Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozumiem, że tę biologię, która jest obecnie w kubełku ?! Jeśli się zdecyduję, to prawdopodobnie będzie to filtr typu "reaktor" - zależy mi na "przenośności". To, co mnie dobije obecnie to głośność mojej filtracji. Za mechanika robi AC1500, za biologa wspomniana Ikola600maxx, oba filtry buczą niemiłosiernie. Gdy zastosuję cyrkulatora w HMF, to chyba go nieco wyciszę ?!

Na jakim etapie mogę zmienić filtrację, jak już będą ryby, czy przed ich wpuszczeniem ?

Opublikowano

Jeżeli posiadana głowicę AC 1500 "powiesisz ", na kablu, reaktora to możliwe, że się wyciszy . Sprawdź czy buczy także trzymany , pod wodą, tylko za kabel i nie przymocowany do szyby. Możesz także wewnątrz reaktora zamiast jednej dużej pompy zastosować w mniejsze. Jest sporo możliwości. Warto obejrzeć rozwiązania proponowane w internecie.

Opublikowano

Doradźcie mi, gdybym się zdecydował na HMF,  dotychczasowy kubełek (ikola600maxx) sobie zostawić, czy oddać komuś za jakieś marne pieniądze ? Zdaje się, że ten system filtracji trochę mnie rozczarował, chyba wolę, jak woda nie opuszcza zbiornika....

Opublikowano (edytowane)

A ja bym tak o razu nie sprzedawał. Najpierw odpal hamburga i wtedy zastanawiaj się co dalej. Sam napisałeś, że filtracja na kuble Ciebie rozczarowała. A co jeśli sytuacja się powtórzy w przypadku HMFa? Sprzedaż zawsze zdążysz. Osobiście kubeł bym sprzedał ale na wszelki wypadek kupił jakąś głowicę. Ostatnio całkiem przypadkowo sprzedałem swojego atmana. Była niedziela więc wszystkie sklepy pozamykane a tutaj pewnemu akwaryście padła głowica. Martwił się, że ryby mogą paść więc w godzinę był u mnie i zakupił atmana. Tak więc sam widzisz, że lepiej coś mieć jako zapas.

Podsumowując. Sprzedał bym i zakupił głowicę jako zapas tylko wtedy gdy upewnisz się, że hamburg jest dla Ciebie.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
9 godzin temu, M4L4WI_F4N napisał:

Podsumowując. Sprzedał bym i zakupił głowicę jako zapas tylko wtedy gdy upewnisz się, że hamburg jest dla Ciebie.

 

11 godzin temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Moja sugestia to aby zostawić...Teraz nie przewidzisz ale może być chwila , że będzie Ci potrzebny . Decyzja Twoja.

Dziękuję za podpowiedzi. Głowice zapasowe to ja mam, ale rozumiem, że tu bardziej chodzi o biologię.

Opublikowano
2 minuty temu, tomaszzt napisał:

Głowice zapasowe to ja mam, ale rozumiem, że tu bardziej chodzi o biologię.

Do głowicy możesz dodać moduł z ceramiką i na jedno wyjdzie czy masz kubełek czy pompę z modułem . Chyba , że masz taką pompę , że nie ma możliwości podłączenia modułu tak jak można to zrobić w AC200. U mnie w piwnicy przez kilka lat leżał Midikani 800 aż przyszła chwila , że musiałem jego wykorzystać. Nikt Ci nie podpowie jakie wyjście będzie najlepsze. Zrób tak jak uważasz.

Opublikowano

A jeszcze pytanie dla znawców tematu. Czytam, że falowniki tudzież pompy o 2 lub 3 krotnym przerobie pojemności. Jednak gdzie nie czytam lub patrzę to wszystko opiera się na gabce i napowietrzaczu a nie na pompie. Jeden z takich projektów w linku poniżej:

http://www.malawisee-aquaristik.de/tausendvierhundert-liter

Z Waszego doświadczenia ma to rację bytu? Napowietrzacz plus cyrkulatory do mieszania wody? 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Kochani, po eksperymentach z kubełkiem, głowicami, itd., stanęło na hamburgu tzw. "reaktorze" napędzanym pompką powietrzną. Napisze tak - lepiej być nie może, tego w ogóle nie słychać, to znaczy słychać plusk wody, bo wylot jest 3 cm nad poziomem lustra wody. I właśnie to chcę zmodyfikować tak, aby woda wypływała na tym samym poziomie, co powierzchnia wody. Ktoś poradzi, jak to zrobić ? Rurka wylotowa jest w kształcie litery L, jak mogę obniżyć wylot wody o te 3 cm ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.