Skocz do zawartości

Cylkulator do akwarium


E0nNIk

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :)

Każdy ma pewnie nieco inne podejście do cyrkulatorów. Ja osobiście włączam jedynie raz na jakiś czas żeby "przedmuchać" zakamarki akwarium. Przy włączeniu cyrkulatora 5000l/h w akwarium dł. 150 cm wszystkie ryby (dorosłe) ustawiają się jak pstrągi w potoku. Wg mnie wygląda to kiepsko. Stąd używanie sporadyczne. Może po prostu takie lenie mi się trafiły, że nie chcą pływać w silniejszym nurcie. Odpowiadając na Twoje pytanie wg mnie ten cyrkulator będzie za mocny do Twojego akwarium. Z tego co wiem on się reguluje w zakresie 4000-10000 l/godz. Napisałeś, że się zastanawiasz nad falownikiem. Co jest przyczyną że się nad tym zastanawiasz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Vrzechu napisał(a):

Hej :)

Każdy ma pewnie nieco inne podejście do cyrkulatorów. Ja osobiście włączam jedynie raz na jakiś czas żeby "przedmuchać" zakamarki akwarium. Przy włączeniu cyrkulatora 5000l/h w akwarium dł. 150 cm wszystkie ryby (dorosłe) ustawiają się jak pstrągi w potoku. Wg mnie wygląda to kiepsko. Stąd używanie sporadyczne. Może po prostu takie lenie mi się trafiły, że nie chcą pływać w silniejszym nurcie. Odpowiadając na Twoje pytanie wg mnie ten cyrkulator będzie za mocny do Twojego akwarium. Z tego co wiem on się reguluje w zakresie 4000-10000 l/godz. Napisałeś, że się zastanawiasz nad falownikiem. Co jest przyczyną że się nad tym zastanawiasz? 

Zależy mi na poderwaniu odchodów z piasku, aby mogły na spokojnie wlecieć do filtra, niestety sam ultramax 2000 nie daje rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np mam jeden cyrkulator skierowany mocno do góry i wzburza taflę wody. Jest w akwarium ruch wody ale nawet małe ryby dobrze sobie radzą. Eheim 6500+ pod kątem około 40 stopni pcha wodę w górę. A drugi obok Jebao sdw-5 jest z 5 cm pod powierzchnią wody i pcha ją na wprost wzdłuż tylniej ściany. 

Akwarium 180cm. Można zatem tak ustawić cyrkulatory żeby ryby latały po akwarium a można i tak aby robiły się przyjemne dla nich zawirowania i kupy będą powoli płynąć w stronę filtra. Dużym rybom nie przeszkadza silny nurt, zupełnie jakby ledwo je pchał, a małe muszą się nieco namachać. 

Aktualnie kupy u mnie widać chwilę po karmieniu a później powoli przesuwają się do zasysu filtra i znikają po kilkunastu minutach. 

Jak miałem malutkie ryby to 2500l/h to dla nich była rzeźnia a później jak urosły to się cieszyły jak wszystko szło na full. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pikczer u mnie kombinowałem z najróżniejszymi ustawieniami i niestety nie znalazłem ustawienia, które odpowiadałoby rybom. Jak tylko włączył się cyrkulator to ryby stają jak pstrągi i nie pływają po zbiorniku swobodnie. Też mnie to dziwi patrząc na informacje zawarte na forum, ale już zaakceptowałem ten stan rzeczy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o mlw-10, z tego co pamiętam on ma regulacje do 4000l/h, zależy mi na tym, aby cylkulator był cichy, ponieważ akwarium mam w sypialni. Posiada ktoś  mlw i powie trochę na temat tego cylkulatora? Na yt za dużo o tym modelu nie ma, a moze lepszą opcją  do mojego akwarium byłby jakiś starszy model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też używałem Jebao RW-4 w akwarium 120cm. Z tego co pamiętam to jego wcześniejszą wersja RW-4 delikatnie buczała - pisałem o tym kiedyś na forum

Teraz mam SLW-20 w 210cm i nie słychać go wcale. 

Generalna zasada - cyrkulator musi mieć regulacje, tak żebyś mógł dopasować go do swojego akwarium. Lepiej kupić mocniejszy żeby chodził na pół gwizdka niż taki akurat żeby dmuchał całą parą. 

Ja u siebie mam ustawiony cały czas tryb sinus tak żeby cyrkulator powodował podwodne fale, które wymiatają kupy spod kamieni. W trybie ciągłym mogą tworzyć się wiry, które też poderwą brudy ale moim zdaniem sinus jest skuteczniejszy. 

Problemy z cyrkulacja mogą też wynikać z układu skał w akwarium, który zaburza przepływ wody i tworzą się strefy gdzie brud zalega. 

Zalegające odchody mogą też wynikać z problemów z filtracją. Czy Twój Ultramax jest z nowszej serii na wężach 19/25? Czy stosujesz jakieś prefiltry? Czy czyścisz węże? Jak zarosną to wydajność filtra potrafi spaść do 50-60%! O tym też kiedyś pisałem na forum :-)

Wstaw foto swojego akwarium na którym będzie widać układ kamieni i ustawienie wlotu i wylotu filtra. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rafalniski napisał(a):

Też używałem Jebao RW-4 w akwarium 120cm. Z tego co pamiętam to jego wcześniejszą wersja RW-4 delikatnie buczała - pisałem o tym kiedyś na forum

Teraz mam SLW-20 w 210cm i nie słychać go wcale. 

 

Właśnie zastanawiam się nad SLW-20, bo z tego co widzę ma dużą regulacje mocy od 800l/h do 10000l/h, a to by rozwiązało mój problem z wyborem MLW. Posiadasz wersje z wifi, czy tą z kontrolerem? 

Skały mam ustawione po środku, od każdej szyby jest minimum 10cm wolnego miejsca. 

Tak, Ultramax jest na wężach 19/25, w koszyku od wlotu filtra mam wsadzoną gąbkę, jako prefiltr, gdy wyciągnę ją cyrkulacja w akwarium się poprawia, ale jednak chciałbym, aby tam została.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, E0nNIk napisał(a):

Właśnie zastanawiam się nad SLW-20, bo z tego co widzę ma dużą regulacje mocy od 800l/h do 10000l/h, a to by rozwiązało mój problem z wyborem MLW. Posiadasz wersje z wifi, czy tą z kontrolerem? 

Mam wersję z klasycznym kontrolerem (bez WiFi). 

Czyli nie masz żadnego prefiltra poza tym wbudowanym w filtrze? Może masz za dużo napakowania do filtra i dlatego nie daje rady. Kiedy ostatni raz do niego zaglądałeś? Wirnik w filtrze tak samo może się zaglucić. 

Sprawdzałeś węże czy nie są zarośnięte? Najlepiej to widać jak podswietlisz je latarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dzięki. Tak zrobię. Te gąbki mają naprawdę duże oczka, a jest ich razem ponad 18 litrów, więc trzeba czasu żeby się "zaszczepiły".
    • Bardzo ładny i klimatyczny zbiornik, gratulacje👍 Zmętnienie ustąpi gdy biologia zacznie w pełni funkcjonować, a na to potrzeba czasu. Ważne aby teraz nie kombinować nic z tymi gąbkami i nie grzebać w nich, one muszą nabrać  "szlamu". Dopiero wtedy ujrzysz efekt w postaci kryształowej wody.
    • Witam wszystkich klubowiczów i użytkowników. Przyszedł czas na oficjalne przywitanie i prezentację mojego skromnego wycinka Malawi. Ale zanim opis zbiornika, chciałbym wyrazić wielkie uznanie i podziękowanie za ogrom wiedzy, jaką można czerpać z zasobów forum klubowego. Bez cennych rad i wskazówek droga do realizacji wymarzonego celu byłaby zdecydowanie bardziej skomplikowana. A teraz do meritum: 1.     Zbiornik:  szkło 12 mm o wymiarach 200x50x60, posadowione na szafce o wysokości 40 cm, całość wraz z pokrywą aluminiową wykonane przez firmę Myciok. 2.     Oświetlenie: 2 świetlówki led, jedna white druga power glo, sterowane dwoma sterownikami sinkor led wifi control z funkcją świt/zmierzch. 3.     Filtracja: dwa moduły wykonane przez TerrArt, wypełnione kawałkami gąbki 10 ppi, napędzane dwoma pompami DCP3500. 4.     Wystrój: moduły filtracyjne przyklejone do tylnej szyby, piasek z marketu, skałki – część wykonanych przeze mnie, reszta to kupne firmy ATG. 5.    Obsada: Aulonocara baenschi Benga – 5 szt., Copadichromis Kadango red fin – 6 szt., Labidochromis caeruleus yellow – 5 szt., Placidochromis phenochilus Mdoka white lips – 6 szt., Protomelas taeniolatus Boadzulu red – 6 szt. Obsada, myślę, że docelowo trzeba będzie zmniejszyć ilość lub zrezygnuję z jednego gatunku. Akwarium zalane 02 lutego br., ryby wpuszczane partiami - 9 marca i 20 kwietnia. Parametry na chwilę obecną, NH4, NO2 i PO4 nie wykrywalne, NO3 – na poziomie 5 (wszystko mierzone testami kropelkowymi jbl). Jedyne co mnie niepokoi, to zmętnienie wody (patrząc z boku zbiornika). Pocieszam się, że to w sumie świeży zbiornik, ale zamówiłem testy na krzemiany, bo tu może być przyczyna (karmienie 2 razy dziennie nieduże porcje, podmiana 20% co tydzień przez filtr węglowy). Z akwarystycznym pozdrowieniem😊
    • @jaras dostałem kiedyś od @Mróza samca Livingstonii niespełna 15-to centymetrowego. U niego pływał sam wśród mbuny i u mnie również sam wśród non mbuny i był już pięknie wybarwiony. Z tego co kojarzę to Mrozu mówił, że u niego przy wielkości 10-12cm już było widać, że to samiec. Być może u Venustusa trwa to dłużej, ale jednak to bardzo podobne gatunki.  
    • Nie zamierzam kupić tych ryb w cenie 103zł szt☝️ za 97zł też nie kupię 😉 Myślałem bardziej o cenię - do 60zł szt.
    • Na moje oko. Numer 2 może być samcem. Nie zgodzę się z Bartkiem, że 11-12cm . Już wiadomo jaka będzie płeć, może w stadzie 10szt tak. Ale w tak małym - nie. Ja mam 9szt. 15-17cm i tak nie wiem do końca, które są jakiej płci 
    • Czasu na żywice włożenie niema ,twoje akwarium jest młode dopiero nie ma co pchać wszystkiego na raz . Test możesz kupić NO3 , NO2 ,PO4 na razie ci te starczą 
    • Kiedy według Ciebie jest czas na włożenie żywicy i Phosguard, jest jakiś określony czas, czy to zależy od poziomu azotanów? Do fosforanów też polecasz test Salifert czy tylko do NO3?
    • Kup z tej firmy sobie test Salifert. Woda zawsze po wpuszczeniu ryb musi się ustabilizować ,mogłeś etapami wpuszczać ryby po 10 sztuk co tydzień ,wtedy nie takich dużych wahań  w akwarium . Na razie na typ etapie nie jest potrzebne żywicę 
    • Dzień dobry wszystkim. Jestem niedoświadczonym, świeżym malawistom. Potrzebuję porady od specjalistów. Posiadam zbiornik 200x60x60. Zalany 24 marca, start na wodzie amoniakalnej. Filtracja narurowa, 3 wkłady mechaniczne, 4 biologiczne oraz 3 przeznaczone na Purolite A520D, oraz Phosguard. Podczas startu żywica oraz Phosguard nie były włożone do korpusów. Tydzień temu wpuściłem 30 młodych ryb, obsada będzie non mbuna. Obecnie woda jest lekko mleczna, PO4 - 0,35, NO3 - 6, PH - 8, NH3 - 0, NO2 - 0, testy Zoolek. Mam pytanie, czy mogę już włożyć żywicę i Phosguard, czy jeszcze się wstrzymać.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.