Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy a jak Wy byście to ułożyli?

Na żywo wygląda to po prostu genialnie. Zależało mi na jak największym pokryciu czarnego tła i dlatego kamienie stoją pionowo. Na zdjęciu faktycznie wygląda to dziwnie ale na żywo kamienie fajnie się zlewają w całość i przy tym mają teksture. I na razie błyszczą. :roll:

Ma to robić wrażenie a tej wielkości kamory mnie osobiście bardzo się podobają.


Ten ostatni leży tak jakby na boku... gdybym reszte tak poustawiał, to byłoby to tło do połowy wysokości akwarium. Serio 200x70cm to kawał powierzchni....

Mam już w tym pokoju akwarium z czarnym tłem. Krewetkarium roślinne 112L. Hoduję świderki do dużego ;P

Jutro dojdą jeszcze 2 wysokie kawałki. Pójdą w prawy kąt. zostanie mi kilka maluchów i z nimi coś pokombinuje.

Rybką się podoba. Sprawdze jutro jak będzie to z HQi wyglądać...


Od razu mam kilka pytań na szybkiego.

Chcę zastosować 2 filtry wewnętrzne. Obecnie mam makoka aquabee i fluvala. Ten pierwszy ma 3000l/h i 40W mocy. Ma założoną wielką gąbkę na wejściu. Drugi to wogole nie do tego zbiornika...

Zastanawiam się nad 2 filtrami w stylu aquabee. Ale na jakiej wysokości mam je zamocować? Właściwie jak mocny powinien być przepływ? Ta pompa ogólnie robi w akwa niezły wir ale powiedzmy na 30cm głębokości. Zastosowanie drugiego filtra na tej samej wysokości nie wchodzi w grę. I tutaj właśnie się pytam o wysokość umieszczenia obu filtrów. Wtedy będe wiedzieć jakiej mocy potrzebuję głowicę itd... 2x2000l/h? Jeden wyżej drugi niżej powiedzmy na 35 i 60cm wysokości? A może ten dolny słabszy? Kiedy ryby zaczynają się męczyć? Nie lubie kup....

Opublikowano

Ja miałem jeden przy powierzchni , drugi przy dnie i się takie ustawienie sprawdzało:)

Zamiast tego drugiego fluvala daj albo PH2000 , albo aquabee 2000 , powinno styknąć:)

Tylko przy aquabee 2000 uważaj cobyś nie kupił 2000/1 bo ta bierze dwa razy tyle prądu.

Opublikowano

myślę że jak dołożysz jeszcze kilka płyt to będzie optymalnie.

Jak zrośnie to te wszystkie krawędzie się wygładzą i nie będzie takich ostrych różnic.

Na pewno możesz być pewien że ryby będą je opływały na całej wysokości i oto chodzi, każda płyta to kilka kryjówek.

Za kilka miesięcy będziesz miał spore nadwyżki ryb. Znam to z autopsji.

Opublikowano
Ma to robić wrażenie a tej wielkości kamory mnie osobiście bardzo się podobają.

jak Tobie sie podoba to jest OK. ja bym zamontował dwa razy Aquamedic tak żeby jedna mieszała górną warstwę wody a drugą po przeciwnej stronie dmuchającą w dolne partie w przeciwnym kierunku
Opublikowano

Wybitnie brakuje mi jednego kawałka. Przyciąłem dzisiaj 2 duże elementy i teraz brakuje mi jednego kawałka. Na razie wsadzięłm jeden mniejszy ale jest docelowo do podmiany. Myślałem, żeby na razie zamienić patrząc od prawej 3 z drugim... żeby ta dziura bardziej na środek poszła. Wygląda to na razie tak:


a6.jpg


Po lewej żarnik HQi, po prawej jedna belka. Dzisiaj już zdecydowałem, robie HQi. Pieniążki praktycznie te same.. ale efekt przy hqi na prawde daje radę...


Co do filtracji to wydają mi się optymalnie Aquabee. Według danych producenta na prawde są one bezkonkurencyjne. Interesują mnie modele po 2000 - 3000l/h.

# UP2000 18W 2000L/h 1,6m - 175pln

# UP3000 45W 3000L/h 2,4m - 230pln


Dla porównania OceanRunner:

# OR2500 38W 2400L/h 2,6m - 220pln

# OR3500 65W 3500L/h 3,3m - 325pln


UP3000 mam teraz w domu. Na prawde pożądnie daje. Wady dla mnie to beznadziejne przyssawki, brak regulacji ciśnienia i brak regulacji strumienia... A tak to mały potwór...


Chce dzisiaj już sobie wszystko zaplanować... żebym wiedział na co kase zbierać ;D


EDIT: Tak sobie właśnie obserwuję... i zastanawiam się czy te UP3000 jak bedą 2 to nie będzie za dużo...

Generalnie obniżyłem go do wysokości 30cm od dna. Rybki generalnie mają sporawy nurt. Cały czas aby się utrzymać w jednym miejscu muszą pracować. Jak przestają od razu delikatnie unoszą się z prądem.. Możecie mi jakoś zobrazować i wytłumaczyć jak byłoby optymalnie? Czy pysie muszą mieć nurt czy wręcz przeciwnie?


Po prostu nie wiem czy 2xUP3000 do 840L nie będzie za dużo... a może 2xOR2500? A może Up3000 + OR2500?

Opublikowano

A możesz mi powiedzieć po co Ci pompy OR?

Ja Ci mówiłem o pompach PH nie OR , a to różnica:)))

PH 2000 bierze 19W , OR 2500 bierze 38W , ale Tobie takie są nie potrzebne :D

Opublikowano

mnie osobiscie sie podoba ,postaralbym sie zlamac czyms kat 90 stopni w naroznikach

moze jakies "male " skalki

pozdrawiam siwy1973

Opublikowano

Brakuje mi jednego kawałka. Pewnie zamówię jeszcze z metr kwadratowy (do tej pory wykozystałem 2 metry ale jeszcze 3 mniejsze elementy mam na balkonie). Domówię metr - wybiorę jeden kawałek na tło a z reszty pokombinuję coś... Muszę poprzeglądać gelerię.. może znajdę jakaś inspiracje ;P



Co to aquamedica.. faktycznie w ogólę pominąłem serię PH.

# PH2000 19W 2000L/h 1,5m - 195pln

# PH2500 37W 2500L/h 2,6m - 230pln

# PH3000 43W 3000L/h 2,6m - 244pln


Co myślicie o jednej PH3000 na górze i jednej PH2500 na dole? Jaką gąbke do tego?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.