Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 minut temu, Falcowski napisał:

@Bezprymdobrze gada :)

I jego akwa faktycznie ładnie wygląda.

To weź czarny, 10mm i koniecznie daj wzmocnienia wzdłużne 50mm i jedno poprzeczne na środku o szerokości 200 mm i będziesz miał spokój na lata.

Powoli skłaniam się do czarnego. Ale szyba chyba jednak OW - przy grubości 10mm na pewno będzie mniej zielono. Tym bardziej patrząc z boku wzdłuż zbiornika. A to środkowe wzmocnienie poważnie aż 20cm??? Wzmocnienia planuje białym silikonem. Będzie bardziej przejrzyście od góry. Warto iść w OW z przodu i boku? Grubość 10mm wystarczy przy tych wzmocnieniach?

Opublikowano

Warto OW przynajmniej na front. Boki i tył już mniej istotne, światło zimne w Malawi robi swoje. Na resztę Guardian (mniej zielony) lub ostatecznie float. 10mm wystarczy. Wzmocnienie poprzeczne na takiej tafli naprawdę mocno dostaje. Robiłem symulacje. Nie ma co żałować.

Opublikowano

Kolor silikonu to generalnie kwestia gustu i dopasowania do reszty elementów. W każdym razie przy dobrym wykonaniu silikon przezroczysty się nie brudzi. Mam od 5 lat i wygląda właściwie jak nowy.

Pod akwarium mam podkład pod panele 1cm (2 warstwy po 5mm). Z tych lepszych. Jest OK. Pod poprzenim miałem korek 5mm i jeśłi miało by to być na widoku, to wolałbym korek. Na szczęście mam zamaskowane.

Czy okleina krawędziowa  dookoła płyt, z których będą nogi też będzie 2mm grubości? Każ zaokleinować również d spodu. Moim zdaniem to w zupełności wystarczy, jeśli masz minimalne różnice na płytkach. No i masz zabezpieczenie płyty przciwwilgociowe również od spodu jak się coś wyleje ;) Zresztą wtedy jak postawisz szafkę to zobaczysz czy trzeba coś podkładać dodatkowo.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Falcowski napisał:

 To weź czarny, 10mm i koniecznie daj wzmocnienia wzdłużne 50mm i jedno poprzeczne na środku o szerokości 200 mm i będziesz miał spokój na lata.

Trochę pojechałeś z tym wzmocnieniem poprzecznym szerokości 20cm... Jeszcze się nie spotkałem z tak szerokim wzmocnieniem, a jestem akwarystą od ponad 30 lat... Nigdy nie miałem szerszego wzmocnienia niż 10cm. Może niech się jeszcze w tej kwestii wypowiedzą nasi budowniczy akwarii @AKWARIA.PRO i @przemek wieczorek  🤔

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 16.02.2020 o 22:48, Falcowski napisał:

co do wytrzymałości, to nie prawda. Wszystko zależy od marki. Polecam Soudal akwarystyczny - najlepszy silikon na rynku.

Akurat w przypadku Soudala czarny silikon jest w wersji o podwyższonej wytrzymałości. Bezbarwny jest tylko standardowy, więc w przypadku tej firmy to prawda, że bezbarwny jest słabszy🙂

Opublikowano
4 godziny temu, AKWARIA.PRO napisał:

Akurat w przypadku Soudala czarny silikon jest w wersji o podwyższonej wytrzymałości. Bezbarwny jest tylko standardowy, więc w przypadku tej firmy to prawda, że bezbarwny jest słabszy🙂

Masz karty materiałowe osobno na czarny i przezroczysty? Na stronie Soudala jest jedna karta na oba, zatem oba wytrzymują 2 MPa.

Co do wzmocnień, to faktycznie to jest dość niskie akwarium, więc można dać mniej. Nie zmienia to jednak faktu, że to wzmocnienie jest bardzo wytężone, więc może warto trochę przewymiarować. Widziałem akwaria tej wielkości i większe ze szkła 6mm w akwarystykach, co nie znaczy, że skoro tak się robi, to jest dobrze.

Ok, możesz dać i 10cm i powinno być ok. Ale będzie mocno pracować.

Jeszcze pytanie do @AKWARIA.PRO, czy zdarzyło się, że ktoś przyszedł na serwis właśnie z pękniętą poprzeczką?

Tu moje akwa, tylko ja mam 2 poprzeczki po 10cm. Koncentracja wprawdzie przy kominie największa, ale widać też, jak wytężone są poprzeczki.

Oczywiście swoje akwa celowo przewymiarowałem, żeby spać spokojnie. Niektórzy mają 20 MPa, zamiast 3.5 MPa i też się jakoś trzyma. Najwyżej co któreś potem pęka lub się rozszczelnia.

Dobra praktyka nauczyła mnie, że tak do 10MPa można spać spokojnie.

wzmocnienia.thumb.png.6a8fb67538dff18f2b81e905df638a2a.png

Opublikowano
1 godzinę temu, Falcowski napisał:

Jeszcze pytanie do @AKWARIA.PRO, czy zdarzyło się, że ktoś przyszedł na serwis właśnie z pękniętą poprzeczką?

Nie.

1 godzinę temu, Falcowski napisał:

Masz karty materiałowe osobno na czarny i przezroczysty? Na stronie Soudala jest jedna karta na oba, zatem oba wytrzymują 2 MPa.

Poniżej karty techniczne na silikon Silirub aq i Silirub aq se 

 

Screenshot_2020-02-19-00-14-01-079_com.google.android.apps.docs.jpg

Screenshot_2020-02-19-00-14-58-246_com.google.android.apps.docs.jpg

Opublikowano

@AKWARIA.PRO No to z kart wynika, że Silirub AQ jest 235% lepszy i bardziej elastyczny, ale w karcie widać, że dostępny jest w obu kolorach, w odróżnieniu do pierwszego, tylko czarnego, zatem to czarny (jeśli kupowany ten pierwszy) jest gorszy.

Ja korzystałem i liczyłem na tym, choć to chyba ten sam, co u Ciebie drugi, tylko w kartuszach i ogólnie polecam każdemu zwracać uwagę, czym się klei, bo jak widać różnica jest spora. 

https://www.soudal.pl/silikony-menu/item/364-silikon-do-akwariow

image.thumb.png.1fe6ff6b4d43cd1aa0c86e5a2b6bcc65.png

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.