Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy dobrze rozumie, że szafka ma 5 poprzecznych belek, które stoją na płycie, pod ta płytą masz 10 podpór 3cm x 10cm (po 2 na każda belkę) i pod tymi podporami masz filc 3mm? Jaka jest wysokość tych podpór 3x10cm?

Opublikowano (edytowane)

Filc ciągnie wodę.

Ja między blatem, a akwarium dałem paski wycięte z karimaty (to jest dokładnie to samo, co mata akwarystyczna, tylko tańsze).

Paski dałem wzdłuż, szer 5 cm, 5 cm przerwy, żeby jak coś się zaleje, to mogło odparować.

Jak postawisz 1000kg, to i plastik się dopasuje do podłoża.

Jak chcesz testować, to na szafkę usiądź w 10 osób iw wtedy testuj, a nie na pustej szafce.

Edit: jak chcesz, to mogę ci zrobić symulację na to, jak się ugnie itp. Cena do dogadania na priv.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
Czy dobrze rozumie, że szafka ma 5 poprzecznych belek, które stoją na płycie, pod ta płytą masz 10 podpór 3cm x 10cm (po 2 na każda belkę) i pod tymi podporami masz filc 3mm? Jaka jest wysokość tych podpór 3x10cm?

Wygląda to tak.. Sorki 5x10. Wysokość 2.8mm.a6621ee78cf595e078c91824ff718c4a.jpg&key=3c4781246a740b577803941f1872e5778cdadbbbbfb1b23cf78c9688b8952d234a32e651c78c1fe49ba77ccd7c4026b7.jpg&key=95bb775cd2183e68fdb15dbfcbc8e72dc76f00ee0cb4a0b27c9362d8bbc39b51

 

Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano
6 godzin temu, mirsto napisał:

A jak duże jest akwarium? Jak gruby był filc i ile stracił na grubości po postawieniu całości? Przekonuje mnie pianka/filc bardziej niż coś twardego jak podkładki/ślizgacz bo ciężar się lepiej rozłoży po całości. Jeśli róg kafelki wystaje to pianka/filc się podda. Jeśli na taki róg trafi ślizgacz/podkładka/nóżka to będzie problem. Ciężar będzie działał punktowo. Trochę mam tez obawy postawić szafkę bezpośrednio na podłodze. Tam zawsze będzie szczelina i może dostać się woda która ciężko będzie miała wyparować. Lepiej chyba ta pianka która nie pochłania wody. Podejrzewam, że będzie tak ściśnięta, że woda nie będzie miała szans tam podejść. Tylko czy szafka na piance będzie stabilna? Jaka grubość pianki?

Zbiornik 300l stelaż stalowy, płyty plus kamienie waga jakieś 500kg filc ok 2mm usiadł niezauważalnie bardziej mi zależało na poziomie całego zestawu a ten jest ok 

Opublikowano

W takim razie proszę jeszcze o informację gdzie na Śląsku proponujecie kupić akwarium. Ja planuje u Mycioka w Mikołowie. Ma raczej dobre opini, wcześniejsze akwarium 375l też miałem od niego i byłem zadowolony. Proszę jeszcze o opinie jaki silikon wybrać: transparentny czy czarny. Przód i jeden bok planuję szybę Opti White. Czy to prawda, że przeźroczysty silikon jest słabszy i po czasie zachodzi glonem przez co wygląda nieatrakcyjnie?

Opublikowano (edytowane)

Mój transparentny nie zachodzi glonem, ale klejony na zero, to ważne. No i musi być dobrze sklejony, żeby nie było braków, bo tam faktycznie nie wyczyścisz.

Wygląd ogólnie fajny, zwłaszcza że mam jasne meble. Może właśnie tym bym się kierował - jasne meble, transparentny, ciemne - czarny.

Słabo by wyglądał czarny przy jasnych meblach.

Edit: co do wytrzymałości, to nie prawda. Wszystko zależy od marki. Polecam Soudal akwarystyczny - najlepszy silikon na rynku.

Prawdą jest, że jeśli kleisz na zero, to ma mniejszą wytrzymałość, niż jakbyś kleił czarnym ze spoiną wystającą, bo zmniejsza się powierzchnia przylegania, ale niewiele to zmienia, bo szyba prostopadła i tak ma tą samą powierzchnię.

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano (edytowane)

Ja mam właśnie jasne meble - wszystkie fronty białe. Poprzednie akwarium na czarnym silikonie miałem 12 lat i żadnych problemów. Czy biały silikon tez ma taką żywotność?

Proszę również o pomoc jaką grubość szkła wybrać? Gościu mówi, że dla akwarium 163x53x53 z czarnym silikonem wystarczy 10mm. Natomiast z białym silikonem proponuje 12mm żeby była większa powierzchnia klejona.

Edytowane przez mirsto
Opublikowano (edytowane)

Osobiście proponowałbym czarny. Teraz też nam białe meble i źle nie wygląda i tak pewnie dasz czarne tło to ci się fajnie skomponuje. Przy transparentnym często lubią wychodzić pęcherze co już tak estetycznie nie wygląda. 

IMG_20200216_145844.jpg

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.