Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście ze się nadają ... lepiej wyglądałyby ryby większe ale w sumie tutaj możesz nadrobić ilością i dobrze robisz ze startujesz ze spokojniejszego poziomu ... w takim baniaku nie będzie też problemu na linii saulosi - socolofi o ile nie będziesz miał dużo samców.

Opublikowano

Ryby będę dopiero zamawiał w przyszłym miesiącu narazie akwarium będzie dogrzewać. Jest wiele ślicznych ryb ale to nie dla początkującego:) jeszcze takie pytanie ile musi dojrzewać zbiornik tzn po jakim czasie zrobić testy?

Opublikowano

Miałem na myśli właśnie, że są małe. Saulosi to jeden z najmniejszych pyszczaków z malawi, którego co poniektórzy hodują nawet w 80cm, dlatego pisałem żebyś to dobrze przemyślał. Nadawać się oczywiście nadają, jak napisał harismi, ale biorąc pod uwagę wielkość twojego zbiornika i mnogość gatunków mbuna warto byłoby wrzucić coś większego.

Opublikowano

Dużo czytałem harisimi o tej proponowanej przez ciebie obsadzie :arrow:

Metriaclima zebra chilumba

Melanochromis interruptus

Ps. Crabro

Pseudotropheus elongatus usisya ( Chailosi )


i z tego co widzę to większość z nich są dość agresywne gatunki czy nie będą sprawiać jak dla mnie zbyt dużych kłopotów wychowawczych;p

Sorki ze tak o wszystko wypytuje ale sprawa obsady i to trafnie dobranej to rzecz najistotniejsza w całym przedsięwzięciu stworzenia kropli Malawi w domu.

Opublikowano

ja bym stawiał na

travavase

hongi

red-red lub red-blu

acei


chyba ze cos z mięsożernej.


w tym akwa mozesz mieć jedna (moim zdaniem) z najpiękniejszych ryb z tym że to juz tanganika


C.frontosa (najlepiej odmiana moba lub blue zair)

a do niej Altolamprologus Calvus i Altolamprologus Compressiceps

Opublikowano

Precz mi z tymi pomysłami tanganikaninie :mrgreen: a tak poważnie dla mnie zebra chilumba bije na głowę frontose, zresztą jak wiele dużych mbuna, no cóż ale o gustach się nie dyskutuje :wink:


Co do obsad z początku tego wątku obsada nr 2 oczywiście będzie mogła sprawiać problemy to silne duże i co najmniej średnioagresywne rybska. Do zbierania bojek w ramach eliminacji nadmiarowych samców można się jednak przyzwyczajać. Tak to już z pyskami jest. Nie powinno być natomiast większych problemów zewnątrzgatunkowych. Jeśli szukasz obsady gdzie chcesz sie nauczyć to ta:


P.socolofi,

P. saulosi,

M. cyaenorhabdos,

P. sp. daktari


jest o wiele bezpieczniejsza zresztą ta ta



Metriaclima msobo magunga 1-3 x 5-6

Pseudotropheus socolofi 1-3+5-6

Melanochromis cyaneorhabdos 1-3 + 5-6

Ps. Elongatus chewere ( mphanga ) 1-3 + 5-6


też ;).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

P.socolofi,

P. saulosi,

M. cyaenorhabdos,

P. sp. daktari

W przedstawionej obsadzie mam juz pierwsze 3 gatunki ale ni hu hu nigdzie nie mogę dostać daktari:( jaki 4 gatunek mógłbym do tego dorzucić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.