Skocz do zawartości

Powrót do malawi po prawie 2 latach przerwy.


VarIIaT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników klubu po prawie 2 latach przerwy do malawi. Niestety malawi to choroba i z tego nie da się wyleczyć, było roślinne ale nie pykło, teraz są dyskowce ale brakuje tego czegoś.

Więc wracam do malawi ale teraz będzie non mbuma.

A więc tak nadszedł czas w końcu zmienić to małe  240l na coś nieco większego 😜. Po wstępnych pomiarach i usiłowania wcisnąć mebli w każdy kąt udało się wydzielić skromne 2 metry długości.

Ogólne założenie było takie aby akwarium stało na dotychczasowym miejscu 240stki, ale jako iż w tym miejscu wejdzie tylko 170cm długości i 60cm głębokości postanowiłem troszkę przemeblować pokój i  udało mi się uzyskać miejsce na 200x80x70h. Niestety  plan stawiania akwarium skończył się tak szybko jak zaczął, okazało się że podłoga jest w tak kiepskim stanie że nie wytrzyma takiego zbiornika. 

Niestety mój dom jest z lat 70 i podłogę ma z drewna, która już się powoli kończy. 

No tak ale czego się nie robi dla pasji, kilka dni zbierania informacji o kosztach wykonania i zaczynam robić wylewkę.

Niestety wylewka będzie dopiero w maju lub później , szkoda ale czasu nie marnuje i już zbieram informacje co i jak zrobić w zbiorniku. 

 

Ogólnie akwarium będzie stało na stelażu o wysokości 50cm. 

-I teraz mam pytanie do was jakie profile zastosować pod taki zbiornik? Jak rozwiązać system zawieszenia narurowca? 

Myślałem nad 3-4 porzeczkami niżej blatu i na tym położyć płytę osb do której dokręcę uchwyty pod rury.

-Druga sprawa chcę front zrobić na magnesy, jak to najlepiej wykonać? Jak wykonać centrowanie płyt, aby każda zawsze była ustawiona tak jak powinna być.

-Jakiej grubości zastosować blat? 2cm sklejki wodoodpornej starczy?

Filtracja:

Tak jak pisałem wcześniej będzie narurowiec, mam go w obecnym 240l i sprawuje się świetnie. Łatwość czyszczenia i jego niezawodność najlepiej mi pasuje.

Chce wykonać go na dwóch pompach  wilo stratos pico 25/1-6, tak wiem że można zakupić tańsze ibo lub lfp. Ale ibo mam teraz i po tym czasie mam małe problemy z wyświetlaczem i przyciskiem biegów. Niestety w wyświetlaczu wypaliły się dwie diody od wskazywania który mamy bieg a przycisk zaczyna wpadać do środka. Może to nie jakieś wielkie problemy ale z racji takiej że mam możliwość zakupu pomp wilo po cenach hurtowych to grzech nie skorzystać. A owe pompy maja płynną regulacje mocy/podnoszenia słupa wody , wiec mogę na obu ustawić identyczny pobór mocy.

Mam tylko dylemat na jakich rurach wykonać narurowca? Myślałem nad wykorzystaniem tego ze pompy maja przyłącze 1i1/2" i dać rury 1" z tym że gdzie czytałem ze nie do końca rury 1" dają większy przepływ od 3/4, ale tak na logikę 1' da mniejszy opór a wiec i większy przepływ no chyba że moje logiczne myślenie mnie zawodzi 😜

Idąc dalej będą korpusy 10" na gwintach 1" w ilości, no właśnie w jakiej ilości? Ile dać korpusów na każdy narurowiec?  Na pewno muszę zastosować coś do zbijania no3 bo w kranie mam około 30-40

Czy zawory dawać na każdym korpusie? Czy dać tylko na biologie dwa i na mechanikę dwa? 

Jeśli ktoś ma projekt nowego dobrego narurowaca po wszelkich możliwych ulepszeniach do wyboru to proszę tutaj zapodać zdjęcie.

Chciałbym też zmniejszyć jak najbardziej opory i myślałem nad wykorzystaniem łuków zamiast kolanek 90 stopni z tym że nie wiem jak z miejsce pod akwarium czy na rurach 1" i takich łukach da się to w jakiś sensowny sposób ułożyć?Widziałem gdzieś projekt kolegi z forum który zastosował dwa zasysy, czy to ma sens? 

Z działu filtracji chyba już wszystko co mi chodzi po głowie wiec przejdę teraz do pokrywy i oświetlenia.

Właśnie co do pokrywy to nie wiem na co się zdecydować, pierw chodziło mi po głowie spienione pcv ale dzisiaj przeglądając facebooka Stana zauważyłem że ma on pokrywę chyba z aluminium, nie wiem czy dobrze zauważyłem ale nie jest to jego stara pokrywa a na forum nic o tym nie pisał. Może ktoś z kolegów wie co Stan zrobił na pokrywę z czego ona jest?

Oświetlenie

Tutaj sprawa prosta bo chyba nic lepszego od modułów samsunga i sterowniku palabras nikt nie wymyślił? Czy mam racje czy cos już jest lepszego? Bardziej trwałego na wilgoć?

Chciałbym uzyskać tylko niepodświetlenie kamieni, moim zdaniem świecąc w 100% mocą ryby nie wyglądają tak ładnie  jak w świetle słabszym.

Czy stosując jeden pasek 6500k i po miedzy nimi rgb osiągnę zamierzony efekt? 

 

Za wszelkie informacje dziękuję.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko narysowałem projekt narurowca, czy ten układ jest spoko do takiego litrażu? Czy wystarczy 7 korpusów na każda pompę czyli razem 14?

Czy zawory montować tak jak na rysunku (czerwone krzyżyki)?

Jeszcze chciałbym zastosować grzałki przepływowe, czytają temat kolegi  młody czub chcę uniknąć takiego poboru  prądu.

Ale w którym miejscu  zamontować grzałki? Czy 2 sztuki wystarczą? 

 

narurowiec.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ jest w porządku, zawory również. Koniecznie dołóż jeszcze zawór przed chemią, bo nie będziesz miał możliwości zregenerowania, na przykład purolite, bez zatrzymania całego narurowca, a regeneracja nie trwa 5 min. Rób na rurach 1" (32mm)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, bez tego zaworu byłby mały problem.

A jeśli chodzi o grzałki przepływowe, czy montować je na głównej nitce? Czy zrobić baypasy?

Się tak zastanawiam czy te grzałki ogarną te około 1000l przy temp pokoju około 20-21 stopni.

 

Ps: Czy jeden korpus na purolite lub węgiel starczy? Czy dać na wszelki 2 równolegle na osobnych zaworach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

9 godzin temu, VarIIaT napisał:

 Ps: Czy jeden korpus na purolite lub węgiel starczy? Czy dać na wszelki 2 równolegle na osobnych zaworach?

Skoro chcesz zrobić dwa niezależne narurowce, to myślę, że po jednym korpusie puro na każdy narurowiec będzie ok. Jeśli chodzi o grzałki, to dwie po 300W dadzą radę. Możesz je zamontować bez bypasów, według pomysłu kolegi @Waclaw (jeśli się nie mylę) na rurze wylotowej 40mm, za grzałką redukujesz z powrotem na 32mm, ja właśnie tak będę montował u siebie.

d0f81be88e5d30ada21bfc05686aae6b.jpg

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Bartek_De
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , a jeśli chodzi o temp na tych grzałkach. Maja one precyzyjna regulacje? Czy trzeba sobie je w wiaderku ustawić?

Jeszcze jedno pytanie, bo widzę że sporo osób ma bajpas równolegle do biologi. Czy poprawia to filtracje jeśli zmniejszymy ilość przepływającej wody przez złoże? 

 

 

Ps: Czy coś się zmieniło w chemii do usuwania no3? Nie było mnie na forum około 2 lata i ktoś coś tam pisał że na purolite potrafi wywalić sinice.

 

Edytowane przez VarIIaT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.