Skocz do zawartości

Saulosi + Perlmutt + Hara/Rdzawe - czym karmić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich ponownie.

Zgodnie z sugestiami w moim temacie zdecydowałem się na dwa warianty obsady (po 12 szt. młodych do redukcji). Który z nich będzie finalnie, zadecydujemy z lepszą połówką po oględzinach ryb na żywo.

Opcja 1:

- Chindongo Saulosi

- Cynotilapia Hara Galireya Reef

- Labidochromis Perlmutt

Opcja 2:

- Chindongo Saulosi

- Labidochromis Perlmutt

- Iodotropheus Sprengerae Makokola Reef

 

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem chcę wybrać się po ryby pod koniec przyszłego tygodnia, stąd pytanie o pokarm. Czy dla obu wariantów mogę stosować poniższe pokarmy, a może zasugerujecie coś innego?

O.S.I. Cichlid Flakes

O.S.I. Artemia Flakes

O.S.I. Vivid Color Flakes

TROPICAL Spirulina Super Forte

TROPICAL D-Allio Plus

 

W jakiej konfiguracji najlepiej je podawać? Rano, na przemian któryś z pokarmów O.S.I a wieczorem spirulina; jednego dnia D-Allio Plus i jednego dnia głodówka?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Witaj, dla obydwu grup możesz podawać te same pokarmy.

Ja bym wybrał

Northfin Veggi,

Northfin Krill Gold,

Naturefood Premium plant,

Naturefood Premium cichlid,

JBL spirulina.

Karmić możesz jak chcesz, ważne żeby podawać na zmianę roślinne i mięsne.

Edytowane przez SlavekG
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, wojtas193 napisał:

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem chcę wybrać się po ryby pod koniec przyszłego tygodnia, stąd pytanie o pokarm. Czy dla obu wariantów mogę stosować poniższe pokarmy, a może zasugerujecie coś innego?

O.S.I. Cichlid Flakes

O.S.I. Artemia Flakes

O.S.I. Vivid Color Flakes

TROPICAL Spirulina Super Forte

TROPICAL D-Allio Plus

Witaj!

Dla tych obsad proponowałbym pokarmy,którymi karmię swoje ryby,i śmiało mogę je polecić -

Pokarm mięsny -  https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-s-45g-dla-miesozernych-pielegnic-p-7230.html

Pokarm z probiotykiem - https://www.clarias.pl/tropical-pro-defence-size-s-granules-100ml52g-pokarm-z-probiotykiem-p-42164.html

Pokarm roślinny (gradacja 1mm)  - http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=0

Te trzy pokarmy w zupełności wystarczą,aby zaspokoić potrzeby żywieniowe ryb.

Co do samego karmienia to podawaj pokarmy naprzemiennie. Pokarmy granulowane podawaj w mniejszej ilości niż pokarmy płatkowane(jeżeli takowe zamierzasz zakupić).

Edytowane przez egon44
  • Lubię to 2
Opublikowano

Z uwagi na Perlmutta oparlbym dietę na przewadze pokarmów dla mięsożerców a przynajmniej rano pokarm dla mięsożerców a wieczorem dla roślinożerców.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Widzę, że w większości polecacie pokarmy granulowane. Gdzieś na forum czytałem, że dla początkujących lepsze, łatwiejsze są płatki.

Przejrzałem kilka starszych tematów i były tam polecane płatki OSI, może zepsuły się od tamtej pory? 

Co do spiruliny, to rzeczywiście wygląda, że JBL będzie lepszy.

 

Opublikowano

Postaram się dla Ciebie gdzieś odkopać światowy ranking pokarmów. Northfin jest tam na czele, OSI gdzieś daleko. Jak znajdę to wrzucę. Granulek się nie bój, jak masz małe ryby to po prostu bierzesz rozmiar 1mm i jest oki, nawet można granulki rozgniatać jeśli masz naprawdę mały narybek.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Pokarmy Northfin, Naturefood są pokarmami z najwyższej półki, są bardzo odżywcze i należy ich podawać dużo mniej niż innych pokarmów. Najlepiej zacząć od małych porcji i obserwować ryby. Jak zobaczysz że ryby po karmieniu mają zaokrąglone brzuchy to znaczy że karmisz za dużo.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ok, zmodyfikowałem listę pokarmów.

Rano na przemian:

- Tropical Soft Line Africa Herbivore S

- Naturefood Premium Cichlid S

- TROPICAL Pro Defence Size S

Wieczorem:

- Naturefood Premium Cichlid Plant S

- JBL Spirulina

Oczywiście do tego jeden dzień głodówki.

Wydaje mi się, że będzie to rozsądne zestawienie. Zależy mi na tym żeby kupić wszystko w jednym miejscu.

 

Opublikowano

@wojtas193 masz obsadę wszystkożerną z przewagą na stronę mięsożerną a pokarmy masz bardziej roślinne.  Zamień sobie Tropical Soft Line Africa Herbivore S na  Northfin Cichlid Formula 1mm lub Northfin Krill Gold 1mm i będzie super. Wtedy Rano masz Naturefood Premium Cichlid S, JBL Spirulina, Tropical, a wieczorem Naturefood premium Cichlid Plant S i Northfin.

Ogólnie pokarmy mięsne jako łatwiej przyswajalne powinny być podawane wieczorem, choć tak na prawdę nie ma to znaczenia. Ważne żeby podawać im pokarmy mięsne na zmianę z roślinnymi.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.