Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
23 minuty temu, benjam napisał:

Które gatunki potrzebują 60h ?

W przypadku mbuny, te które nie są przywiązane do substratu i lubią przebywać w toni wodnej np. Labeoteopheusy lub stadne Pseudotropheus acei. A non mbuna z wiadomych względów - im najwyższe tym lepsze.

Opublikowano

Musisz myśleć perpektywicznie. To jest zakup na lata. Jeśli teraz chcesz trzymać mbunę, to te 50cm. wystarczy, ale jeśli za jakiś czas będziesz chciał zmienić obsadę na wymagającą wyższego akwarium, to będziesz miał problem. Piszę to jako posiadacz właśnie akwarium 50cm. wysokości i od dawna żałuję, że postawiłam takie niskie. 60cm. to minimum, jakie powinieneś rozważać. Co do kleju, to rzecz gustu. Podobno czarny jest mocniejszy, ale to już niech ktoś lepiej zorientowany się wypowie.

Opublikowano

Może nie tyle że czarny jest mocniejszy tylko technika klejenia czarnym jest inna od bezbarwnego. Pytanie tylko czy z bezbarwnego nie zrobi się zielony? 

Kolego @pozner mógłbyś mi naswietlic sprawę jakie gatunki ryb potrzebują 60cm wysokości? Może wcale mi się nie spodobają i wtedy będę przekonany na 50h:)

Opublikowano
1 minutę temu, benjam napisał:

Kolego @pozner mógłbyś mi naswietlic sprawę jakie gatunki ryb potrzebują 60cm wysokości? Może wcale mi się nie spodobają i wtedy będę przekonany na 50h:)

Choćby non mbuna. Może też Ci się odwidzieć Malawi i zapragniesz trzymać np. Paletki. Powinieneś postawić największe (w tym najwyższe), na jakie możesz sobie pozwolić. Zwiększysz w ten sposób zakres gatunków, jakie będziesz mógł trzymać w akwarium. 

Opublikowano
2 minuty temu, pozner napisał:

Choćby non mbuna. Może też Ci się odwidzieć Malawi i zapragniesz trzymać np. Paletki. Powinieneś postawić największe (w tym najwyższe), na jakie możesz sobie pozwolić. Zwiększysz w ten sposób zakres gatunków, jakie będziesz mógł trzymać w akwarium. 

Masz może jakiś mądry artykuł o non buna? Paletki to napewno nie te ryby stoją w miejscu:) 

Opublikowano
27 minut temu, benjam napisał:

Masz może jakiś mądry artykuł o non buna?

Nie ma jednego mądrego artykułu. To jest grupa składająca się z bardzo wielu gatunków o różnych potrzebach i zachowaniach. Musisz szukać informacji i czytać. Zacznij od listy gatunków zaliczanych do tej grupy i szukaj informacji na ich temat.

32 minuty temu, benjam napisał:

Paletki to napewno nie te ryby stoją w miejscu:) 

Podałem je jako przykład.

Opublikowano

Ja u siebie mam Mbunę przy wysokości 60cm i niżej bym nie chciał. Kwestia odpowiedniego aranżu i rozciągniesz ryby (nawet te tetytorialne) na wyższe partie.

Opublikowano

Koledzy nie ma co się kłócić ;)  Każdy ma prawo do własnego zdania.Jakieś dwa tygodnie temu przywieziono do mnie akwarium z oceanarium Swinujście( już go nie ma obecnie) celem naprawy.

W transporcie uległ znieszczeniu bok. Ale do meritum,akwarium o przepięknych wymiarach 160x80x100h.

Doznałem lekkiego szoku.Ktoś je zbudował z szkła 10mm!  I podobno stało tam przez kilka lat.W tym wypadku powinno być szkło minimum 15mm.Nie róbcie tego w domu ;) 

Odnośnie  szkła 10 mm dla słupa wody 60cm.Naprawdę to nie jest problem.Nawet około cztery lata temu robiłem dla znajmego akwarium 300x60x60 z szkła 10mm.Użytkował je przez ten czas i sprzedał dalej.

 

Podstawą w budowie akwarium jest przemyślana konstrukcja.Popatrzcie na dziśiejsze samochody z jakiej blaszki są budowane.Ale wszystko odpowiedni zgrzane do kupy daje wytrzymałość.I podobnie jest z szkłem. 

Opublikowano
W dniu 20.03.2019 o 10:59, pozner napisał:

 

Ale nr czyli jednak może być szkło 10 mm @przemek wieczorek przemyślana konstrukcja? Nad czym tu myśleć? 4 szyby połączyć z dnem plus spinki i wzmocnienia podluzne:) chyba że jest jakaś tajemnica:) 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.