Skocz do zawartości

Parametry - POMOCY

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej, akwarium zalane w niedzielę, w środku piach kwarcowy i łupki, 112l, planuję trzymać w nim Saulosi.

Parametry wody:

ph 7,6 (próbowałam podnieść sodą oczyszczoną, ale nic to nie dało)

NH3 0,1

No2 0

No3 15

KH 16

GH 13

Temperatura: póki co 23°C i dziś wrzucam grzałkę.

Testy robione kropelkowo marki Zoolek. Proszę powiedzcie mi co zrobić, żeby parametry były okej i nie zaszkodzić rybą, które planuję wpuścić w przyszłym tygodniu.

Dodam, że jestem początkującym malawistą i o wielu rzeczach muszę i chcę się nauczyć :)

Edytowane przez kilocoli93
Opublikowano

Koleżanko poczytaj o cyklu azotowym. Tematów o starcie akwarium jest tyle, że nie sposób tego przeoczyć. Akwarium zalałaś w niedzielę, a ryby chcesz wpuścić w przyszłym tygodniu? Nie tędy droga.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

• Lubię to 3
Opublikowano
44 minuty temu, Bartek_De napisał:

Koleżanko poczytaj o cyklu azotowym. Tematów o starcie akwarium jest tyle, że nie sposób tego przeoczyć. Akwarium zalałaś w niedzielę, a ryby chcesz wpuścić w przyszłym tygodniu? Nie tędy droga.

Skoro jednak odpowiedziałeś mi na ten post to mógłbyś od razu podać np minimalne/maksymalne normy parametrów wody. Jesteś tak dobrym akwarystą, że MOGŁABYM się od Ciebie czegoś nauczyć 😉 każde źródło podaje inaczej.

I skałki i filtr jest lekko śliski, a parametry chyba nie są tragiczne. Mam rozumieć, że cykl azotowy się jeszcze nie zaczął?

A co do ryb to w piątek idę je wybrać i zapłacić, pytałam o możliwość przechowania ich do momentu aż akwa się ustabilizuje bo tak myślałam, że tydzień czasu zapewne nie wystarczy.

Opublikowano