Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Postanowiłem zapytać u was na forum gdyż widzę że ono jest bardzo aktywne 
Jestem zielony w dziedzinie akwarystyki i potrzebowałbym porady fachowców.
W firmie w której jestem przyjęty posiadamy na dziale akwarium 300litrów . Gatunki są w nim pomieszane i cieżko jest utrzymać w czystości. Pomyślałem że postaram się nim zająć więc zacząłem od podmianek wody , prawie co dwa dni podmieniałem jakies 40litrów wody ale nadal nie jest ona czyste takie jak bym chciał. Wyczyściliśmy filtr zewnętrzny który jest w opłakanym stanie (chinol HW co ma niby 1000litrów/h ) Po wyczyszczeniu zmierzyłem w nim przepływ i wyszło zaledwie 180litrów/h, potem chłopaki z działu stwierdzili że kiedyś zanim mnie nie było w firmie to przy czyszczeniu go uszkodzili i tak zostało. Stwierdziłem że w tym pewnie będzie największy problem i zamówiłem nowy filtr. Z racji że ten tutaj w firmie służył ponoć długimi latami to zamówiliśmy podobnego chinola ale mocniejszego bo dokładnie model to HW-304A
Moje pytanie teraz do was, czy taki filtr wystarczy na akwarium 300litrów bez używania innych dodatkowych prefiltrów itp ? 
Planuję po przyjściu tego nowego filtra wystartować akwarium na nowo. Wszystko z niego wywalić , szkło wyczyścić i ogólnie na nowo wystartować. Czy to aby dobry pomysł czy lepiej jest po prostu dołożyć ten filtr już do założonego ale zaniedbanego akwarium ?
Proszę o jakieś porady , budżet nie mam wielki bo praktycznie wydałem wszystko na nowy filtr
Z góry dziękuję za podpowiedzi
Plan jest taki że w przyszłym tygodniu będę się brał za to akwarium 

Opublikowano (edytowane)

Witam, bardzo ogólnikowo napisane, żadnych zdjęć, opisu obsady itp. Skąd wlewana nowa woda? Ten nowy filtr może wystarczy a może nie. Zależy ile jest ryb i jakich itd itd.

Edytowane przez Pikczer
Opublikowano