszę więc zmienić pompę na taką o realnej wydajności na 1,1m (plus trzy kolanka 45st) -1270l/h (tyle może wlecieć do sumpa rurą 3/4"). Proszę o Wasze opinie o poniższym wyborze:


- AquaBee 2000/1

- AquaBee 3000 45W

- Quite One 4000HH


Wiem, że na http://www.aquacare.de/produkte/pumpen/e_pu_up.htm jest porównanie realnych przepustowości, ale jakoś im nie wierzę (może nie uwzględnili kolanek). Proszę osoby znające z praktyki ww pompy o informację o przepustowości na ok 1,1m z kolankami. Ważna jest też cicha praca (choć nie supercicha, sump jest w szafce).

Opublikowano

Aquabee 3000powinna mieć taką wydajność jak piszesz.

Ja używam Eheima 1060 i przy podnoszeniu na 130cm , przejściu przez 4 kolanka , i przekroju 22mm rury , realny przepływ to ok 1000l , przy nominalnym 2500l/h.



Napisz jeszcze czy ta pompa ma być typowo do filtracji biologicznej , jeśli tak to AB3000 w zupełności wystarczy, ale jeśli chcesz jeszcze jakąś mechaniczna filtrację na niej zawiesić to będzie za słaba.

Opublikowano

Ja bym pomyslał o jakiejs pompie C.O zuzycie energi dość małe w granicach 45-70W, wydajność około 3,5-4,5tyś/h, podnoszenie tez około 3,5-4,5m a cena zdecydowanie nizsza niż AB lub Eheim

Opublikowano

To ma być tylko do filtra biologicznego. Pompy do CO nie chcę, bo to sporo zabawy w zaworki itd, a AquaBee po prostu wkładam do sumpa i wtykam w obecną rurkę :-)


Na 90% wezmę AB 3000. Czy ktoś z Was jej używa - nie jest zbyt głośna w szafce?

Opublikowano
To ma być tylko do filtra biologicznego. Pompy do CO nie chcę, bo to sporo zabawy w zaworki itd, a AquaBee po prostu wkładam do sumpa i wtykam w obecną rurkę :-)


Nie wiem czy widziałeś kiedykolwiek taką pompę tam nie ma żadnych zaworków i żadnej zabawy, podłączasz rurki i po sprawie.

Opublikowano

Nachodzą mnie wątpliwości, czy ta pompa nie będzie za słaba. Jak czytam, to ludzie mają ją w zbiornikach 350-400l, a nie przerybionym 700l. Moze lepiej wybrać:

- Sea Evolution 4300 - 540zł, lub

- AquaBee 5000 75W 4,7m - 745zł (znowu pytanie o hałas)?

Opublikowano

Używam zarówno UP3000 jak i UP2000/1 i nie są to najcichsze pompy na rynku, ale w sumpie i w szafce napewno nie będziesz ich słyszał. Na początku zaraz po podłączeniu UP3000 była głośniejsza od AT-203, ale okazało się, że była zapowietrzona. Teraz jest cisza :)

Opublikowano
Używam zarówno UP3000 jak i UP2000/1 i nie są to najcichsze pompy na rynku, ale w sumpie i w szafce napewno nie będziesz ich słyszał. Na początku zaraz po podłączeniu UP3000 była głośniejsza od AT-203, ale okazało się, że była zapowietrzona. Teraz jest cisza :)


A na jaką wysokość podnoszą one u Ciebie wodę i jaki uzyskujesz realny przepływ (zakłądam, że też są kolanka)?

Opublikowano
Szulo a z czego wykonane są elementy pompy CO ?

Plastik nie, więc ceramika czy stal nierdzewna ? :wink:



Obudowa jest stalowa a wirnik szczerze to nie wiem ale z metalu chyba nie, dlaczego pytasz?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.