Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

IMG_20190227_204703.thumb.jpg.bbe1b8cee766eec0d6fdbd599c03eb93.jpgWitam. Mam pytanie techniczne. Z racji że czegoś mi brakuje w mojej aranżacji szkiełka myślałem co by tu jeszcze zmienić ulepszyć i stąd moje pytanie odnośnie wytrzymałości wzmocnień poprzecznych akwarium (wklejalem szyby 8mm grube i 8cm szerokie sztuk 2) celem wzmocnienie szkiełka (240 litrów standardowe wromak) i tak pomyślałem żeby spróbować podwiesić kamienie na tych wspornikach żeby wisiały z tafli wody i przy okazji maskowały sprzęt ( wiem wiem nie wszystkim się taka wizja podoba) może jednak ktoś doradzi coś w temacie . Każde porady mile widziane. Jeżeli w złym dziale pytam to proszę moderatora o przeniesienie pod właściwy adres :-)wklejam fotkę co by było widać szkiełko.

Jeszcze pytanie odnośnie ilości wody w akwarium. Z racji tego że pokrywa nie zakrywa mi tafli wody więc żeby było dobrze muszę mieć nalane wody praktycznie do pełna czyli pod wzmocnienia, czy to nie za dużo ? Coś się może stać że szkłem?

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

1. Kamienie: na wzmocnieniach poprzecznych są spore naprężenia od samej wody, blisko maxów z całego zbiornika. Bez tych wzmocnień zbiornik 150 cm by miał wybrzuszenie co najmniej 1 mm na szybie 12. Dodanie kamieni dość ryzykowne. Zdarzały się też pęknięcia właśnie poprzeczek.

Wiem, że niektórzy wieszają na tym kamienie styropianowe, jak u kolegi Aqua-Dreams. Jeśli chcesz dokładniej wiedzieć, to robię symulacje zbiorników w cenie 100 zł/sztuka w dowolnej konfiguracji (w cenie max 3 konfiguracje).

2. Poziom wody jest ok i na nic szczególnego nie powinien wpłynąć. Ciśnienie na boczną szybę jest nieco większe, ale i tak zakres bezpieczeństwa jest kilkukrotnie większy z reguły.

Jedynie ryby ci mogą wyskoczyć, jeśli nie masz pokrywy, a jak masz, to zmniejsza ci się bufor powietrza.

3. Cyrkulacja nie powinna im robić, moje zasuwają pod prąd jak łososie. To silne ryby, choć w samym jeziorze jest raczej spokojna woda, z tego co kojarzę.

Jedynie te bąbelki bym wyłączył, np przez odłączenie tego wężyka napowietrzającego. Prędkość filtracji zapewne możesz regulować jeśli uważasz, że jest zbyt mocna. Ważne, by była w stanie podnieść kupy z dna i doprowadzić do filtra. Mniej roboty przy podmianach.

Opublikowano (edytowane)

W temacie START gdzie opisujemy tylko sposób i proces startu akwa ( biologia) pytasz o zagadnienia z dwóch innych działów. Temat uporządkuję ale  staraj się trzymać tematycznie działów bo powstanie bałagan

23 minuty temu, MAH napisał:

I już ostatnie pytanie tym razem filtracja. Działa u mnie turbo2000 z tą dysza napowietrzającą i jak ją zdejmę to taką pralkę robi że ryby pływają w jedną stronę. Moje pytanie czy to nie za mocny nurt dla 10 szt 4 cm pysków? Z góry dziękuję za porady 🙂

Pytaj  w dziale OSPRZĘT.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

Dzieki za odpowiedź.No z kamieniami to tylko tak myślę , pewnie się skończy na dołożeniu na dno żeby kryjówek było więcej. Jak zdjąłem tą dysze to super zamiata dno , zbiornik bez bąbli się wydaje bardziej krysztalowo czysty 🙂 także raczej zdejmę ta końcówke.

Oki oki. Tak myślałem tylko po fakcie że zamieszanie zrobiłem. 

Opublikowano

Napiszę co ja bym tu zmienił:

- dołożył bym szarych kamieni, zostawiłbym jeden rodzaj i popracowałbym nad takim ułożeniem, aby ryby podkopując, robiły sobie kryjówki. Teraz masz szałasy.

- do "podwieszenia" kamieni użyłbym łupka zamocowanego w plexi (nacinasz plexi, wciskasz łupka, klej na gorąco, kładziesz na wzmocnieniach) Łupek jest lekki, cienki i pasowałby do szarych kamieni.

- termometr bym dał przy dnie i zasłonił, żeby nie rzucał się w oczy

- wymieniłbym zielone rurki na czarne

Opublikowano
2 godziny temu, robinqaz napisał:

Napiszę co ja bym tu zmienił:

- dołożył bym szarych kamieni, zostawiłbym jeden rodzaj i popracowałbym nad takim ułożeniem, aby ryby podkopując, robiły sobie kryjówki. Teraz masz szałasy.

- do "podwieszenia" kamieni użyłbym łupka zamocowanego w plexi (nacinasz plexi, wciskasz łupka, klej na gorąco, kładziesz na wzmocnieniach) Łupek jest lekki, cienki i pasowałby do szarych kamieni.

- termometr bym dał przy dnie i zasłonił, żeby nie rzucał się w oczy

- wymieniłbym zielone rurki na czarne

Dzięki za sugestie. Termometr schowam napewno i dlatego myślałem nad wieszaniem kamieni żeby mechanika schować. Zielone rurki też mnie drażnią ale to zmienię jak grosza nazbieramy ;) jeden rodzaj kamieni odpada bo mojej Pani się podoba ten łupek drzewiasty chociaż dołożę więcej tych szarych żeby gruzowisko większe zrobić. Co do kryjówek to teraz super się rybencje chowają między skałkami i kopia pod spodem w piachu.( Wyglądają na zadowolone)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.