Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

-zbiornik 200 litrów

- aktualna obsada 1x saulosi samiec , 2+2 yellow

- filtracja biologia aquael unimax250 wkłady bioceramax 1200 i 1600 , mechanik aquael turbo1500

- NO3 = 50

- NO2 = 0,01

- NH4 = 0,05

- ph = 8

- temp = 28st 

- pokarm malawi chips dwa razy dziennie podawane po trochu żeby ryby zdążyły zjeść zanim opadnie na dno. 

A wiec tak mam problem ze co jakiś czas pada rybka, ten stan utrzymuje się od jakiegoś czasu, ryby stają się blade i mają postrzępione płetwy, pływają przy powierzchni, niby jedzą normalnie, ale są takie trochę osowiałe, nie wiem co im dolega, czy może to być przez wysokie NO3 cały czas z tym walczę i udało Mi się zredukować jego poziom z ponad 100 poprzez podmianki ok 20 % co trzy dni. Najciekawsze jest to ze choroba atakuje tylko samice, samce pływają i mają się dobrze.Akwarium działa od równo roku i nie było wcześniej żadnych problemów. Wstawiam zdjęcie nie jest super jakości, ale może ktoś zdiagnozuje co męczy moje DSCN2120.thumb.JPG.1fd6ef52bdbaec48b5ebc6a62d56d0a2.JPGpyski. 

Opublikowano (edytowane)

Wg mnie  po objawach to faktycznie wygląda na martwicę płetw. Może o tym świadczyć to bielenie.  Przyczyną ( być może jedną z wielu) jest wysokie i długotrwałe NO3. Musiałbyś też i z tym zawalczyć . Jeżeli chodzi o zbicie NO3 przeczytaj sobie ten temat :

 

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

Chyba raczej nie jest to kwestia łomotu, dzieje się to już od jakiegoś czasu, a wcześniej było więcej samic które odeszły z takimi samymi objawami, a żyły sobie w takiej obsadzie prawie rok i było dobrze.

Opublikowano

Na moje łomot. Też kiedyś miałem samca yellow,który tak wykańczał swoje samice  gdy tylko któraś była gotowa do tarło... W tym okresie stawał się bardzo agresywny i samicę miały ciężki żywot...

Opublikowano

Ok przyjmijmy ze to jednak łomot, fakt troche się gonią, a jest też opcja ze ten yellow wykończył też 5 samic saulosi coral? 

Opublikowano (edytowane)

Testy kropelkowe JBL, a z tym NO3 to walcze już ponad dwa tyg i pomału jakoś staram się to ustatkować, przyznam się ze wcześniej nie badałem za bardzo jakości wody miałem testy paskowe JBL, dopiero niedawno zaopatrzyłem się w zestaw kropelek. 

 

Własnie teraz zaobserwowalem po tym jak zgasło światło w akwa ze jedna z samic pływa w ogóle bez siły ociera się o piasek, pływa na boku i nawet ta druga z samic do niej podpływa i ją tak jakby podskubuje. 

Edytowane przez Adam1
Opublikowano (edytowane)

Adam...kup polecane wyżej w linku purolite. Włóż to do dwóch pojemników ( opis w temacie wyżej  jest jak to zrobić). Wtedy szybko zbijesz..ale to usunie skutek a nie przyczynę. Przeanalizuj skąd możesz mieć tak wysokie NO3. Czy to wina złej filtracji czy parametrów kranówy . Mierzyłeś NO3 w kranie?

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.