Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy a jak Wy byście to ułożyli?

Na żywo wygląda to po prostu genialnie. Zależało mi na jak największym pokryciu czarnego tła i dlatego kamienie stoją pionowo. Na zdjęciu faktycznie wygląda to dziwnie ale na żywo kamienie fajnie się zlewają w całość i przy tym mają teksture. I na razie błyszczą. :roll:

Ma to robić wrażenie a tej wielkości kamory mnie osobiście bardzo się podobają.


Ten ostatni leży tak jakby na boku... gdybym reszte tak poustawiał, to byłoby to tło do połowy wysokości akwarium. Serio 200x70cm to kawał powierzchni....

Mam już w tym pokoju akwarium z czarnym tłem. Krewetkarium roślinne 112L. Hoduję świderki do dużego ;P

Jutro dojdą jeszcze 2 wysokie kawałki. Pójdą w prawy kąt. zostanie mi kilka maluchów i z nimi coś pokombinuje.

Rybką się podoba. Sprawdze jutro jak będzie to z HQi wyglądać...


Od razu mam kilka pytań na szybkiego.

Chcę zastosować 2 filtry wewnętrzne. Obecnie mam makoka aquabee i fluvala. Ten pierwszy ma 3000l/h i 40W mocy. Ma założoną wielką gąbkę na wejściu. Drugi to wogole nie do tego zbiornika...

Zastanawiam się nad 2 filtrami w stylu aquabee. Ale na jakiej wysokości mam je zamocować? Właściwie jak mocny powinien być przepływ? Ta pompa ogólnie robi w akwa niezły wir ale powiedzmy na 30cm głębokości. Zastosowanie drugiego filtra na tej samej wysokości nie wchodzi w grę. I tutaj właśnie się pytam o wysokość umieszczenia obu filtrów. Wtedy będe wiedzieć jakiej mocy potrzebuję głowicę itd... 2x2000l/h? Jeden wyżej drugi niżej powiedzmy na 35 i 60cm wysokości? A może ten dolny słabszy? Kiedy ryby zaczynają się męczyć? Nie lubie kup....

Opublikowano

Ja miałem jeden przy powierzchni , drugi przy dnie i się takie ustawienie sprawdzało:)

Zamiast tego drugiego fluvala daj albo PH2000 , albo aquabee 2000 , powinno styknąć:)

Tylko przy aquabee 2000 uważaj cobyś nie kupił 2000/1 bo ta bierze dwa razy tyle prądu.

Opublikowano

myślę że jak dołożysz jeszcze kilka płyt to będzie optymalnie.

Jak zrośnie to te wszystkie krawędzie się wygładzą i nie będzie takich ostrych różnic.

Na pewno możesz być pewien że ryby będą je opływały na całej wysokości i oto chodzi, każda płyta to kilka kryjówek.

Za kilka miesięcy będziesz miał spore nadwyżki ryb. Znam to z autopsji.

Opublikowano
Ma to robić wrażenie a tej wielkości kamory mnie osobiście bardzo się podobają.

jak Tobie sie podoba to jest OK. ja bym zamontował dwa razy Aquamedic tak żeby jedna mieszała górną warstwę wody a drugą po przeciwnej stronie dmuchającą w dolne partie w przeciwnym kierunku
Opublikowano

Wybitnie brakuje mi jednego kawałka. Przyciąłem dzisiaj 2 duże elementy i teraz brakuje mi jednego kawałka. Na razie wsadzięłm jeden mniejszy ale jest docelowo do podmiany. Myślałem, żeby na razie zamienić patrząc od prawej 3 z drugim... żeby ta dziura bardziej na środek poszła. Wygląda to na razie tak:


a6.jpg


Po lewej żarnik HQi, po prawej jedna belka. Dzisiaj już zdecydowałem, robie HQi. Pieniążki praktycznie te same.. ale efekt przy hqi na prawde daje radę...


Co do filtracji to wydają mi się optymalnie Aquabee. Według danych producenta na prawde są one bezkonkurencyjne. Interesują mnie modele po 2000 - 3000l/h.

# UP2000 18W 2000L/h 1,6m - 175pln

# UP3000 45W 3000L/h 2,4m - 230pln


Dla porównania OceanRunner:

# OR2500 38W 2400L/h 2,6m - 220pln

# OR3500 65W 3500L/h 3,3m - 325pln


UP3000 mam teraz w domu. Na prawde pożądnie daje. Wady dla mnie to beznadziejne przyssawki, brak regulacji ciśnienia i brak regulacji strumienia... A tak to mały potwór...


Chce dzisiaj już sobie wszystko zaplanować... żebym wiedział na co kase zbierać ;D


EDIT: Tak sobie właśnie obserwuję... i zastanawiam się czy te UP3000 jak bedą 2 to nie będzie za dużo...

Generalnie obniżyłem go do wysokości 30cm od dna. Rybki generalnie mają sporawy nurt. Cały czas aby się utrzymać w jednym miejscu muszą pracować. Jak przestają od razu delikatnie unoszą się z prądem.. Możecie mi jakoś zobrazować i wytłumaczyć jak byłoby optymalnie? Czy pysie muszą mieć nurt czy wręcz przeciwnie?


Po prostu nie wiem czy 2xUP3000 do 840L nie będzie za dużo... a może 2xOR2500? A może Up3000 + OR2500?

Opublikowano

A możesz mi powiedzieć po co Ci pompy OR?

Ja Ci mówiłem o pompach PH nie OR , a to różnica:)))

PH 2000 bierze 19W , OR 2500 bierze 38W , ale Tobie takie są nie potrzebne :D

Opublikowano

mnie osobiscie sie podoba ,postaralbym sie zlamac czyms kat 90 stopni w naroznikach

moze jakies "male " skalki

pozdrawiam siwy1973

Opublikowano

Brakuje mi jednego kawałka. Pewnie zamówię jeszcze z metr kwadratowy (do tej pory wykozystałem 2 metry ale jeszcze 3 mniejsze elementy mam na balkonie). Domówię metr - wybiorę jeden kawałek na tło a z reszty pokombinuję coś... Muszę poprzeglądać gelerię.. może znajdę jakaś inspiracje ;P



Co to aquamedica.. faktycznie w ogólę pominąłem serię PH.

# PH2000 19W 2000L/h 1,5m - 195pln

# PH2500 37W 2500L/h 2,6m - 230pln

# PH3000 43W 3000L/h 2,6m - 244pln


Co myślicie o jednej PH3000 na górze i jednej PH2500 na dole? Jaką gąbke do tego?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.