Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no widzicie, a ja mam pancerne akwarium. Przy wymiarach 150x40x50 przód, tył i dno ma z 12mm, a boki z 10mm. Za to oryginalnie nie niało żadnych wzmocnień, i tylko dla wlasnego spokoju wkleiłem jedno poprzeczne na środku, o szerokości 10 cm.


Kot.

Opublikowano

Siwy, odnośnie filtracji, to nie da się tego jednoznacznie określić. To zależy, co do tych kubłów wsadzisz i co będzie w akwa pływało (w sensie ilości). Teoretycznie moim zdaniem da radę. Jeśli nie przesadzisz z obsadą i nie pożałujesz na wkłady :wink:

Opublikowano
no widzicie, a ja mam pancerne akwarium. Przy wymiarach 150x40x50 przód, tył i dno ma z 12mm, a boki z 10mm. Za to oryginalnie nie niało żadnych wzmocnień, i tylko dla wlasnego spokoju wkleiłem jedno poprzeczne na środku, o szerokości 10 cm.


Kot.


To co ja mam powiedziec ?

94x43x46 - tył , przód i dno z 12-ki , boki z 10-ki :) + wzmocnienia wzdłuzne .

Opublikowano
To co ja mam powiedziec ?

94x43x46 - tył , przód i dno z 12-ki , boki z 10-ki :) + wzmocnienia wzdłuzne .



A to juz jest przesada :D


Co do akwarium klejonego u mnie przez thewalda mam 200x60x60 i również mam z 10 natomiast wzmocienia mam dwa poprzeczne, więc myślę że jeżeli będzie 10 a nie 12 to również lepiej dać dwa wzmocnienia, natomiast 12 będzie tylko powiększała koszty.

rurki można puścić nad bokiem, ale to juz zależy od ustawienia akwarium.

Opublikowano

no wlasnie o koszty i bezpieczenstwo chodzi

roznica cenowa przy przejsciu na grubsza szybe rowna jest cenie kubla

czyli 10mm

2 wzmocnienia poprzeczne

i wzmocnienia wzdluzne

Opublikowano
To co ja mam powiedziec ?

94x43x46 - tył , przód i dno z 12-ki , boki z 10-ki :) + wzmocnienia wzdłuzne .



A to juz jest przesada :D




Kupione jako uzywane - poprzedni wlasciciel strasznie bal sie zalania :)

Opublikowano

czy przy zastosowaniu ww filtrow dodawac jakis mocniejszy wew. "odkurzacz" :?:

jesli tak to jaki model i ile sztukasow

osobiscie myslalem o fluval4+ co sadzicie

Opublikowano

Ja z pewnością dałbym wewnętrzny. A na 200cm ten fluval, to już malutki fluvalek, za słaby jest, żeby coś zdziałać. Na taki zbiornik porządna filtracja musiałaby się opierać na dwóch wew po przeciwnych stronach. Ja oczywiście wpakowałbym dwie pompy, pewnie Atmana, choć nie koniecznie, ale skupiłbym się na przepływie. Te 2000l to minimum

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.