Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za przednia szybę Opti musiałbym dać jakieś 700 zł więcej chyba nie warto:(

Ile Acie kosztowała taka przyjemność full opti? 

Opublikowano (edytowane)

Ja za cały baniak ze szkła 12, ze wzmocnieniami i kominem dałem około 2000 zł, ale jak wyceniałem to ceny wahały się 2200-3000. 

Dla porównania Float był za około 1200 zł.

Mogę dać namiar do kogoś, kto mi robił i zrobi ci w dobrej cenie, jeszcze dołącza wyniki analizy numerycznej MES na wytrzymałość zbiornika.

 

Wydaje mi się też, że chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

Jak w Matrixie, gdy Neo się pytał Wyroczni, czy jest Wybrańcem.

Skoro twierdzisz, że raczej nie warto, to w twoim przypadku nie warto, ponieważ nawet jeśli będzie nie wiadomo jak piękniej, to i tak tego nie docenisz

i będziesz sobie pluł w twarz, że wydałeś więcej pieniędzy.

 

Ja często siedzę z boku akwa, bo akurat tak mam biurko, więc patrzę na wskroś przez półtora metra i lubię mieć przejrzyście.

A tu podgląd, co możesz osiągnąć na Opti, czego nie zobaczysz na Float:

image.png.30124669fe3d11ecca111d494157df1f.png

Trochę automatyka podrasowała zdjęcie.

 

A tu drugi zbiornik we float 4 mm:

image.png.aa5e1a926e2888992d159bfda8584dc6.png

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
41 minut temu, Falcowski napisał:

A tu podgląd, co możesz osiągnąć na Opti, czego nie zobaczysz na Float

Ale jak to. Jest zrobione skoro Ty masz opti a masz fotke  Opti i Float? 

A tak na marginesie ile świeciłes turbo lampa bo widzę glony:) 

Opublikowano
57 minut temu, Falcowski napisał:

A tu podgląd, co możesz osiągnąć na Opti, czego nie zobaczysz na Float:

image.png.30124669fe3d11ecca111d494157df1f.png

Ale co to zdjęcie ma pokazać? Kolorystyka i barwy te same, jedna strona nieostra, zdjęcie złożone z dwóch części, zdjęcia właściwego i jego odbicia z wykonanym rozmyciem w programie graficznym. Czego nie widać niby przez ten float?

Opublikowano
56 minut temu, Falcowski napisał:

A tu podgląd, co możesz osiągnąć na Opti, czego nie zobaczysz na Float:

Ja nie był bym taki pewien i nie wprowadzał kolegi w błąd, są na forum zdjęcia zbiorników że szkła float i na tych zdjęciach ryby "lewitują".  Tak na marginesie u ciebie też nie jest idealnie przejrzysto mimo że masz opti white. Kolego benjam ja bym sobie głowy nawet na twoim miejscu nie zawracał a pieniądze które zaoszczędzisz możesz wydać sobie na porządnego narurowca pokrywę z pvc itd. Co do przejrzystości to poczytaj na forum jakie rzeczy potrafi zdziałać purolite

  • Lubię to 1
Opublikowano

No właśnie czyli dobrze rozumiem jak można zrobić zdjęcie przez Float skoro szyba jest opti 😕 kolorystyka ta sama tylko po prawej rozmazane mam zbiornik Float ale u mnie tak ryby nie wygladaja:) 

Opublikowano

Bierz front opti. Przy szybie 6mm i mniej może nie warto. Ja przy 240l 8mm już widziałem brak tej przejrzystości. Dla porównania posiadam 450l opti, 600l front opti i teraz kupiłem 1100l tył/przód opti.

Opublikowano
4 minuty temu, halabala napisał:

Ja nie był bym taki pewien i nie wprowadzał kolegi w błąd, są na forum zdjęcia zbiorników że szkła float i na tych zdjęciach ryby "lewitują".  Tak na marginesie u ciebie też nie jest idealnie przejrzysto mimo że masz opti white. Kolego benjam ja bym sobie głowy nawet na twoim miejscu nie zawracał a pieniądze które zaoszczędzisz możesz wydać sobie na porządnego narurowca pokrywę z pvc itd. Co do przejrzystości to poczytaj na forum jakie rzeczy potrafi zdziałać purolite

Jeszcze ze dwa posty i na bank mi opti white wybijeciez glowy:) 

2 minuty temu, L.A.J.O.N. napisał:

Bierz front opti. Przy szybie 6mm i mniej może nie warto. Ja przy 240l 8mm już widziałem brak tej przejrzystości. Dla porównania posiadam 450l opti, 600l front opti i teraz kupiłem 1100l tył/przód opti.

Hah.....  I znowu karuzela:/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.