Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie ''wytargowałem'' na 60cm wysokie i 2x80 T5 ale,właśnie ale +400 zeta dopłaty.A szkło ponoć odpowiednie do teggo litrażu bo z 10mm.Wydaje mi się że w tej cenie powinienem mieć 12mm bez gadki ale może się mylę a nie chcę być upierdliwym klientem i niech ktoś swoje zarobi,byle bez przegięć.Nie jestem do końca usatysfakcjonowany.

Opublikowano
No właśnie ''wytargowałem'' na 60cm wysokie i 2x80 T5 ale,właśnie ale +400 zeta dopłaty.A szkło ponoć odpowiednie do teggo litrażu bo z 10mm.Wydaje mi się że w tej cenie powinienem mieć 12mm bez gadki ale może się mylę a nie chcę być upierdliwym klientem i niech ktoś swoje zarobi,byle bez przegięć.Nie jestem do końca usatysfakcjonowany.


Szanujący się producenci akwariów, którym zależy na bezpieczeństwie oferowanych przez nich produktów wykonują akwaria w oparciu o techniczne normy międzynarodowe DIN 32622. Według tych norm, akwaria o wymiarach 200 x 50 x 50 wykonywane są z szyby 10 mm, niemniej jednak już akwarium o takiej długości i szerokości lecz wyższe o 10 cm powinno zostać wykonane z szyby 12 mm. Należy bowiem pamiętać, że nacisk słupa wody zwiększa się wraz ze wzrostem wysokości zbiornika. Paradoksalnie kluczowe znaczenie odgrywa długość i wysokość zbiornika, a nie jego litraż.


Zrobisz jak uważasz, ale ja osobiście właśnie z ww. powodów nie zamówiłbym akwarium, które ma długość w przedziale 160 cm - 200 cm oraz wysokość 60 cm, z szyby innej aniżeli 12 mm.


pozdrawiam

P_M

Opublikowano
Paradoksalnie kluczowe znaczenie odgrywa długość i wysokość zbiornika, a nie jego litraż.

a to nie jest tak że jak się zwiększa długość i wysokość zbiornika to i jego litraż również wzrasta?

Opublikowano


grubsze szklo daje ten komfort ze mniej sie wybrzusza = mniejsza soczewka



Nie dajmy się zwariować i z soczewką

Opublikowano

a to nie jest tak że jak się zwiększa długość i wysokość zbiornika to i jego litraż również wzrasta?



Oczywiście, że tak musi być, niemniej jednak litraż zbiornika nie jest podstawowym czynnikiem determinującym grubość szyb z jakich akwarium się wykonuje.


Prześledźmy tę kwestię na przykładzie szklanych akwariów o wysokości 60 cm, które zaleca się wykonać zgodnie z normą DIN 32622 z szyby o grubości 10 mm. Otóż rozpiętość w litrażu zbiorników, których długość waha się w przedziale pomiędzy 80 cm, a 150 cm jest olbrzymia, a powyższe w ogóle nie znajduje odzwierciedlenia w grubości szyb (zarówno w akwarium, które ma 80 cm długości, jak i w tym 150 centymetrowym, przy założeniu że jedno i drugie jest wysokie na 60 cm zastosowanie szyby o grubości 10 mm jest normą).


P_M

Opublikowano

Na szczęście moje akwarium zostało wyliczone na podstawie analiz przeprowadzonych przez zespół wykwalifikowanych inżynierów z niemieckiej firmy Pilkington AG GmbH (która w 2001 roku zmieniła nazwę na Flachglas AG) – jednego z największych potentatów w dziedzinie produkcji szkła.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.