Skocz do zawartości

150x50x50 obsada mieszana


Smoczyca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, 

powoli zaczynam planować obsadę do mojego nowego Malawi 375l.

Zamierzam połączyć non Mbuna z Mbuna, ale z głową i dlatego zwracam się do Was z zapytaniem, czy to ma szansę się udać?

1.LABIDOCHROMIS CAERULEUS,, YELLOW,, 

2.MAYLANDIA ESTHERAE,, RED RED,, 

3.PSEUDOTROPHEUS SAULOSI

4.PSEUDOTROPHEUS SOCOLOFI lub PSEUDOTROPHEUS ACEI,, NGARA WHITE,, 

5.PROTOMELAS TAENIOLATUS,, RED EMPRESS,, 

6. LODOTROPHEUS SPRENGERAE - opcja, chociaż bardzo lubię tego spokojnego,, rdzawika,, 

Pod uwagę wzięłam podobny temperament, nieskrajny model żywieniowy no i kolorystykę.

😉

Ale najważniejszym kryterium był umiarkowany temperament ( nie chcę być świadkiem zaciekłych walk terytorialnych i,, wybijania,, ryb przez te bardziej agresywne, jak to miało kiedyś miejsce w moim poprzednim akwa, na koniec zostały tylko lombardzkie i maingano... :(

Teraz już nie chcę popełnić podobnych błędów i dlatego chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia :)

A i jeszcze jedno ważne pytanie PO ILE SZTUK dobierać na początek ( rybk mają obecnie ok 2cm)? 

Pozdrawiam :)

 

Edytowane przez Smoczyca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Smoczyca napisał:

Witam serdecznie, 

powoli zaczynam planować obsadę do mojego nowego Malawi Mbuna/Non Mbuna. 

Tak, zamierzam połączyć :) ale z głową i dlatego zwracam się do Was z prośbą o sugestie dotyczące mojego wstępnego wyboru :)

1.LABIDOCHROMIS CAERULEUS,, YELLOW,, 

2.MAYLANDIA ESTHERAE,, RED RED,, 

3.PSEUDOTROPHEUS SAULOSI

4.PSEUDOTROPHEUS SOCOLOFI lub PSEUDOTROPHEUS ACEI,, NGARA WHITE,, 

5.PROTOMELAS TAENIOLATUS,, RED EMPRESS,, 

6. LODOTROPHEUS SPRENGERAE - opcja, chociaż bardzo lubię tego spokojnego,, rdzawika,, 

Pod uwagę wzięłam podobny temperament, nieskrajny model żywieniowy no i kolorystykę :)

Ale teoria teorią pytanie czy to się sprawdzi w praktyce? 😉

Ale najważniejszym kryterium był umiarkowany temperament ( nie chcę być świadkiem zaciekłych walk terytorialnych i,, wybijania,, ryb przez te bardziej agresywne, jak to miało kiedyś miejsce w moim poprzednim akwa, na koniec zostały tylko lombardzkie i maingano... :(

Teraz już nie chcę popełnić podobnych błędów i dlatego zwracam się o pomoc do Was w tej kwestii :)

A i jeszcze jedno ważne pytanie PO ILE SZTUK dobierać na początek ( rybk mają obecnie ok 2cm)? 

Pozdrawiam :)

 

Z mojego skromnego doświadczenia proponuje ostrożnie z numerem 2. Miałem i nadal jeszcze mam. Są bardzo fajne i niefajne :)Jak trafisz na ryby z ostrym charakterem to będą groźne dla wszystkich pozostałych gatunków. Cała reszta na upartego mogłaby się dogadać mimo iż to duży miks. 

Na pewno osoby z większym doświadczeniem coś mądrzejszego napiszą. 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Smoczyca zmienił(a) tytuł na 150x50x50 obsada mieszana

Po pierwsze

Zrezygnowałbym z Metriaclima estherae. 

Po drugie, po co ci dwa żółte gatunki,tu zrezygnowałbym z Saulosi. 

Wybrałbym  elegans Ngarę zamiast socolofi. W ten sposób masz w miarę spokojne gatunki w których Protek świetnie się odnajdzie. W miejsce saulosi możesz wpuścić Othoparynx lithobates lithobates. Karmiłbym dwa razy dziennie rano pokarm roślinny wieczorem dla mięsożerców. 

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 4
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Smoczyca napisał:

3.PSEUDOTROPHEUS SAULOSI

Od kilku lat są to Chindongo Saulosi i takiego nazewnictwa używamy.

2 godziny temu, Smoczyca napisał:

6. LODOTROPHEUS SPRENGERAE - opcja, chociaż bardzo lubię tego spokojnego,, rdzawik

Iodotropheus  Sprengerae...  Pierwsza litera to "i"  jak Irena  a nie "L" jak lucynka. No i barankiem ta ryba nie jest. Mam je od lat i mam odmienne zdanie.  Ma charakter.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Głuszyca a u mnie był potulnym barankiem, bidulkiem, gatunkiem na wyginięciu 😉

Ale z nim w baniaku były maingano i lombardzkie... 

Więc albo agresja jest cechą indywidualną jednostki albo przy braku innych dominujących samców każda nawet ,, najłagodniejsza,, ryba może stać się agresorem. Do tego dochodzą warunki panujące w akwarium, jego wielkość, ilość ryb itp.

Czytałam również wypowiedzi jakoby wielkość obsady miała tutaj kluczowe znaczenie. Tzn im większe stado tym trudniej jest dominującym samcom zdominować akwarium...

Ale sama osobiście nie mam takich doświadczeń.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Smoczyca napisał:

Andrzej Głuszyca a u mnie był potulnym barankiem, bidulkiem, gatunkiem na wyginięciu

Ja mam killera:) A maingano to jego osobisty wróg. Zawsze miałem samce bardzo agresywne. W mojej obsadzie to była czy jest ryba ,  która jest pewniakiem , że będzie wszczynać walki:)  Gdzieś na You Tube jest filmik też jak zaciekle jakiś samiec walczy z rybą  dwa razy większa i wygrywa:) 

15 minut temu, Smoczyca napisał:

Czytałam również wypowiedzi jakoby wielkość obsady miała tutaj kluczowe znaczenie. Tzn im większe stado tym trudniej jest dominującym samcom zdominować akwarium.

Tak .. to jest jeden z elementów mających wpływ na agresję. Dlatego ja nigdy nie biorę  pewnych opisów za 100% pewnik bo wiem , że każde akwa jest inne i różne detale mogą mieć na coś wpływ jeżeli chodzi o zachowania naszych ryb jako takich.

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bezprym napisał:

Zrezygnowałbym z Metriaclima estherae. 

A co w zamian w podobnym kolorze? :)

Bo Aulonacara fire fish pewnie też odpada :(

a może copadichromis borleyi kadango lub OB? 🤔

Edytowane przez Smoczyca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Smoczyca napisał:

A co w zamian w podobnym kolorze? :)

Bo Aulonacara Red flush pewnie też odpada :(

Na forum nie poleca się hybryd, ale to Tobie mają się rybki podobać, więc jeśli chcesz np: aulonocara fire fish, red flush czy marmolade OB to takie kupujesz ;) i tyle w temacie.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.