Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej wszystkim 🙂 akwarium 240 litrów , obsada małe rdzawe i socolofi 🙂

ph: 8.7-8.8

kh:16

Kombinowac cos z tym ph żeby obniżyć czy zostawić w spokoju ? 

 

IMG_2197.jpeg

Edytowane przez Gapa92
Opublikowano (edytowane)

PH jak dla tanganiki , raczej trochę wysokie bym powiedział (8,5max?-jak książka podaje) . Teraz jest pytanie czym badasz pH i jak bardzo rzetelne jest to badanie.

Edytowane przez Gucio2003
  • Lubię to 1
Opublikowano
11 godzin temu, Gucio2003 napisał(a):

PH jak dla tanganiki , raczej trochę wysokie bym powiedział (8,5max?-jak książka podaje) . Teraz jest pytanie czym badasz pH i jak bardzo rzetelne jest to badanie.

Badam elektronicznym pH metrem. 

 

11 godzin temu, Tomasz78 napisał(a):

Skąd to ph takie wysokie?

Przez wysokie Kh w kranie 

Opublikowano

IMHO jeżeli ryby zachowują się prawidłowo to nie ruszać. Masz popularne gatunki od lat przyzwyczajone do "kranowy". Nic im nie będzie.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
10 hours ago, Gapa92 said:

Badam elektronicznym pH metrem. 

Takim w kształcie długopisu ? Kalibrowales  go przed pierwszym użyciem-one wymagają kalibracji także po jakimś czasie jeśli są dużo używane . Warto by było sprawdzić wodę testem kropelkowym i jak się okaże inny wynik to skalibruj ten elektroniczny 

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Gucio2003 napisał(a):

Takim w kształcie długopisu ? Kalibrowales  go przed pierwszym użyciem-one wymagają kalibracji także po jakimś czasie jeśli są dużo używane . Warto by było sprawdzić wodę testem kropelkowym i jak się okaże inny wynik to skalibruj ten elektroniczny 

Mam go krótko i w instrukcji było napisane Że fabrycznie są już skalibrowane , ale dla pewności skalibruje i zobaczę czy coś się zmieni 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

mam dwa różne te długopisy do PH (jeden za 100 zl, drugi za 300zl) - już bardziej rzetelne są zwykłe paski.
Kiedyś się uparłem i w 3 różnych zbiornikach (1 - wymagane pH 6-6,5 drugi ok. 7-7,5 trzeci 8-8,5) przez 30 dni robiłem codzienne testy: PH-metry, paski od Tropicala 6w1, kropelki JBL (standard pełen zakres i zakres wysoki).
"Dlugopisy" leżą już w kartonie ze "smieciami" akwa :P

  • Lubię to 1
Opublikowano
On 8/18/2023 at 10:19 PM, Gapa92 said:

Badam elektronicznym pH metrem. 

Takim w kształcie długopisu ? Kalibrowales  go przed pierwszym użyciem-one wymagają kalibracji także po jakimś czasie jeśli są dużo używane . Warto by było sprawdzić wodę testem kropelkowym i jak 

 

On 8/20/2023 at 5:20 PM, vib said:

mam dwa różne te długopisy do PH (jeden za 100 zl, drugi za 300zl) - już bardziej rzetelne są zwykłe paski.
Kiedyś się uparłem i w 3 różnych zbiornikach (1 - wymagane pH 6-6,5 drugi ok. 7-7,5 trzeci 8-8,5) przez 30 dni robiłem codzienne testy: PH-metry, paski od Tropicala 6w1, kropelki JBL (standard pełen zakres i zakres wysoki).
"Dlugopisy" leżą już w kartonie ze "smieciami" akwa :P

Kiedyś dawno temu zakupiłem taki za pare funciaków i to był mój błąd , nie  bo tani tylko nieumiejętnie go skalibrowalem . W zeszłym roku postanowiłem zakupić raz jeszcze tylko jakiś inny (nic droższy) ale tym razem zrobiłem jak instrukcja kazała z kalibracja ( woda destylowana 25C itp) i powiem wam ze idzie łeb w łeb z kropelkami jbl,NT labs . Wiec jak w instrukcji jest napisane woda destylowana/demi to nie walimy kranówy  haha ( mój pierwszy tak skopałam ) a potem ze nie działa .

 

Opublikowano
W dniu 20.08.2023 o 18:20, vib napisał(a):

mam dwa różne te długopisy do PH (jeden za 100 zl, drugi za 300zl) - już bardziej rzetelne są zwykłe paski.
Kiedyś się uparłem i w 3 różnych zbiornikach (1 - wymagane pH 6-6,5 drugi ok. 7-7,5 trzeci 8-8,5) przez 30 dni robiłem codzienne testy: PH-metry, paski od Tropicala 6w1, kropelki JBL (standard pełen zakres i zakres wysoki).
"Dlugopisy" leżą już w kartonie ze "smieciami" akwa :P

Właśnie zbadałem pH kropelkami jbl 7.4-9.0 i wyszło ze mam 8.2-8.3 pH wiec chyba mój elektroniczny pH metr wyląduje tam gdzie Twoje 🙂

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.