Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś jest z nim nie tak, tak woda leci mi z Unimax 250. Może masz zagięte lub przytkane węże albo z pompą jest coś nie tak. Fx5 to kawał filtra razem z falownikiem powinien ogarnąć twoje akwa.

Opublikowano
Godzinę temu, Sławol napisał:

Coś jest z nim nie tak, tak woda leci mi z Unimax 250. Może masz zagięte lub przytkane węże albo z pompą jest coś nie tak. Fx5 to kawał filtra razem z falownikiem powinien ogarnąć twoje akwa.

Węże nie są przytkane. Pewnie pompa

Opublikowano

A czyściłeś kiedykolwiek wirnik? Warto przy okazji sprawdzić w jakim jest stanie, może wystarczy go wymienić.

Cytat z instrukcji obsługi:

Czynności konserwacyjne: czyszczenie wirnika

UWAGA – PRZED WŁOŻENIEM RĄK DO AKWARIUM, MONTOWANIEM ALBO DEMONTAŻEM CZĘŚCI ORAZ W SYTUACJI, GDY SPRZĘT JEST MONTOWANY, KONSERWOWANY ALBO MANIPULUJE SIĘ NIM, ZAWSZE ODŁĄCZYĆ URZĄDZENIE OD ZASILANIA ALBO ROZŁĄCZYĆ WSZYSTKIE URZĄDZENIA W AKWARIUM.

Przed rozpoczęciem obsługi pompy filtr FX 5 musi zostać całkowicie opróżniony z wody, należy wyjąć koszyki i materiały filtracyjne.

1. Opróżnić obudowę zgodnie z instrukcjami, zawartymi w części „Mycie albo wymiana materiałów filtracyjnych”. Przenieść filtr w odpowiednie do pracy miejsce.

2. Wyjąć wszystkie materiały filtracyjne i koszyki z obudowy. Całkowicie opróżnić obudowę z wody.

3. Aby zdemontować pompę:

 a. Ustawić w odpowiednim do pracy miejscu urządzenie dnem do góry tak, aby widoczne były śruby mocujące pompę.Pamiętać o tym, że rurka wylewu wody wystaje nieco za górną krawędź obudowy. Nie zgnieść ani nie zniszczyć jej, kiedy obudowa będzie odwrócona „do góry nogami”.

 b. Za pomocą śrubokręta krzyżakowego odkręcić 4 śruby mocujące. Śruby są umieszczone z jednej strony szczelin wokół pompy.

 c. Chwycić za kołnierz wirnika i wyjąć go.

4.Starannie oczyścić wirnik i gniazdo wirnika czystą bieżącą wodą.

5.Starannie zmontować elementy pompy:

 a. Dopasować do siebie strzałki na zespole wirnika. Przed wsunięciem wirnika delikatnie przycisnąć magnes do kołnierza, aby mieć pewność, że tuleja kołnierza znajduje się na swoim miejscu.

 b. Założyć uszczelkę.

6. Ponownie zamocować pompę na obudowie za pomocą 4 śrub. Delikatnie dokręcać śruby, aż pokrywa silnika i obudowa filtra zostaną ze sobą prawidłowo połączone.

Uwaga: Nie przykręcać obudowy zbyt mocno.

WAŻNE: Zadbać o to, aby panewka wirnika (tuleja i pierścień uszczelniający) została prawidłowo umieszczona na dnie gniazda wirnika. Choć tuleja jest zrobiona z bardzo trwałego materiału, w pewnych warunkach jest podatna na zużycie. Z tego powodu zaleca się wymieniać ją przy każdej wymianie wirnika. Stosować się do instrukcji dostarczanej wraz z częściami zamiennymi.

WAŻNE: Upewnić się, że pierścień uszczelniający nie wsunął się między kołnierz wirnika a silnik a panewka wirnika (tuleja i pierścień uszczelniający) jest prawidłowo ułożona na dnie gniazda wirnika.

7. Złożyć, podłączyć i uruchomić urządzenie.

Koniec cytatu.

Tu masz link do pełnej instrukcji https://kakadu.pl/wp-content/uploads/2014/05/FLUVAL_FX_series.pdf

  • Lubię to 2
Opublikowano
8 minut temu, Bartek_De napisał:

A czyściłeś kiedykolwiek wirnik? Warto przy okazji sprawdzić w jakim jest stanie, może wystarczy go wymienić.

Cytat z instrukcji obsługi:

Czynności konserwacyjne: czyszczenie wirnika

UWAGA – PRZED WŁOŻENIEM RĄK DO AKWARIUM, MONTOWANIEM ALBO DEMONTAŻEM CZĘŚCI ORAZ W SYTUACJI, GDY SPRZĘT JEST MONTOWANY, KONSERWOWANY ALBO MANIPULUJE SIĘ NIM, ZAWSZE ODŁĄCZYĆ URZĄDZENIE OD ZASILANIA ALBO ROZŁĄCZYĆ WSZYSTKIE URZĄDZENIA W AKWARIUM.

Przed rozpoczęciem obsługi pompy filtr FX 5 musi zostać całkowicie opróżniony z wody, należy wyjąć koszyki i materiały filtracyjne.

1. Opróżnić obudowę zgodnie z instrukcjami, zawartymi w części „Mycie albo wymiana materiałów filtracyjnych”. Przenieść filtr w odpowiednie do pracy miejsce.

2. Wyjąć wszystkie materiały filtracyjne i koszyki z obudowy. Całkowicie opróżnić obudowę z wody.

3. Aby zdemontować pompę:

 a. Ustawić w odpowiednim do pracy miejscu urządzenie dnem do góry tak, aby widoczne były śruby mocujące pompę.Pamiętać o tym, że rurka wylewu wody wystaje nieco za górną krawędź obudowy. Nie zgnieść ani nie zniszczyć jej, kiedy obudowa będzie odwrócona „do góry nogami”.

 b. Za pomocą śrubokręta krzyżakowego odkręcić 4 śruby mocujące. Śruby są umieszczone z jednej strony szczelin wokół pompy.

 c. Chwycić za kołnierz wirnika i wyjąć go.

4.Starannie oczyścić wirnik i gniazdo wirnika czystą bieżącą wodą.

5.Starannie zmontować elementy pompy:

 a. Dopasować do siebie strzałki na zespole wirnika. Przed wsunięciem wirnika delikatnie przycisnąć magnes do kołnierza, aby mieć pewność, że tuleja kołnierza znajduje się na swoim miejscu.

 b. Założyć uszczelkę.

6. Ponownie zamocować pompę na obudowie za pomocą 4 śrub. Delikatnie dokręcać śruby, aż pokrywa silnika i obudowa filtra zostaną ze sobą prawidłowo połączone.

Uwaga: Nie przykręcać obudowy zbyt mocno.

WAŻNE: Zadbać o to, aby panewka wirnika (tuleja i pierścień uszczelniający) została prawidłowo umieszczona na dnie gniazda wirnika. Choć tuleja jest zrobiona z bardzo trwałego materiału, w pewnych warunkach jest podatna na zużycie. Z tego powodu zaleca się wymieniać ją przy każdej wymianie wirnika. Stosować się do instrukcji dostarczanej wraz z częściami zamiennymi.

WAŻNE: Upewnić się, że pierścień uszczelniający nie wsunął się między kołnierz wirnika a silnik a panewka wirnika (tuleja i pierścień uszczelniający) jest prawidłowo ułożona na dnie gniazda wirnika.

7. Złożyć, podłączyć i uruchomić urządzenie.

Koniec cytatu.

Tu masz link do pełnej instrukcji https://kakadu.pl/wp-content/uploads/2014/05/FLUVAL_FX_series.pdf

Spoko. Dzięki. Troche boję  się w nim manipulować żeby coś nie zepsuć.  Może zrobie to co piszesz, ale jak będę mieć chwile czasu a u mnie z tym ciężko. 

Opublikowano

Dlatego tak pytam jakie będzie dla mojego akwarium najlepsze rozwiązanie. Czy zostawić tego fluvala fx5 slabo pompujacego jako biologa i dokupić jakis dobry filtr wewnętrzny czy zamienić tego fluvala i kupić jakis nowy dobry zewnętrzny. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.