Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 minuty temu, benjam napisał:

Które gatunki potrzebują 60h ?

W przypadku mbuny, te które nie są przywiązane do substratu i lubią przebywać w toni wodnej np. Labeoteopheusy lub stadne Pseudotropheus acei. A non mbuna z wiadomych względów - im najwyższe tym lepsze.

Opublikowano

Musisz myśleć perpektywicznie. To jest zakup na lata. Jeśli teraz chcesz trzymać mbunę, to te 50cm. wystarczy, ale jeśli za jakiś czas będziesz chciał zmienić obsadę na wymagającą wyższego akwarium, to będziesz miał problem. Piszę to jako posiadacz właśnie akwarium 50cm. wysokości i od dawna żałuję, że postawiłam takie niskie. 60cm. to minimum, jakie powinieneś rozważać. Co do kleju, to rzecz gustu. Podobno czarny jest mocniejszy, ale to już niech ktoś lepiej zorientowany się wypowie.

Opublikowano

Może nie tyle że czarny jest mocniejszy tylko technika klejenia czarnym jest inna od bezbarwnego. Pytanie tylko czy z bezbarwnego nie zrobi się zielony? 

Kolego @pozner mógłbyś mi naswietlic sprawę jakie gatunki ryb potrzebują 60cm wysokości? Może wcale mi się nie spodobają i wtedy będę przekonany na 50h:)

Opublikowano
1 minutę temu, benjam napisał:

Kolego @pozner mógłbyś mi naswietlic sprawę jakie gatunki ryb potrzebują 60cm wysokości? Może wcale mi się nie spodobają i wtedy będę przekonany na 50h:)

Choćby non mbuna. Może też Ci się odwidzieć Malawi i zapragniesz trzymać np. Paletki. Powinieneś postawić największe (w tym najwyższe), na jakie możesz sobie pozwolić. Zwiększysz w ten sposób zakres gatunków, jakie będziesz mógł trzymać w akwarium. 

Opublikowano
2 minuty temu, pozner napisał:

Choćby non mbuna. Może też Ci się odwidzieć Malawi i zapragniesz trzymać np. Paletki. Powinieneś postawić największe (w tym najwyższe), na jakie możesz sobie pozwolić. Zwiększysz w ten sposób zakres gatunków, jakie będziesz mógł trzymać w akwarium. 

Masz może jakiś mądry artykuł o non buna? Paletki to napewno nie te ryby stoją w miejscu:) 

Opublikowano
27 minut temu, benjam napisał:

Masz może jakiś mądry artykuł o non buna?

Nie ma jednego mądrego artykułu. To jest grupa składająca się z bardzo wielu gatunków o różnych potrzebach i zachowaniach. Musisz szukać informacji i czytać. Zacznij od listy gatunków zaliczanych do tej grupy i szukaj informacji na ich temat.

32 minuty temu, benjam napisał:

Paletki to napewno nie te ryby stoją w miejscu:) 

Podałem je jako przykład.

Opublikowano

Ja u siebie mam Mbunę przy wysokości 60cm i niżej bym nie chciał. Kwestia odpowiedniego aranżu i rozciągniesz ryby (nawet te tetytorialne) na wyższe partie.

Opublikowano

Koledzy nie ma co się kłócić ;)  Każdy ma prawo do własnego zdania.Jakieś dwa tygodnie temu przywieziono do mnie akwarium z oceanarium Swinujście( już go nie ma obecnie) celem naprawy.

W transporcie uległ znieszczeniu bok. Ale do meritum,akwarium o przepięknych wymiarach 160x80x100h.

Doznałem lekkiego szoku.Ktoś je zbudował z szkła 10mm!  I podobno stało tam przez kilka lat.W tym wypadku powinno być szkło minimum 15mm.Nie róbcie tego w domu ;) 

Odnośnie  szkła 10 mm dla słupa wody 60cm.Naprawdę to nie jest problem.Nawet około cztery lata temu robiłem dla znajmego akwarium 300x60x60 z szkła 10mm.Użytkował je przez ten czas i sprzedał dalej.

 

Podstawą w budowie akwarium jest przemyślana konstrukcja.Popatrzcie na dziśiejsze samochody z jakiej blaszki są budowane.Ale wszystko odpowiedni zgrzane do kupy daje wytrzymałość.I podobnie jest z szkłem. 

Opublikowano
W dniu 20.03.2019 o 10:59, pozner napisał:

 

Ale nr czyli jednak może być szkło 10 mm @przemek wieczorek przemyślana konstrukcja? Nad czym tu myśleć? 4 szyby połączyć z dnem plus spinki i wzmocnienia podluzne:) chyba że jest jakaś tajemnica:) 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.