Skocz do zawartości

Moje podstawowe pytania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Witam na naszym forum i bądź pewny , że uzyskasz tutaj to co chciałeś czy też chcesz uzyskać. W tym dziale się tylko przedstawiamy  ale tak na szybko w drodze wyjątku odpowiem Ci bardzo ogólnikowo :

Do 112 litrów tak natomiast do 240 będziesz musiał mieć jak coś  mocniejszy filtr mechaniczny ale o to pytaj w odpowiednim dziale.

Jest jak najbardziej możliwe. Ale też pytaj w odpowiednim dziale ( woda).

Życzę powodzenia i bądź pewny , że tutaj nie będziesz zawiedziony.

Jeśli mógłbym jeszcze zapytać o parę spraw, wczoraj wieczorem jak pisałem tego posta to zamawiałem kolejny filtr bo mam na razie maxi kani 250 i zamówiłem drugi taki sam, ale dziś po odczytaniu Twojej odpowiedzi, zadzwoniłem do sklepu i wymieniłem go na AQUAEL Maxi Kani 500, żebym w razie wymiany zbiornika za jakiś czas już dysponował bazowymi filtrami, kupiłem też matrix i purigen, wstawiam też zdjecie ułożonych kamieni, czekam aż przyjdzie piasek i zasypuje od razu akwa, mam 2 pytania, czy na tą komodę która widać na zdjęciach mogę postawić 240 L? Myślisz że utrzyma ona te 300 kg? Drugie pytanie, zostało mi jeszcze 1.5 tygodnia czasu i znów jadę do pracy, czy zanim wyjadę będę mógł wpuścić ryby?

IMG_20200414_141840.jpg

Opublikowano (edytowane)

Szkoda ,że nie dopytałeś przed zamówieniem.  Aquael Max Kani 500  jako biolog będzie OK. Nie jestem pewny czy ma tzw. bypass. Jeżeli ma to bardzo to ułatwia   pracę przy nim bo odepniesz kubeł a pompa dalej spokojnie pracuje i obieg wody trwa. Mimo wszystko jeżeli planujesz kupić akwa 240 litrów i chcesz pozostać przy filtracji jaka masz to i tak wtedy  warto zmienić Aquael Turbo  1000 na Aquael Cyrlulator 2000.  Jedno od drugiego różni się tym , że turbo to jest pompa z modułem plus gąbka. Natomiast cyrkulator   jest to tylko sama pompa do której możesz dokupić  prefiltr  który będzie spełniać taką samą role jak gąbka. AC 2000 to sama pompa jak na zdjęciu. To z modułem to filtr Aquael Turbo. Lepiej kupić filtr jak samą pompę bo zawsze może Ci się przydać moduł, który demontujesz. Pompa czy filtr 2000 nie będzie zbyt mocna bo ma regulacje przepływu. Możesz do tej pompy zamiast gąbki podpiąć prefiltr Eheim  wypełniony watą JBL i też będziesz miał filtracje mechaniczną.  Purigenu nie dawaj przed rozpoczęciem cyklu azotowego bo przekłamie Ci wyniki. 

Poniżej sama pompa Aquael Cyrkulator 2000

fffff.png

 

Poniżej filtr Aquael Turbo 2000

ttttt.png

 

Poniżej prefiltr Eheim , który z powyższymi pompami może spełniać rolę mechanika zamiast podpiętej tylko gąbki.

pppppp.png

( zdjęcia z netu)

Co do komody się nie wypowiem bo byś musiał podać wielkość blatu i pokazać jej budowę od środka i  jaki ma rozkład nóżek i jakie ma plecy.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano
42 minuty temu, Ekostuff napisał:

Drugie pytanie, zostało mi jeszcze 1.5 tygodnia czasu i znów jadę do pracy, czy zanim wyjadę będę mógł wpuścić ryby?

Wątpię abyś zdążył z cyklem azotowym.  Możesz akwa wystartować na czuja bo nie będziesz  znał parametrów..ale nie wrzucaj ryb póki nie będziesz pewny , że odbył się cykl azotowy.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Wątpię abyś zdążył z cyklem azotowym.  Możesz akwa wystartować na czuja bo nie będziesz  znał parametrów..ale nie wrzucaj ryb póki nie będziesz pewny , że odbył się cykl azotowy.

Jeszcze ostatnie pytanie dla sprostowania, przychodzi piasek, wyparzam zasypuje, wlewam wodę, podłączam w środku jako mechaniczny ten aquael turbo 1000, który mam w domu, plus maxi kani 250 który też mam, ale ten już zastosuje jako biologiczny bo mam w nim warstwę ceramiki i chce dorzucić jeszcze warstwę matrix. Czy raczej ten maxi kani 250, który chciałbym jako biologiczny zostawić tak jak jest, żeby pełnił funkcję mechanicznego, a do nowego który jutro przyjdzie czyli maxi kani 500 dosypać matrixa i z niego zrobić biologiczny? 

Edytowane przez Ekostuff
Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim piasek wypłucz bardzo dokładnie.Jeżeli jutro ma przyjść  MK500 to nie utrudniaj sobie życia. Jutro zasyp go ceramiką i matrixem i niech pracuje jako biolog a AT1000  jako mechanik. Jeden dzień niczego nie przyśpieszy.

Poniżej masz filmik jak dobrze płukać piasek.

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, SlavekG napisał:

Do 112L,  250ml spokojnie by wystarczyło.

Czyli mam rozumieć, że 250 ml by wystarczyło, ale jeśli wsypalem cały litr to nie będzie problemu? Chodzi o to że jedynie zmarnowałem sobie produkt i tyle? Czy jednak za dużo tego Matri x-a to problem? 

No i stoi wszystko zalane, do MK500 wrzucony matrix i torebeczka z purigenem, jeśli chodzi o Aquael turbo 1000, to musi on być podłączony razem z ceramiką? Czy sama gąbka wystarczy? 

IMG_20200416_163301.jpg

IMG_20200416_163510.jpg

Edytowane przez Ekostuff
Opublikowano (edytowane)

Ktoś mi powie czy z tego mechanika aquael turbo 1000 mogę wyrzucić ceramikę? Czy zostawić? Bo trochę miejsca ona zajmuje.. 

IMG_20200417_083650.jpg

Edytowane przez Ekostuff

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.