Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowa na forum i nowa w temacie Malawi.
Jedna z ryb ma ranę na boku ( zdjęcia poniżej) co robić? co to może być? przepraszam za jakość zdjęcia...

Akwarium Glossy białe 150, Filtr Fluval fx 6,

Lista pokarmów: Nature Food Premium /cichlid Plant-S, Nature Food Premium Color plus-S, Nature Food Supreme Plant - S, Tropical Spirulina Super Forte - płatki, Tropical D-Allio plus - płatki, Tropical Pro Defence - size S,

61188977_601157727043720_2743408053922562048_n.jpg

60968698_2370328889847462_8553304284811231232_n.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wygląda na infekcję bakteryjną spowodowaną przez Chondrococcus columnaris, ale 100% pewności nie mam. Może ktoś kto miał z tym styczność potwierdzi. Podaj podstawowe parametry wody jak no2, no3, Ph. 

Rybę należy jak najszybciej odizolować żeby inne ryby nie uległy zakażeniu.

Edytowane przez SlavekG
  • Lubię to 1
Opublikowano

Powiedz jeszcze jak długo ryba ma tą ranę, czy problem dotyczy tylko jednej ryby, Czy w ostatnim czasie coś nowego dodawałeś do zbiornika? (ryby, kamienie, piasek)

Opublikowano (edytowane)

W akwarium wszystko jest bez zmian od samego początku czyli ok 4 miesięcy. A ta zmiana pojawiła się ok 3 dni temu. Tylko jedna rybka ma zmianę na ciele.

Edytowane przez nowy1
Opublikowano

Ja bym leczył cały zbiornik, może ktoś poleci coś innego, ja od siebie polecam leczenie lekiem Esha Exit w połączeniu z Esha 2000. Im szybciej tym lepiej.

Opublikowano

To typowa infekcja bakteryjna. Kup baktoforte s firmy Sera i podaj do zbiornika ogólnego 1tab na 50l wody.

Działaj szybko kolego,bo infekcja może przenieść się też na inne osobniki.

Opublikowano (edytowane)

Ważną informacją jest że zastosowanie leku Baktoforte S wiaże się z ponownym startem zbiornika gdyż lek ten niszczy całą florę bakteryjną zbiornika.