Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No i jak tu żyć ? 😉   

Artysta ze mnie mierny , może jak pomaluję to nabierze wyglądu . Pamiętam kiedyś zrobiłem tło też z cr65 ale wyszło trochę lepiej . 

Te tła powyżej są ok ale trochę za dużo tych pęknięć . Sam już nie wiem z aquadecor tło 500 Euro . Tyle że to klasa sama w sobie .

aquarium-background-classic-rock-a39-aquadecor.png

Edytowane przez Damian780425
  • Lubię to 1
Opublikowano
20 godzin temu, Damian780425 napisał:

No i jak tu żyć ? 😉   

Artysta ze mnie mierny , może jak pomaluję to nabierze wyglądu . Pamiętam kiedyś zrobiłem tło też z cr65 ale wyszło trochę lepiej . 

 

Jeśli mogę szczerze coś doradzić... Problem trochę w tym, że to nie przypomina za bardzo skały, ani kamieni. Może spróbuj narysować na nowym arkuszu styropianu głazy i mniejsze kamienie lub kawałek skały ze szczelinami i pęknięciami. Możesz poprosić o pomoc kogoś z rodziny o taki szkic. Zrobicie ocenę i jeśli będziecie zadowoleni, to dopiero wtedy wycinaj. Możesz równie dobrze zrobić fotkę szkicu i zapytać tutaj o opinię. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.01.2019 o 19:51, egon44 napisał:

Jeśli posiadasz FB to zapraszam do tematu innego kolegi  https://www.facebook.com/groups/1518988831701472/permalink/1999607253639625/

Po zapoznaniu się z tematem  muszę powiedzieć że mojego wynalazku nie wsadzę do akwarium ;-( .   Niestety jedni się rodzą z obiema lewymi rencami 😉 jeśli chodzi o sztukę 😉  No nic coś trzeba wykombinować.

Edytowane przez Damian780425
rękoma rancami ;-)
Opublikowano
15 godzin temu, Damian780425 napisał:

Po zapoznaniu się z tematem  muszę powiedzieć że mojego wynalazku nie wsadzę do akwarium ;-( .   Niestety jedni się rodzą z obiema lewymi rencami 😉 jeśli chodzi o sztukę 😉  No nic coś trzeba wykombinować.

Nie wiem co w tym zalinkowanym temacie było bo nie jestem facebookowy, ale powiem Ci co ja bym zrobił.

Wiem że masz warunki do takich robótek, pytanie czy masz trochę cierpliwości i czasu ;).
Tło podobne do tego Aquadecora jest możliwe do wykonania bez żadnych zdolności artystycznych i plastycznych (powiedzmy prawie ;))
Zrobiłbym nieduże formy znaną mi metodą Agnieszki (@suricade) znalezionych wybranych kamoli, a następnie połączyłbym je w dowolnej kompozycji na płycie np. ze spienionego PCV.

@suricadezresztą już nie raz o tym wspominała, żeby tak robić tła.
Te kartoflano-silikonowe formy można wykorzystać ze 2 -3 razy, więc i to możne trochę czasu i roboty zaoszczędzić.
Wiem że na początku to trochę się człowiek do nieznanego zabiera jak pies do jeża, ale tą metodą masz dokładnie wierne kamole bez wyjątkowych zdolności artystycznych, uwierz ;).

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

@troad myślę, że nawet nie trzeba łączyć poszczególnych modułów. Jeżeli na tylną szybę przykleimy ( z zewnątrz) czarną folię, to wystarczy przykleić moduły do szyby. W Twoim temacie są sposoby na zamocowanie.

Edytowane przez suricade
  • Lubię to 1
Opublikowano
16 minut temu, suricade napisał:

@troad myślę, że nawet nie trzeba łączyć poszczególnych modułów. Jeżeli na tylną szybę przykleimy ( z zewnątrz) czarną folię, to wystarczy przykleić moduły do szyby. W Twoim temacie są sposoby na zamocowanie.

Racja, ja jestem jednak zwolennikiem nie klejenia na stałe do szyb. Przy ewentualnym restarcie nie ma problemu z demontażem.

Opublikowano

Dzisiaj idę dłubać trzecie. Jak to się mawia do 3 razy sztuka :-). Porobię zdjęcia i oczywiście zamieszczę. Wczoraj zapoznałem się dość dokładnie z tłem aquadecor. Jest to dokładnie to co sami próbujemy zrobić czyli styropian ewentualnie styrodur i jakaś masa cementowa, wszystko zmyślnie spasowane i pomalowane.  Dziś wezmę zdjęcie na wzór i zabiorę się za artyzm :-). Jak mi nie wyjdzie następne rzeźby poczyni żona. Dopiero w następnej kolejność będzie zakup. 

  • Lubię to 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.