Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich...

W przyszłym tygodniu planuję zrobić wielkie zakupy dla moich przyszłych mieszkańców🙂, dlatego zwracam się do Was z wielką prośbą i zapytaniem, czy znajdzie się ktoś z forumowiczów tak miły i podał mi listę pokarmów jaką mam kupić? Ile tego pokarmu podawać? i w jakiej porze dnia.

Chciałbym aby moja dieta dla pyszczaków składała się z 6dni karmiąc 3x dziennie i jeden dzień głodówki, rybki w początkowej fazie będą wielkości 3cm - 4cm

Pokarm ma być przeznaczony dla następującej obsady

Metriaclima msobo magunga

Cynotilapia afra gallireya reef

Pseudotropheus cyaneorhabdos maingano

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez Sajmon41
Opublikowano

Cześć ogólnie to polecam użyć szukajki a znajdziesz wysztsko co potrzebne, ale skoro już zacząłem to skończę. Dwa razy dziennie w zupełności wystarczy, to po pierwsze, ja osobiście preferuje mix. Czyli wsypuje 3 pokarmy do jednej puszki w takim ratio 3:1 roślinny do mięsnego. Teraz już do sedna 

Northfin veggie 1 mm 

Tropical africa softline herbivore (granulki  nie chipsy) 

Ocen nutrition, northfin flakes albo sera flora veggie 

Do tego coś mięsnego jakiś northfin cichlid bądź tropical carnivore granulki 1 mm 

Karmienie: rano granulki wieczorem płatki i co trzeci dzień rano pokarm mięsny. Chyba że zrobisz tak jak ja i wymieszasz sobie pokarm to wtedy sypiesz rano ten wymieszany a wieczorem płatki i tyle 

Miłych zakupów, jeszcze jedno ja osobiście już teraz z doświadczenia nie widzę potrzeby posiadania więcej niż 3-4 pokarmy, bo po prostu większość siedzi nie używana 😁

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 minuty temu, Jeb_us napisał:

Cześć ogólnie to polecam użyć szukajki a znajdziesz wysztsko co potrzebne

Witam...Oczywiście że szukałem, ale na naszym rynku jest tego tyle że można zgłupieć :-) dlatego uważam że lepiej zaczerpnąć opini z forum od kogoś bardziej doświadczonego niż kupić coś co mogłoby rybom zaszkodzić. Dlatego dziękuję Ci bardzo za szczegółowy opis...pozdrawiam

Opublikowano

Raczej nic się nie stanie od pokarmów większość błędów jest po stronie karmiących czyli nas 😉, ale tutaj racja lepiej zapytać niż wydać niepotrzebnie pieniądze, pamiętaj też by karmiąc obserwować ryby by nie przekarmiać jak i nie miały zbyt małych ilosci bo zaczną słabo wyglądać i w efekcie te niżej w hierarchii padną... Do tego ile sypac i jak musisz już dość sam, ja sypie granulki pod cyrkulator by roznosił po akwa i też mniejszą pulę po drugiej stronie by te co nie wylapaly nic miały na to szanse, natomiast płatki idą tylko pod cyrkulator ktiry roznosi je po całej tafli akwarium 

Opublikowano
4 minuty temu, Jeb_us napisał:

pamiętaj też by karmiąc obserwować ryby by nie przekarmiać jak i nie miały zbyt małych ilosci bo zaczną słabo wyglądać i w efekcie te niżej w hierarchii padną

Rozumiem...jeszcze raz dziękuję i życzę miłego dnia 

Opublikowano
W dniu 7.02.2021 o 14:26, Jeb_us napisał:

Tropical africa softline herbivore (granulki  nie chipsy) 

Dlaczego nie chipsy?

Opublikowano

Chipsy są super, jednak rozmiarowo są duże i mogą przytkać rybę, nawet taka 8-9cm jeśli zje więcej niż jednego. 

Opublikowano

W diecie tych ryb na pewno uwzględniłbym Spiruline ja używam Forte Tropicala.  Do tego dodałbym Pro Deefence Tropicala. Podaje jeszcze Premium Cichlid Naturefood i Sera Flora Nature.

Mam młode ryby i karmie 3 razy dziennie małymi porcjami tak żeby od razu zjadały i tak około 1-2 minuty. 

Opublikowano
11 godzin temu, Jeb_us napisał:

Chipsy są super, jednak rozmiarowo są duże i mogą przytkać rybę, nawet taka 8-9cm jeśli zje więcej niż jednego. 

Tutaj się nie zgodzę , podawałem je zarówno młodym jak i podrośniętych rybom i spokojnie sobie radziły , pokarm bardzo dobry , ryby za nim przepadały w razie w zawsze można go namoczyć , ale to są bardzo miękkie chipsy. 

  • Lubię to 1
Opublikowano



Tutaj się nie zgodzę , podawałem je zarówno młodym jak i podrośniętych rybom i spokojnie sobie radziły , pokarm bardzo dobry , ryby za nim przepadały w razie w zawsze można go namoczyć , ale to są bardzo miękkie chipsy. 


Zgadzam się. Jak kolega wspomniał chipsy są miękkie i ryby nie mają najmniejszego problemu z ich rozdrobnieniem, nawet te małe.

Wysłane z mojego SM-G770F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.