Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wydaje mi się że tu nikt nie załamuje rąk (monika495 chyba zadowolona) jak na razie same plusy i dwa największe atest i opakowanie 5kg

Opublikowano

yaro imho a czy jest jakas róznica miedzy małym uszczelnieniem a uszczelnieniem wiekszym niz 1m kwadratowy tak czy siak ten cr cx5 siedzi w wodzie pitnej i sie nadaje co do przypadku moniki wydaje mi sie ze farba niewyschła tak jak trzeba


monia moczyłas tło w wannie przed zalaniem w akwa ?


edit: co to wysychania farby akrylowej na scianie warstwa 0.5mm schnie 24 g to mozesz sama sie domyslic ile moze wysychac warstwa grubsza albo miejsca w szczelinach gdzie wrecz zalalas ubytek gruba warstwa

Opublikowano

nie moczylam tła w wannie poniewaz nie doczytalam na forum ze trzeba, myslalam zeby je moczyc, kurde i teraz zaluje, ale nic straconego, wczoraj sie moczylo w akwa.. dzis spuscilam cala wode i postanowilam czekac do calkowitego wyschniecia, mysle ze bedzie ok, jak myslicie?? acha i jeszcze jedno ile trzeba moczy takie tło?? czy to zalezy od grubosci pomalowania?

Opublikowano
yaro imho a czy jest jakas róznica miedzy małym uszczelnieniem a uszczelnieniem wiekszym niz 1m kwadratowy

uwierz ze jest.

tak czy siak ten cr cx5 siedzi w wodzie pitnej i sie nadaje

to że siedzi to wiem, ale czy się nadaje to już nie wiem.

Wiem jedno - brak atestu do kontaktu z wodą pitną.


Nie wiem jak mam bardziej to wytłumaczyć, niż poprzez wklejenie stronki z produktem włącznie z cytatem który mówi że w przypadku wody pitnej korzystać z CR65.

Opublikowano

yaro właśnie wszedłem na stronkę producenta CR i wiesz co CX5 ma taki sam atest jak CR65 i CR166. Z czystej ciekawości wysłałem zapytanie czy wszystkie te trzy produkty mogą mieć kontakt z wodą pitną. Mi nadal się wydaje że tak ale poczekam na 100% pewność na pewno jeszcze się odezwę.

Opublikowano

yaro a ty ciagle z tym atestem za na www producenta nie ma to zalezy od ich oprawy graficznej i jakosci stronki ja przed soba trzymam opakowanie CX5 i


Wyrób posiada ocene higieniczna Panstwowego Zakładu Higieny 484/B/-382/91, ocene na kontakt z woda pitna W/165/92 , aprobate techniczna Instytutu Techniki Budowlanej AT-15-3275/98 oraz Krajowa Deklaracje Zgodnosci nr CX 5/5/05 z dnia 04.04.2005r


przepisane z opakowania 5kg


a skoro mamy problem który z crów jest lepsiejszy to mi sie wydaje ze cr65 cx5 i cr 166 słuza do tego samego tylko w innych etapach budowy zbiornika na wode


do wiadomosci cr166 jest dwuskładnikowy i kosztuje ponad 300 zł takie info w sklepie :)



Monika tło moczysz w wannie albo płukasz pod prysznicem az uzyskasz czysta wode tak jak w przypadku ze zwirkiem , chyba ze lubisz zalewac wielokrotnie akwa :)

Opublikowano
Wyrób posiada ocene higieniczna Panstwowego Zakładu Higieny 484/B/-382/91, ocene na kontakt z woda pitna W/165/92 , aprobate techniczna Instytutu Techniki Budowlanej AT-15-3275/98 oraz Krajowa Deklaracje Zgodnosci nr CX 5/5/05 z dnia 04.04.2005r


jeżeli coś takiego jest to chylę czoła i przyznaję rację, miałem widocznie starsze dane.

Opublikowano

Ja się nie chcę mądrować, ale gwoli ścisłości zauważam różnicę w sformułowaniu 'ocena na kontakt z wodą pitną' a 'atest na kontakt'. Obym się mylił, ale ciekaw jestem odpowiedzi na pytanie które ktoś wysłał do Henkela.

Dla mnie jest jeszcze jeden szczegół zastanawiający: różnica w oznaczeniu serii materiałów CR i CX - mnie to podpowiada, że jednak jakieś różnice mogą być. Niestety nie udało mi sie wygooglać podanej dla CXa 'oceny na kontakt z wodą pitną'.

Meldujcie dalej by rowiaż wątpliwości.


http://www.matchembud.com.pl/henkel/cx5.pdf

Opublikowano

prosze sprawdzic na stronie producenta dokument pdf Karta Charakterystyki Produktu


i porównac dwie z cx5 i cr65 z tego mi wiadomo to oznaczenie X znaczy ze produkt jest drazniacy dla skóry i oczu


pozostale walory jak wodoodpornosc czy toksycznosc sa identyczne jak dla cr65


a dlaczego jest drazniacy ? moze dlatego ze twardnieje w 4 minuty a nie jak cr65 24h

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.