Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 godzin temu, Robson79 napisał:

Dodam jeszcze, że to podłoże nie nadaje się do pyszczaków gdyż mogą kaleczyc sobie pyszczki o ostre krawędzie. Dodatkowo ciężko będzie utrzymać je w czystości... 

Robson79 masz na myśli żwir? Ja w sklepie chciałem kupić piasek ale gość powiedział że ciężko będzie utrzymać czystość i żeby brać żwirek.

Opublikowano
12 godzin temu, pozner napisał:

A może sama woda ma w sobie dużo żelaza? Napisałeś, że mieszkasz na wsi, więc jeśli to jest woda ze studni, to może być mocno zażelaziona. Nie wiem, czy możliwe jest wtedy osadzanie tego żelaza na kamieniach, ale może? Nie sądzę, żeby to kamień oddawał żelazo, tym bardziej, że masz te kamienie z koryta rzeki. 

Mieszkam w mieście, woda z wodociągów. Bielsko Biała. Już zaktualizowałem swoje dane.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Marx76 napisał:

Robson79 masz na myśli żwir? Ja w sklepie chciałem kupić piasek ale gość powiedział że ciężko będzie utrzymać czystość i żeby brać żwirek.

Dokładnie. Im grubszy żwir tym więcej nieczystości się w nim zbiera. Przy piasku filtracja zmiata odchody, które trafiają do filtra a w przypadku żwiru jak już coś do niego wpadnie to już tam zostaje i gnije. Do tego wziąłeś biały żwir a raczej kruszywo o które ryby będą kaleczyły pyski i do tego będzie porastał glonami... Nie będzie to estetycznie wyglądało. Oczywiście glony są pożądane w naszym biotopie ale niekoniecznie na podłożu...

Edytowane przez Robson79
  • Lubię to 4
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zgadzam się z @Robson79. Żwir, który wybrałeś to po pierwsze nie żwir a tłuczony bazalt. Jest ostry i bardzo dobrze kamufluje odchody w zbiorniku. Gorszego materiału na podłoże nie ma.
Podstawowy piasek kup w Castoramie . Do tego możesz dosypać kilka woreczków żwirku/piasku naturalnego aby zróżnicować strukturę. Ja tak dosypywałem bodajże z firmy Aquael Decor. Wyjdzie niedrogo a bardzo fajnie.

I nie słuchaj sprzedawców. Najmniej się brudzi "PIASEK" i tyle w temacie

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Co do piachu to koledzy mają w 100% rację. Poza tym w odpowiednich warunkach możesz stworzyć w podłożu warunki dla bakterii beztlenowych (denitryfikacja). Zapoznaj się z tematem i wywal ten pseudo żwir.

Dla mnie kamienie są OK a ten z wtrąceniami białymi jest idealny. Ja ma takie wszystkie.

Edytowane przez miron.dmt
  • Dziękuję 1
Opublikowano
18 minut temu, miron.dmt napisał:

Co do piachu to koledzy mają w 100% rację. Poza tym w odpowiednich warunkach możesz stworzyć w podłożu warunki dla bakterii beztlenowych (nitryfikacja). Zapoznaj się z tematem i wywal ten pseudo żwir.

Jeśli bakterie beztlenowe to denitryfikacja, za nitryfikację odpowiadają bakterie tlenowe, to te które są w podłożu i w mediach filtracyjnych.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.