Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mnie na białe odchody pomogło też  zoolek Capicaps T, Bactocaps F. Dobrze zrobić kwarantanne w ogólnym na wypadek jakiś pozostałości w wodzie. Ewentualnie Artemis plus Herbatana Microbe-Lift. Nie zabija biologi. Nie dawaj mrożonek bo jak kiedyś trafisz na lipną partię to poleci Ci nawet cała obsada. Ewentualnie w najgorszym wypadku może to być Posocznica .Tak czy siak odizoluj i lecz osobno (mniejsze dawki i większa skuteczność).

Edytowane przez pavlofico
  • Lubię to 1
Opublikowano
Teraz, SlavekG napisał:

Wybacz Sławku, ale w jakim celu ta woda ma się odstawać? Zbędna komplikacja.

Bo jak słyszę, że biologi coś się stało od podmiany 24l wody bo chlor ,bo coś innego to już napisałem książkowo jak powinno wyglądać przygotowanie wody do podmiany. Od lat we Wrocku robię podmianę prosto z kranu i póki coś się nic nie stało.

Teraz już w większych miastach woda jest ozonowana nie chlorowana.

Powiedz mi proszę czy słyszałeś kiedyś, żeby po podmianie  dwóch wiaderek wody (nawet z większą ilością chlory) padła biologia ??? 

Co z innymi rybami nic autor posta, nic nie wspomina więc jest ok. Przy "padniętej biologi" wszystkie ryby by to odczuły. A może to test źle pokazuje. A jak się wczytamy to ta ryba od początku była "inna" tzn już na początku była chuda i tu jest sedno

  • Lubię to 2
Opublikowano

Od dwóch wiaderek pewnie nic się nie stało, ale pytanie było po co odstawiać tą wodę? Nawet jak jest w niej chlor to nie wyparuje przez odstawienie, a do tego idzie uzdatniacz tym bardziej odstawianie nie ma sensu.

Poza rybą jest drugi problem wysokiego no2. Może to wina testu, może nie. Ryba mogła mieć i nadal ma pasożyta.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

dfb85d1e436165afe835eb30035f0ff6.jpg&key=57039c4390e58419023172d347d9afac2fed74be8e573c65e3952acaf076b75e

Tak zwany "szpital" możesz zrobić z pudełka plastikowego. A dodatkowo zdjęcie preparatów.

e772b474ee220042f00c7f7668c9336b.jpg

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 2
Opublikowano
[mention=7388]pavlofico[/mention] Troszkę uporządkowałem Twój post:)
Podziękowania

Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano
 W dniu 1.02.2020 o 15:32, SlavekG napisał:

widzę że ryba ma wytrzeszcz oczu i wygląda na spuchniętą co sugeruje bloat

 

2 godziny temu, SlavekG napisał:

Jej odchody nie wyglądają na cienkie takie jak przy bloacie, nie jest też spuchnięta. Być może to pasożyt.

 

40 minut temu, SlavekG napisał:

Ryba mogła mieć i nadal ma pasożyta.

To są trzy Twoje wypowiedzi proszę zdecyduj się która jest aktualna bo ja się pogubiłem a co dopiero autor tematu.

Jak to  nie wiesz po co się odstawiało wodę ? To poczytaj proszę na tym forum bardzo dużo się o tym pisało.

Opublikowano
Teraz, Slawek-meszek napisał:

To są trzy Twoje wypowiedzi proszę zdecyduj się która jest aktualna bo ja się pogubiłem a co dopiero autor tematu.

Jak to  nie wiesz po co się odstawiało wodę ? To poczytaj proszę na tym forum bardzo dużo się o tym pisało.

I znowu szukasz dziury w całym i chcesz coś na siłę udowodnić.

Pierwszy wpis był na podstawie pierwszego postu i zawartych w nim zdjęć. Później autorka tematu uzupełniła dane i pokazała zdjęcia ryby z boku i jej odchodów, stąd też mój drugi wpis. 

Jakbyś czytał uważnie a nie szukał zaczepki to byś wiedział o co chodzi.

Wodę to się odstawiało 10-20 lat temu żeby usunąć chlor.  Teraz stosuje się chlor w innej postaci który się nie ulatnia i odstawianie nic nie daje.

Tu kończę swoje OT bo nie o to chodzi w temacie.

Opublikowano
12 minut temu, SlavekG napisał:

I znowu szukasz dziury w całym i chcesz coś na siłę udowodnić.

Pierwszy wpis był na podstawie pierwszego postu i zawartych w nim zdjęć. Później autorka tematu uzupełniła dane i pokazała zdjęcia ryby z boku i jej odchodów, stąd też mój drugi wpis. 

Jakbyś czytał uważnie a nie szukał zaczepki to byś wiedział o co chodzi.

Czyli jednak wiesz po co się odstawiało wodę Brawo Ty

Ot

Mam już dość Twoich wypowiedzi, że wiecznie coś chce udowodnić. Wystarczy tylko się z Tobą  ktoś nie zgodzi i już masz mowę gotową.

KONIEC OT

  • Lubię to 1
Opublikowano

Słowo klucz ''odstawiało'' lata temu

Teraz to nie działa i są uzdatniacze to po co utrudniać sobie życie i ustawiać wiadra i 100L wody w nich?

Nie chodzi tu o Ciebie, bo każdemu innemu też bym na to zwrócił uwagę. Los chciał że akurat Ty to napisałeś.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.