Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się, czy u mnie będzie podobnie powiedzmy za rok, w lipcu będzie rok od zalania - no, ale ja mam tylko tło Juwel Granite, zapewne mniejsza wyporność, niż styropianu. Tyle, że dla pewności objechałem jeszcze silikonem akwarystycznym całość już przyklejonego na All Fix Turbo tła. Zastanawiam się, czy coś takiego mogłoby u Ciebie pomóc i zmniejszyć nakład pracy, by np. wewnętrzne i zewnętrzne krawędzie modułu filtracyjnego objechać silikonem właśnie. Taka spoina nie będzie bardzo mocna, raczej zabezpieczająca, ale jeśli All Fix Turbo już zaczął mięknąć i rozpuszczać się, to na bank nie utrzyma całości.

Opublikowano

Myślałem też o takim rozwiązaniu. Może faktycznie byłoby wystarczające przy tym drążonym module filtracyjnym. Może sprawdzę po spuszczeniu wody, jak mocno trzyma się ten moduł i wtedy podejmę decyzję. Jak przy próbie ruszenia zostanie mi w rękach, to nie będzie innej opcji, jak zerwać całość i kleić na nowo.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@marcin73m kaszana okrutna z tym modułem. Teraz się zastanawiam co zrobić z tą moją "kolubryną"... Moduł, który wykonałem ze styroduru jest naprawdę duży. Samo odklejenie mnie nie martwi, martwi mnie co się stanie jak właśnie uderzyłby we wzmocnienie poprzeczne. Myślałem już, żeby go pociąć na mniejsze "puzzle" i w takiej formie przykleić do szyby. Z tym że podejrzewam, że nawet niewielka bryła tego styroduru ma olbrzymią wyporność... może wzmocnić wzmocnienie :P myślałem np. o wklejeniu kątownika czy dwóch od spodu. Tyle, że pewnie będzie je widać...

  • Lubię to 2
Opublikowano

@Vrzechu A ten Twój duży moduł będzie pod wzmocnieniem wzdłużnym? To zawsze jakieś zabezpieczenie, bo wyporność nie działa wówczas tylko na klej.

25 minut temu, marcin73m napisał(a):

sprawdzę po spuszczeniu wody, jak mocno trzyma się ten moduł i wtedy podejmę decyzję.

U Ciebie też moduł filtracyjny jest pod wzmocnieniem wzdłużnym?

A myślieliście też obaj o magnesach neodymowych? Mocne jest kur***wo. Np. wywiercić sednikiem 35 mm jak do zawiasów otwór w module i tam zatopić magnes, drugi po drugiej stronie szyby. Tylko neodymowy trzeba zabezpieczyć przed wodą, bo skoroduje - w przeciwieństwie do ferrytowego (mam takie w kaseciaku, przytrzymują go do bocznej szyby), ale ten jest słabszy.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@TomekT no u mnie chciałem przykleić moduł zarówno do szyby jak i do wzmocnienia wzdłużnego, ale wypadałby częścią pod wzmocnieniem poprzecznym. Widzę, że temat odklejających się teł jest jednak obecny w szerszym gronie i zastanawiam się, czy dla świętego spokoju nie zrezygnować z tego modułu 😕

Opublikowano
7 minut temu, Vrzechu napisał(a):

chciałem przykleić moduł zarówno do szyby jak i do wzmocnienia wzdłużnego, ale wypadałby częścią pod wzmocnieniem poprzecznym. Widzę, że temat odklejających się teł jest jednak obecny w szerszym gronie i zastanawiam się, czy dla świętego spokoju nie zrezygnować z tego modułu 😕

To prawda, ale może po prostu bardziej odpowiedni klej, polecany Soudal Silirub AQ? Moim zdaniem wklejenie pod i do wzmocnienia wzdłużnego dużo da, szkło przejmie sporą część wyporności.

Opublikowano

@TomekT

Żadne magnesy nie dadzą w tym przypadku rady. Moduły ze styropianu powinny być przymocowane całą powierzchnią, właśnie przez wklejenie. Jeżeli zaczniesz kombinować z magnesami, to je i tak trzeba jakoś przykleić do styropianu.

Opublikowano
11 minut temu, jaras napisał(a):

Żadne magnesy nie dadzą w tym przypadku rady. Moduły ze styropianu powinny być przymocowane całą powierzchnią, właśnie przez wklejenie. Jeżeli zaczniesz kombinować z magnesami, to je i tak trzeba jakoś przykleić do styropianu.

Jasne, chodziło mi o dodatkowe zabezpieczenie, nie zamiast wklejenia oczywiście. Pewnie, magnes musiałby być zatopiony na "zero" z klejonym do szyby tyłem modułu.

Opublikowano
38 minut temu, TomekT napisał(a):

A ten Twój duży moduł będzie pod wzmocnieniem wzdłużnym? To zawsze jakieś zabezpieczenie, bo wyporność nie działa wówczas tylko na klej.

U mnie też moduł był dodatkowo wklejony pod wzmocnienie wzdłużne. Pomogło to tylko tyle, że odklejając się i unosząc do góry, moduł obrócił się jakby wokół górnej krawędzi, przez co być może siła z jaką wyskoczył była nieco zmniejszona.

 

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.