Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
15 minut temu, Jeb_us napisał:

tyle że magnesy reagują z wodą po jakimś czasie czy nie tak ??

Jeżeli mowa o magnesach bez zabezpieczającej powłoki to pewnie tak. Ale ja myślałem o tych co w linku poniżej:

https://e-shop.magsy.pl/odporne-na-wode-magnesy-neodymowe/

17 minut temu, Jeb_us napisał:

W każdym razie mogę też w ostateczności przykleić na stałe nie będzie to stanowiło problemu

Też jest to wyjście ale wtedy warto zabezpieczyć część przylegającą przed drganiami które może przenosić pracująca pompa.

A nie możesz jakoś podwiesić i między szybą a pudełkiem podłożyć gąbkę aby tłumiła ewentualne drgania?

  • Lubię to 1
Opublikowano

 Widzisz Andrzeju , o istnieniu takich cudeniek nie wiedziałem, to zamówię i sprawdzę bo ma to szansę dużą powodzenia . 

Czymże byla by nasza pasja , bez prób 

 

Dzięki wielkie :)

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Jeb_us napisał:

Czymże byla by nasza pasja , bez prób 

Spróbujesz i sam będziesz wiedział czy to zda egzamin. Fakt..jakieś koszty generuje dodatkowo ale zawsze jest to jakaś alternatywa.

Uważam ,że skoro tyle serca i pracy wkładasz w tę kasetę to warto skupić się również nad zamontowaniem jej :)

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

Dokładnie Andrzeju , dokładnie , już jestem coraz bliżej ukończenia wszystkiego , i już nie mogę się doczekać. 

Dziękuję bardzo za pomoc będę pisał w razie potrzeby, i zachęcam dalej do śledzenia 

Pozdrawiam i miłej niedzieli :)

Opublikowano

Cześć @Jeb_us  :)

Teraz zobaczyłem ten temat. Bardzo fajna zabudowa kaseciaka. Widzę, że kaseciak jest spory. Ciekaw jestem jak zachowa się podczas pracy w akwarium. Tak ze swojego doświadczenia polecam go dobrze przymocować, gdyż jego wyporność będzie się zmieniała wraz z zapychaniem się gąbki i utworzeniem w nim wolnej przestrzeni. Oprócz tego w tak dużym kaseciaku po zapchaniu gąbki jego ściany wklęsną się do środka. U mnie to spowodowało odklejenie się kleju którym był kaseciak przyklejony do szyby 😕 Po jakimś czasie musiałem robić modernizację filtra z tego powodu, a w działającym akwarium żadne takie grzebanie nie jest łatwe. Jeżeli masz wzmocnienia boczne to możesz kaseciaka przymocować do niego tak jak u mnie:

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Cześć iquitos68 

Dzięki wielkie zobacze temat na pewno , bo wszystko co kiedyś u kogoś stanowiło problem bądź jakieś niedogodności u mnie prędzej czy później wystąpi też u mnie .

Przymocowanie to jest wydaje mi się największy problem 😕

Są wzmocnienia boczne jak i wzdłużne :) można , spróbować jakoś przymocować do wzmocnienia ;)

Opublikowano
Godzinę temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Zastanów się nad przyssawkami .Ja wiem ,że te z amortyzatorami wyciszają ( tłumią) drgania. Ale w wodzie zasadowej  będziesz je często musiał wymieniać  bo robią się twarde i odchodzą od szyby. Ja swoje zmieniam gdzieś raz na miesiąc. Fakt...można je na krótko wrzucić do wrzątku..ale to tylko doraźna pomoc. Ja uważam , że we tym przypadku magnesy neodymowe bardziej się sprawdzą.

Dodatkowo po czasie będą się ślizgać po szybie.

Nic tylko czekać aż kaseciak wystrzeli jak z procy z akwarium.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cześć drugi Andrzeju :)

Dlatego rozważę wszystko chce to dopracować, dodatkowo kazda szpara pomiędzy kaseciakiem a tłem będzie potraktowana silikonem czarnym. 

Andrzej dobrze wiesz że spróbuję wszystkiego ;) i sprawdzę. Teraz jak wiem że są magnesy które są powlekane gumą to wiele ułatwi :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak jak mówię rozważę wszystko opcje może połącze z dwie rzeczy magnesy i przymocuje do wzmocnienia ewentualnie jakoś jeszcze punktowo na środku 🤔 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.