Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Zamiast kupować od razu profesjonalne świetlówki, możesz kupić zwykłe rury za parę pln (mając jednak na uwadzę inną barwę)

2. Mnie pokrywa alu wyszła 170PLN z tego co pamiętam - zrobili mi ją w firmie zajmującej się robieniem tablic i wszelakich szafek reklamowych

3. Zamiast szafki możesz akwa postawić na Ytongach i obłożyć je czymś - powinno wyjść taniej

4. Możesz pokusić się o samodzielne sklejenie sumpa, dołożyć do tego pompę CO, powinno wyjść sporo taniej niż kubełek.

5. Piasek możesz pozyskać znad jakiejś rzeczki. Sporo osób w klubie posiada piasek z Wisły i chwali go sobie. Nie tylko za zerową/bliską zeru cenę ;-)

6. Kamienie również są do pozyskania w o wiele lepszej cenie niż te, dostępne w sklepach zoo, sam mam do oddania za przysłowiowe piwo miednicę wapieni :)

7. Jeśli masz ciepło w mieszkaniu, sprawdź, być może obędzie się bez grzałki?

8. Testy ... dla początkującego polecam, jeśli jednak masz doświadczenie, to sam zauważysz, kiedy z rybami coś się będzie dziać i bez testów.

Opublikowano

witam i pozwólcie się dołączę sam jestem w trakcie zakładania akwa 450 l najdrożej wyjdzie szkło z wklejonym kominem i trzema dziurami ok 750-800 zeta akwa pod sump 116 litrów nowe 80 zł szyby na przegrody ok 20 zł pompa grundfos ups 25-40 250 hydraulika(zgrzewanka) ok 30-40 montaż gratis kolega prowadzi sklep hydrauliką i sam to robi stelaż z profilu zamkniętego 20mn/40mn dobra 0.7 płyta wiórowa na zabudowe 250 zł zawiasy 12 zł testy kropelkowe jbl ok 100 jako mechanika mam kubełek jbl cristal profil 120 i grzałka 200 w z poprzedniego zbiornika tło piaskowiec ok 180 kilo 100zł piasek z nad bałtyku i wisły ceramika potrzebuje ok 20 l narazie zakupiłem filtusa 6 opakowań po 13 zł za 500ml biobale wiaderko 5l aqua medic 60 zł pozostaje koszt obudowy ale tutaj jeszcze nie mam koncepcji i oświetlenie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, ja też powoli zakładam takie akwarium, narazie robię pokrywę ze spienionego pcv.

Na takiej pokrywie można zaoszczędzić, ale na szkle to już nie bardzo, miałem do tej pory 2 akawaria firmy Aquael i obydwa się rozszczelniały ( nie ciekły, ale pod uszczelke wchodziła woda), więc wolę zapłacić więcej i spać spokojnie. A jeśli chodzi o zwykłe świetlówki to też nie ma sensu bo ryby wyglądają wtedy poprosty zle.

A więc:

Akwarium firmy Argus - 700 zł

Pokrywa z pcv - około 400 zł (płyta pcv 2mx1m 148 zł + cała elektryka)

Filtr JBL 1500e - 390 zł

wew. filtr - 80 zł

Grzałka Jager - 70 zł

Szafka - na allegro jest super szafka za 540 zł

http://www.allegro.pl/item535653413_aqu ... rosta.html


Tanio nie wyjdzie, ale za to będzie pięknie :)

Opublikowano

Jeśli będę miał problem z funduszami to wezmę Wromaka 500 zł. Ale jak napisałem wcześniej miałem tanie akwarium firmy Aquael 240 l. (dokładnie to 2 takie akwaria) i się zawiodłem. A była by lipa gdyby nawet połowa wody uciekła z baniaka 375 l.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.