Skocz do zawartości

[840 L] Filtr narurowy tylko jako mechanik


g.pajak

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek chciałem powitać wszystkich kolegów "pyszczakomaniaków" :D


Obserwuję to forum już od jakiegoś czasu, na razie tylko karmiąc się waszą ogromną wiedzą, nie zabierając głosu w dyskusjach. Niemniej jednak szykuję się do zmiany zbiornika z 500 L (200x50x50) na 840 L (200x70x60). Nowe akwa zakładam w nowo wybudowanym domu będzie to akwarium przewzierne: z jednej strony kuchnia z drugiej będzie salon. Mam okazję i możliwość założyć całe orurowanie na które zaplanowałem miejsce pod akwa od strony kuchni. Planuję start i zabudowę wszystkiego już za jakiś tydzień. Chciałbym od was drobnej porady.

Otóż mam aktualnie dwa pracujące kubły TetraTec ex1200 jako biologi oraz dwa wewnętrzne filtry 1000 l/h i 500 l/h jako mechaniczne. No nowego zbiornika na pewno przeniosę kubły. Ale zamiast obecnych mechanicznych filtrów chciałbym zabudować trzy filtry narurowe jako mechaniki. Wymyśliłem sobie taki oto układ:


100 lub 80 mikron --1''--> pompa obiegowa CO ---3/4''--> 50 mikron --3/4''--> 20 lub 10 mikron --> odpływ


Czy ten konkretny układ trzech filtrów będzie wystarczający jako układ oczyszczający mechaniczne? Czy może proponujecie jakiś inny mikronaż poszczególnych wkładów?


Gdzie w miarę tanio mógłbym kupić filtry narurowe na śląsku lub jaki sklep internetowy polecacie?


Dodatkowo jak by ktoś był zainteresowany, mogę wrzucić zdjęcia z nowego akwa w miarę jego rozwoju.

Na razie tylko zbiorniczek stoi na swoim miejscu... :twisted:


Z góry dziękuję za poradę :!:


Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę nie potrzeba tylu tych filtrów, po drugie nie widziałem jeszcze filtrów 80 i 100 mikronow, najczęściej dostępne to 20 o 50 już trudniej a to najlepszy filtr do tego co zamierzasz.

Po tym jak zmienilem filtrację biologiczną z filtrów narurowych na hydroponikę to postanowiłem właśnie z narurowych zrobić tylko mechanik, nie musze mówić o łatwości wymiany wkładów i o tym że nie trzeba się męczyć przy wyciąganiu gąbek z akwarium, jednak mam to zrobione w całkowicie inny sposób.

W akwarium za kamieniami ustawiony mam OR3500 który wypompowywuje wodę z akwarium rurkami do jednej komory z filtrem narurowym 20 mikronów, nie stosuję więcej bo i tak żadna gąbka w filtrach wewnętrznych i tak nie ma takiej jakości filtrowania, z filtra z powrotem woda juz po filtracji wpada do akwarium z drugiej strony. Funkcjonuje to już u mnie dłuższy czas i jestem zadowolony z tego rodzaju filtracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mój pomysł nie jest taki najgorszy. Sądzicie więc, że nie opłaca się robić dwóch lub nawet trzech stopni filtracji: od wyłapywania największej frakcji do najmniejszej?? Jeśli miał by być to jeden stopień to jaki mikronaż?


Dzięki za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 za mały :)

spokojnie 50 wystarczy 100 gdybyś znalazł również, poniżej 20 nie ma co się bawić bo będziesz wymieniał co dwa dni wkład.


no i właśnie to miałem w zamyśle, co by wkładu co dwa dni nie wymieniać. :D Także jak dam dwa lub trzy stopnie 100 / 50 a na końcu 20 lub 10 to myślę, że będzie ok.


A mógłbym prosić jeszcze o odpowiedź gdzie w miarę tanio można się zaopatrzyć w filtry i wkłady? Gdzie wy kupujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci bardzo za odpowiedzi :!:


Niem niej jednak:


jak dasz 3 stopnie to nie będzie ok.

Ale to już Twoja bajka.



Mógłbyś mi proszę "opowiedzieć tą bajkę" :D dlaczego 3 stopnie nie będą chodzić? Próbowałeś może?

Jedyne co mi przychodzi do głowy jako wytłumaczenie to zbyt duży opór na pompie, ale czy naprawdę pompa by miała "nie wyciągnąć"?


Yaro, Mam nadzieję ,że nie zniechęca Cię moja dociekliwość :wink:

Jestem typowo techniczny umysł, a "te typy tak mają" :lol::lol:


Dzięki za zaangażowanie w wątek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt duży opór,

po drugie zastanów się ile mikronów ma gąbka w filtrze mechanicznym?

do wkładu sznurkowego nie ma co raczej tego przyrównywać bo raczej to nie będzie rząd tych wielkości, to że dasz 10 mikronów to z czego chcesz to akwarium filtrować? bo juz na 50 wszystkie stałe elementy Ci się zatrzymają.

U mnie funkcjonuje jeden filtr narurowy 20 mikronów i nie ma po co stosować juz mniejszej gradacji bo z czego tu już filtrować, gdybym miał dostęp do 50 mikronów to pewnie kupował bym 50 nie 20 i też dały by radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.