Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemanko, to mój pierwszy temat na forum oraz pierwsze zetknięcie z biotopem także proszę o wyrozumiałość. 

Od ponad miesiąca staram się wystartować akwarium, niestety bezskutecznie. Ciagle zmagam się z wysokim poziomem no3 w wodzie, który od dłuższego czasu nie spada, wręcz rośnie. Rozumiem, że cykl azotowy jeszcze nie do końca się zamknął, ale fakt, że nie widzę progresu jest cholernie irytujący. 

Moje akwarium to 100x40x50 (200l), filtr kubełkowy (Chińczyk) 1400l/h w nim ceramika plus 1kg zeolitu mineralnego. Wewnętrzny aquael 2000 ,temperatura stała 30’C. Bakterie które wpuszczam to: Microbe Lift specjal blend zgodnie z instrukcją  a po cotygodniowych podmiankach (20%) 1 kapsułka BioDigest. Z innego akwarium wrzuciłem 4 military helmety i co jakiś czas sypie karmę dla rybek. 

Startowalem z poziomu no3 około 20 mg/l po miesiącu 30mg/l

Jak pewnie wywnioskowaliscie cierpliwość nie jest moja cnotą... :P 

8E772520-3CE2-4183-8941-56B0DEBC8981.jpeg

Edytowane przez Siero
Opublikowano (edytowane)

Wydaje mi się, że ten zbiornik jest gotowy, ale podaj nam jeszcze dokładne wyniki NO2, NO3, NH3/4 z akwarium i wynik NO3 z kranu. 

W jakiej ilości zrobiłeś pierwszą podmianę i jak długo już robisz te podmiany 20%? 

Testy kropelkowe oczywiście. 

Edytowane przez przemo-h
Opublikowano (edytowane)

NH3 między 0 a1 

NO3 30

NO2 między 0,2 a 0,4 bliżej 0,2 

PH 7,5 

NO3 kraniczanki 5mg/l 

Edytowane przez Siero
Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, od początku startu robisz co tydzień podmiany? To poważny błąd i chyba wszystko będziesz musiał przeprowadzić od początku. Od momentu startu do zamknięcia cyklu jedyne co robisz przy akwarium to pomiar parametrów. Nie wkładasz rąk do zbiornika, nie robisz podmian itp. Spuść tą wodę, nalej świeżej, dodaj bakterie i pożywkę i cierpliwie czekaj, robiąc co jakiś czas pomiary podstawowych parametrów nh4, no2, no3.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano

Dobrze zrozumiałeś. Właśnie znalazłem wiele opinii na ten temat. Wyszło jednak żeby podmieniać ponieważ bakterie tez potrzebują dobrej jakościowo wody żeby się rozwijać. Średnio mam ochotę wylać cała wodę, która dojrzewa już miesiące 

Opublikowano (edytowane)

Na jakim poziomie miałeś NO2, gdy zabrałeś się za te podmiany?

Biologia leży, ponieważ NO2 masz podwyższone, a tymi kombinacjami tylko niepotrzebnie mieszasz. Teraz należało by zrobić, jak przedmówca Bartek napisał. Nauczysz się przy okazji cierpliwości. Ta cierpliwość bardzo się tobie przyda w tym biotopie tak apropo😉

Edytowane przez przemo-h
  • Lubię to 2
Opublikowano
Dobrze zrozumiałeś. Właśnie znalazłem wiele opinii na ten temat. Wyszło jednak żeby podmieniać ponieważ bakterie tez potrzebują dobrej jakościowo wody żeby się rozwijać. Średnio mam ochotę wylać cała wodę, która dojrzewa już miesiące 
Bzdura i jeszcze raz bzdura!!! Rób jak uważasz, moją opinię znasz

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano
10 minut temu, Bartek_De napisał:

Bzdura i jeszcze raz bzdura!!! Rób jak uważasz, moją opinię znasz

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Co ja mogę powiedzieć. Słabo znam się na temacie wiec słucham opinii mądrzejszych. Posłucham jeszcze opinii zobaczymy, może da się odratować! :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.