Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, Bezprym napisał:

No tak nie do końca super zestawienie bo w obydwu przypadkach samiczki niezbyt atrakcyjne. 

Kwestia gustu oczywiście. Mi się te samice neon spota podobają. Przy dobrym świetle ,które będzie dobrze oddawać ich "neonowe" ubarwienie będzie wyglądać super.

Opublikowano

Nie wiem czy samica ma z neonem coś wspólnego ale jak pisałeś kwestia gustu ja tam wolałbym dodać Metriaclimę koningsi albo Pseudotropheus interruptusa

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 minut temu, Bezprym napisał:

Metriaclimę koningsi 

Piękne ryby. Też o nich myślałem planując obsadę do akwarium 120x40x40.  Nie zdecydowałem się po dwóch opiniach.

Pierwsza @Slawek-meszekcyt. " Jeżeli zdecydujesz się na M konings musisz wiedzieć, że nie jest to grzeczna rybka. Ale warta zachodu. Każdy pysiek nie jest barankiem pamiętaj o tym."   Pamiętam :)

Druga p. Darka Gaży z Tanganikamalawi - to dobre ryby do 375 litrów. 

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, Bezprym napisał:

Nie wiem czy samica ma z neonem coś wspólnego

Przy lepszym oświetleniu oddającym więcej barw było by ten "neon" samicy bardziej widoczny.

 

neon.jpg

Edytowane przez Daniel00
Opublikowano

Naszło mnie obecnie na połączenie Labidochromis Caeruleus (yellow) i Pseudotropheus Elongatus Mphanga, ktoś może trzyma te gatunki razem? I ile kupić na początek może być po 12 szt z każdego i potem odpowiednio się zredukuje? 

Opublikowano

Jak najbardziej możesz połączyć te 2 gatunki... Miałem je kiedyś razem z tym, że Yellow tylko 1+4 bo pozostałe 2 samce zostały zabite. Natomiast Mphanga żyła sobie w układzie 3+5 bez większych walk... 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Robson79 napisał:

Jak najbardziej możesz połączyć te 2 gatunki... Miałem je kiedyś razem z tym, że Yellow tylko 1+4 bo pozostałe 2 samce zostały zabite. Natomiast Mphanga żyła sobie w układzie 3+5 bez większych walk... 

Właśnie czytałem że Mphanga jest bardo łagodny i kilka samców się zgodzi ze sobą ale jak bym dał tylko ten jeden gatunek to nie było by za kolorowo w akwarium i naszło mnie ze przecież pyszczaki yellow jeszcze są całe żółte przecież a odrzuciłem ten gatunek na samym początku bo nie miałem orientacji jakie barwy mają samiczki różnych gatunków i tu jest problem bo o ile każdy chwali się w zdjęciach pięknymi samcami to mało jest samiczek z różnych gatunków pokazanych do niektórych w ogóle nie mogłem znalesc zdjęć samiczek 😅

Edytowane przez Koral1989
  • Lubię to 2
Opublikowano
Godzinę temu, Koral1989 napisał:

Właśnie czytałem że Mphanga jest bardo łagodny i kilka samców się zgodzi ze sobą ale jak bym dał tylko ten jeden gatunek to nie było by za kolorowo w akwarium i naszło mnie ze przecież pyszczaki yellow jeszcze są całe żółte przecież a odrzuciłem ten gatunek na samym początku bo nie miałem orientacji jakie barwy mają samiczki różnych gatunków i tu jest problem bo o ile każdy chwali się w zdjęciach pięknymi samcami to mało jest samiczek z różnych gatunków pokazanych do niektórych w ogóle nie mogłem znalesc zdjęć samiczek 😅

Tak najczęściej bywa, że podpowiada się obsadę z pięknymi samcami, a zapomina o samicach. Przykładowo będą pływać trzy pięknie wybarwione samce i piętnaście szarych samic i tu nawet światło nie pomoże. Z czystym sumieniem polecam układ Mphanga-Yellow. Mphanga - Koningsi (kiedyś Membe Deep) niby ok, można spróbować/zaryzykować Koningsi rośnie do 10 cm, samica mniej, ale uważam że ich przyrost będzie szybszy do 8 cm potem to może się już ciągnąć latami do tych 10 cm. 

Tu odpowiem jak ja to widzę koledze @tuptas

Obaj koledzy mają w jakimś stopniu rację @Slawek-meszekjako doświadczony malawista wie, że Metriaclima to ryba terytorialna i nie będzie barankiem, a także Dariusz Gaża uważa, że to ryba do zbiornika od 375 l i oczywiście ma rację w jakimś stopniu. Tylko trzeba zadać sobie pytanie z jakimi rybami będzie pływała. Mphanga posiada niski terytorializm i rewie zajmuje na niewielkiej przestrzeni, przez co nie będzie tym irytowała Metriaclimy. Gorzej będzie w momencie tarła Metriaclimy, ale gdy zbiornik będzie posiadał dostateczną ilość kryjówek to jest szansa, że obędzie się bez strat. W małym zbiorniku kluczowy będzie aranż, a także jak bardzo charakterne ryby trafią się nam do zbiornika. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Oto lista ryb jakie mam do kupienia od sprzedawcy z którym jestem na niedzielę umówiony

Maingano 3-3,5cm

Yellow 3-3,5cm

Hongi 3cm

Saulosi Coral 3-3,5cm

Red Red 3-3,5cm

Socolofi 3-3,5cm

Socolofi Snow 3cm l

Elongatus Neon Spot 3cm

Rdzawe 3-3,5cm

Hara 2-2,5cm

Mphanga 1,5-2cm

Acei Luwala 3cm

Odradza mi on połączenie mphangi z yellow ze względu na rożna dietę obu gatunków, może wy mi coś doradzicie jeszcze? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.