Skocz do zawartości

Fluval 205


barthez2

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze zamiana na eheima na pewno nie zaszkodzi (chyba ze twojej kieszeni).

Po drugie lamp UV nie używam i powiem ze są nie potrzebne a na pewno już do stałej pracy.

Po trzecie takie zamocowanie tła spowoduje ze za jakiś czas za tłem będziesz miał więcej rybek niż z przodu - znajdą one tam schronienie przed większymi rybami z akwarium, ale jak troszkę podrosną to nie będą mogły wypłynąć, co do dziury za tłem zrobił bym tak aby ryby mogły i tam wpływać i swobodnie wypływać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja myslelem, zeby zrobis taka ala siatke z otworow powiedzmy kazdy otwor o srednicy 5mm i nawiercic ich ile sie zmiesci na tych dwoch paskach 400x15mm...

Ze tak zapytam, w jaki otwor sie zmieszcza mlode pysie?


I tak juz calkiem marginalnie: ile gdzies mozna dostac za rocznego Unimaxa 250 Plus w stanie idealnym, sprawnym w 200%, z nowym kompletem wezy i nowka lampa UV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pyśki będą za tłem czy tego chcemy czy nie, chyba że zakleimy z czterech stron wszystko silikonem, ale tedy nie będziesz miał przepływu wody, więc sobie odpuść z tym uszczelnianiem, a rybom daj wolny przepływ, podejrzewam u Ciebie obawy, że jak tak będzie to obawiasz się że wszystkie ryby będą za tłem - nie wiem skąd u naszych kolegów takie obawy.

Po drugie otwór 5 mm to właśnie super dla narybku, ale podrostek juz nie wypłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamocujesz tła tak, żeby żadna ryba nie wpłynęła za tło i jeszcze cysrkulacja wody była poprawna. Albo jedno, albo drugie. Więc tak, jak yaro napisał - szczelnie zasylikonowane, ale wtedy rurki z filtra przed tłem. Jeśli mają być za tłem, to musisz zrobić swobodny przepływ dla ryb, bo jak go nie będzie, możesz mieć później problemy. Ryby wpłyną za tło, nie wypłyną i się zacznie.


Co do cen unimaxa - allegro.pl :wink: sprawdź, za ile ludzie sprzedają i będziesz wiedział, za ile wystawić swój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1: No to jednak zdecydowalem sie na wymiane mojego Unimaxa 250 Plus na Eheim PROFESSIONAL 3e 2076... i w nim sa juz dwa wloty do kubla i jeden wylot, dlatego moje pytanie, czy takie rozmieszczenie sprzetu bedzie ok, czy proponujecie to rozmiescic jakos inaczej?

I ile (odleglosc) powinnien znajdowac sie wylot od tafli wody?

(oczywiscie glowica Atmana przed tlem, grzalki i wloty za tlem, a wylot przez dziurke w tle do zbiornika)


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/250 ... ec894.html


2: Pytam, bo dzis sie biore za wycinanie i montowanie wstepne tla... i jeszcze raz zapytam, czy przy takim rozstawieniu jak wyzej 1cm po kazdej stronie tla bedzie wystarczajacy na dobra cyrkulacje i przeplyw rybek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się pogubiłem... masz dwie grzałki? wylot z kubła może być na przeciw Atmana, będzie lepszy obieg wody. Rozumiem, że deszczowni nie będzie. Wylot od tafli powinien być tyle, żeby dawał radę nią poruszać, bo w ten sposób natlenisz wodę w akwa. To zależy od mocy filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nie różni niczym :twisted: wloty do kubełka mogą być po dwóch stronach, choć nie koniecznie, bo nie mają zbierać syfu z akwa, tylko robić "biologię".

Nie podam Ci dokładnej odległości od tafli, sam zobaczysz, jak założysz wszystko. Tafla musi się ruszać, bo inaczej woda nie będzie się natleniać. Na tym się skup. I obserwuj później zachowania ryb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.