Skocz do zawartości

240 litrów 120*40*50


przemo95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam założyć baniak Malawi , 240 litrów, wymiary 120*40*50.

Dotychczas miałem akwarium roślinne 112litrow.

 

Posiadam filtr wewnętrzny Aquael fan 3  + zewnętrzny Ikola 600 Maxx i prefiltr Sunsun Hw603a.

Mam kilka pytań.

1. Czy filtracja będzie odpowiednia do akwarium 240L czy polecacie coś innego/lepszego lub czy wystarczy tylko ikola + prefiltr Sunsun żeby nie zajmować miejsca w akwarium? 

2. W Ikoli dotychczas miałem purigen + matrix, a w Sunsun prefiltrze - 3 gąbki o różnych gradacjach. Czy będzie okej?

3. Pokrywa będzie aluminiowa , jakie światło konkretnie kupić ? Czytałem, że 9000k najlepsze ale jak szukałem w necie to do akwarium 120cm były 9000k ale miały różną ilość watów więc nie wiem ile W i ile sztuk? 

 

Jeśli chodzi o obsadę i wystrój w akwa to jeszcze konkretnie się nie zastanawialem, jestem w trakcie czytania. 

 

Proszę o rady. :)

 

Edytowane przez opiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ad 1.

Ten Aquael fan 3 odpuścił bym sobie, bo nie ogarnie ani mechaniki, ani biologii. Jeśli ten Sunsun nie stłumi mocno tej Ikoli 600 max i nie przerybisz tego baniaka to może się udać w takim zestawieniu. Osobiście w ogóle nie szedł bym w kubełki, ale to tylko moje zdanie.

Ad2.

Zestawienie mediów jak najbardziej pasuje. Choć na starcie baniaka mógł byś wyjąć absorber. 

Ad.3 

Ciężko tu cokolwiek doradzać, bo co akwarysta to inne upodobanie. Jedni mają półmrok, inni walą światłem jak na stadionie narodowym. Rybom to raczej nie robi, musisz wiedzieć co lubisz. Oczywiście oprócz gotowca możesz zrobić lampe sam, według swoich wymogów, jest sporo tematówtu na forum jak sklecić lampę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mróz napisał:

Cześć.

Ad 1.

Ten Aquael fan 3 odpuścił bym sobie, bo nie ogarnie ani mechaniki, ani biologii. Jeśli ten Sunsun nie stłumi mocno tej Ikoli 600 max i nie przerybisz tego baniaka to może się udać w takim zestawieniu. Osobiście w ogóle nie szedł bym w kubełki, ale to tylko moje zdanie.

Ad2.

Zestawienie mediów jak najbardziej pasuje. Choć na starcie baniaka mógł byś wyjąć absorber. 

Ad.3 

Ciężko tu cokolwiek doradzać, bo co akwarysta to inne upodobanie. Jedni mają półmrok, inni walą światłem jak na stadionie narodowym. Rybom to raczej nie robi, musisz wiedzieć co lubisz. Oczywiście oprócz gotowca możesz zrobić lampe sam, według swoich wymogów, jest sporo tematówtu na forum jak sklecić lampę.

1. Czyli na początku spróbować z Ikolą + Sunsun i gdyby był słaby przepływ to wtedy kupić coś mocniejszego?

2. OK

3. Tak jak pisałem, czytałem wcześniej o oświetleniu i podane jest że 9000K ale nie dodano ile W więc nie chce popelnic bledu na początku. :D

 

Ta ikola + sunsun działają cały czas od 7 miesięcy w baniaku roślinnym, przed zamontowaniem w malawi wyczyścić wszystko dokładnie wraz z gąbkami i dopiero założyć czy "przenieść" w tym stanie co jest teraz i przyspieszy to start?

 

Dziękuje za pomoc! 

Edytowane przez przemo95
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, szkoda kupować skoro jest szansa że ten zestaw ogarnie filtrację. U siebie zrobiłem lampę 9000k, 11000k, niebieskie, czerwone. Przez większość dnia używam praktycznie tylko tych białych, moim zdaniem najlepiej oddają naturalny kolor ryb (poza światłem słonecznym oczywiście :) ).

Skoro masz dojrzały filtr z baniaka, w którym nie widzisz żadnych chorób, plagi ślimaków itp, to przełożył bym go do Malawki i masz mozolny start z głowy. Tylko wypłukać gąbki mechanika w wodzie z akwarium, dodać dla pewności ampułkę bakterii np Prodibio Biodigest i jest. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mróz napisał:

Tak, szkoda kupować skoro jest szansa że ten zestaw ogarnie filtrację. U siebie zrobiłem lampę 9000k, 11000k, niebieskie, czerwone. Przez większość dnia używam praktycznie tylko tych białych, moim zdaniem najlepiej oddają naturalny kolor ryb (poza światłem słonecznym oczywiście :) ).

Skoro masz dojrzały filtr z baniaka, w którym nie widzisz żadnych chorób, plagi ślimaków itp, to przełożył bym go do Malawki i masz mozolny start z głowy. Tylko wypłukać gąbki mechanika w wodzie z akwarium, dodać dla pewności ampułkę bakterii np Prodibio Biodigest i jest. 

Sam światła nie zrobię bo raczej mam lewe ręce do tego typu rzeczy niestety więc z pewnością będę musiał zakupić jakieś światło, pytanie tylko jakie? 

Odnośnie tego filtra, w roślinnym mam aktualnie troche glonów więc czy to nie będzie problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. :)

Akwarium 120x40x50 kupione, piasek równiez, dzis kupiłem kamienie i wlasnie biore się za ustawianie wszystkiego.

Szafkę jaką posiadam to https://www.aquaelzoo.pl/szafki-pod-akwaria/19748-aquael-szafka-optiset-240-biala-5905546327558.html?gclid=Cj0KCQjwr-SSBhC9ARIsANhzu161ygNJyT2rxQDuHw-VmsW84G7GLiYnhwYd5nMC55QnnF8N1PbxhqkaAiJwEALw_wcB (mam nadzieje ze link nie przeszkadza), kupiłem ją w styczniu jak jeszcze mialem akwarium 80x35x40 (wiedziałem że będę niebawem zmieniał na 120x40), problem jest w tym że gdy postawiłem właśnie akwarium na szafce to akwarium wystaję 5-6mm poza płytę. Załączam zdjęcia żeby przedstawić jak to wygląda.

Nie ukrywam ze się przerazilem tym faktem, czy to oznacza że musze kupić nowa szafke? Czy może zostac tak jak jest?

 

1650030383679.JPEG

1650030383661.JPEG

1650030383670.JPEG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, pulpet napisał:

Ja bym położył jakiś blat większy na wierzch. Może być zwykla meblowa płyta, albo sklejka. Taka krawędź w powietrzu może być przyczyną nieszczęścia. Gdzieś kiedyś czymś uderzysz i kłopot gotowy.

Tak też myslalem, udało mi się ogarnąc na szybko stolarza i do 18 będę mieć naszykowaną płytę 120x40x1,8cm ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.